ایده های عالی برای موفقیت افرادی که دورکاری می کنند

  • 11 اسفند 1398
  • 8 دقیقه
متفرقه
پیشرفت سریع تکنولوژی و فناوری اگرچه باعث بیکاری بسیاری از اقشار جامعه شده، اما فرصت‌های زیادی برای برخی دیگر به وجود آورده است تا به کارهای نوین و خلاقانه‌تری روی بیاورند. از جمله کارهایی که طی چند دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، کسب و کارهای اینترنتی هستند.این مشاغل به افراد خدمات مختلفی ارائه می‌دهد، از جمله اطلاع‌ رسانی و اخبار، فروشگاه‌های آنلاین، سایت‌هایی جهت دانلود رسانه هرکدام از این بخش‌ها نیز به بخش‌های کوچک‌ تر تقسیم می‌شوند و در نهایت همه‌ این شاخه‌ها به یکدیگر متصل هستند.

دورکاری چیست؟

دورکاری، به هر گونه به کار گیری فناوری های اطلاعاتی از راه دور که در محل کار انجام نگیرد را دورکاری میگویند. دورکاری یک شغل نیست، بلکه یک روش سازماندهی کار است که حول پردازش اطلاعات ساخته می شود. افراد یا گروههایی از افراد، دور از کارفرما، مشتری یا طرف قرارداد، کارشان را انجام می دهند؛ کاری که مستلزم استفاده از انواع گوناگون تجهیزات الکترونیکی است.


در واقع دورکاری، نوعی شیوه کار است که به شاغل اجازه می دهد بدون نیاز به حضور در اداره تکالیف و وظایف حرفه ای خود را به دور از بروکراسیهای سنتی با انعطاف پذیری بیشتری انجام دهد که یکی از اصول توسعه آن فناوری اطلاعات است.

مزیت‌های دورکاری

وقتی یک فرد از کنترل های سازمانی خارج می شود، با «خرد مدیریتی» تلاش می کند که عملکرد خود را افزایش دهد و با برنامه‌ریزی که برای انجام کارها دارد تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در کوتاه‌ ترین زمان ممکن با کمترین هزینه، کارش را بهبود دهد و چون در دورکاری ساعت انجام کار برای فرد شناور تعریف می‌شود، بنابراین مناسب ترین ساعت را برای انجام کار بهتر انتخاب خواهد کرد و اعتماد به نفس نیروی کار با خرد مدیریتی افزایش خواهد یافت.


هم چنین از طریق دورکاری بهره‌ وری سازمان‌ها افزایش می‌یابد و هدررفت انرژی در سازمان ها کاهش خواهد یافت و وقتی نیروهای کار در پروژه دورکاری مشغول به کار می شوند از میزان تنش ها و درگیری ها و تعارضات سازمانی هم کم خواهد شد. در این شرایط، مدیران می توانند از فرصت ها برای برنامه ریزی در جهت استفاده بهینه از منابع سازمانی سود ببرند.


دورکاری

خرید و فروش بازار سهام ایده پولساز کسب و کار

ویژگی افراد دورکار

افراد دورکار، افراد کاملا توانمند، خوداتکا، آگاه به مسئله می‌توانند دورکاری انجام دهند، همچنین عدم نیاز مکرر به مسئول، عدم پرسشگری، افرادی که کمتر به دستگاه خود مراجعه می‌کنند و امکانات لازم را در منزل یا محل مورد نظر دارند در این طرح می‌گنجند. بر همین اساس، در طرح دورکاری، کارهایی که به وسیله یک فرد قابلیت انجام داشته باشد و افرادی که کمتر نیاز به نظارت مستقیم دارند، در اولویت قرار دارند.


ویراستاری ایده‌ای خلاقانه و پولسازحتما این به این مطلب هم سربزنید: ویراستاری ایده‌ای خلاقانه و پولساز
ویراستاری نوعی هنر نویسندگی است، زیرا ویراستار با مهارت خود در نگارش و تسلطی که بر دستور زبان دارد، می‌تواند هر نوشته‌ای را مرتب کرده، خطاهای آن را تصحیح و به آن نظم دهد. زمانی که شما به عنوان ویراستار متنی را ویراستاری می‌کنید، باید اشتباهات نگارشی و دستوری را اصلاح کنید، بنابراین باید مهارت کافی را در ویرایش متون داشته باشید.

روشهایی عالی برای انجام دورکاری :

در این زمینه تحقیقات انجام دهید :

ابتدا باید در مورد این شغل تحقیقات کافی داشته باشید، فقط صرف این که شما دورکار هستید دلیل نمی‌شود خانه ‌نشینی کنید، توجه داشته باشید شما یک کارآفرین هستید پس مثل یک کارآفرین رفتار کنید. نسبت به زوایای کار خود آگاهی کافی داشته باشید و بعد وارد کار شوید. همچنین از قبل ضوابط قانونی و باید و نبایدهای این کار را در نظر بگیرید، سپس وارد آن شوید.

دورکاری در منزل

ایده مدیریت رویداد، کسب و کار موفق و خلاقانه

 پول‌تان را سازماندهی کنید :

شما در صورتی یک فریلنسر موفق خواهید شد که بتوانید درآمد خود را مدیریت و سازماندهی کنید، حتی قبل از شروع کار نیز باید پولهای خود را از قبل مدیریت کرده باشید. باید بدانید برای نرم افزارهای مربوطه تا چه اندازه لازم است هزینه کنید، تا آنجایی که میتوانید سعی کنید از نرم افزارها و برنامه های رایگان و در دسترس عموم استفاده کنید. این کار به شما اجازه میدهد بودجه خود را بهتر سازماندهی و گردش پول خود را مانند افراد حرفه ای مدیریت کنید.


زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید :

اگر هدف شما برای انجام این کار این است که ساعت رسمی و برنامه ریزی شده برای کار کردن نداشته باشید پس بهتر است به کل دست از کار کردن بردارید زیرا برای این که یک آزادکار موفق باشید باید یک برنامه ریزی درست و اصولی برای کار خود داشته باشید، البته این به آن معنا نیست که کل روز خود را به این کار اختصاص دهید زیرا در آن صورت به سلامت جسمی، روابط شخصی و همچنین کیفیت کار شما نیز لطمه وارد میشود، پس سعی کنید برای کار خود یک زمانبندی معقول و منطقی داشته باشید.


دورکاری


چرا جوانان از کارآفرینی می‌ترسند؟

 اطلاع به اطرافیان

در درجه اول در رابطه با فعالیت حرفه‌ای خود با همسر و فرزندان‌تان صحبت کنید. لازم است اطرافیان و حتی خویشاوندان درجه یک و دوستان و همسایه‌های نزدیک شما بدانند که ساعاتی از وقت روزانه شما صرف کار حرفه‌ای‌تان می‌شود. باید مشخص کنید چه ساعاتی از روز به کار حرفه‌ای‌تان مشغولید تا مزاحم وقت شما نشوند.

اتاق کار

اگر در خانه کار می‌کنید نکته بسیار مهم این است که برای هر اتاق نقشی مشخص شده باشد. فرزندان و همسر شما باید بدانند کدام اتاق  در خانه مخصوص کار شما است و زمان‌هایی که شما وارد این منطقه می‌شوید نباید مزاحمتی ایجاد کنند. باید برای فرزندانتان توضیح دهید که وقتی در محل کارتان در خانه و مثلا در حال صحبت با تلفن هستید یا در حال کار با رایانه، نباید مزاحمتی برای شما ایجاد کنند. در صورتی که فضا کوچک است می‌توانید حتی با پرده این فضا را جدا کنید تا تمرکز بیشتری روی کارتان داشته باشید.

اتاق کار

عواملی که نمیگذارند شما هرگز ثروتمند شوید

ساعات کاری

شاید تصورتان این است که چون در خانه کار می‌کنید، دیگر نیازی به محاسبه ساعات کاری نیست. خوشبختانه در محیط کار قانونی هست که نشان می‌دهد دیگر ساعات کاری به اتمام رسیده و باید از این به بعد وقت‌تان را صرف رسیدگی به خود، همسر و فرزندان‌تان کنید اما در خانه هیچ رییسی جز شما ساعات کاری‌تان را در نظر نمی‌گیرد.


 بسیاری از مادران مخصوصا اگر فرزندانی آرام داشته باشند بیش از زمانی که در خارج از خانه کار می‌کردند و در خانه به شغل اجتماعی خود ادامه می‌دهند. باید مراقب بود زیرا گرچه در این شرایط گاهی میزان درآمد بالاتر می‌رود اما نخستین آسیب را خانواده و مخصوصا فرزندان خواهند دید. برای خودتان ساعات کاری مشخصی در روز  یا هفته در نظر بگیرید. 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

تالار ایده پردازان - امین پاسبان

ایده های مطرح شده : ☁ ضایعات سیم و کابل برق ☁ شابلون میناکاری ☁ دستگاه جوجه کشی

1 ۰ ۳۸

چگونه در صنایع کنسروسازی سرمایه‌گذاری کنیم

امروزه با پیشرفت تکنولوژی به راحتی می‌توان مواد غذایی را برای استفاده در آینده از پیش آماده کرد. در حال حاضر واحد‌های صنعتی بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت می‌باشند. یک از پرطرفدارترین شاخه‌های آماده‌سازی مواد غذایی، خط تولید کنسرو حبوبات و سبزیجات می‌باشد.

3 ۰ ۱۳۳۹

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافی‌ها در طی سال‌های اخیر به یکی از ابزارهای ارتباط جمعی تبدیل شده‌اند. به‌طورکلی، هدف از تولید اینفوگرافی دسترسی به جامعه گسترده‌تری از مخاطبان از طریق ساده‌سازی موضوعات پیچیده و سازمان‌دهی آن‌ها در یک قالب قابل هضم است و به خاطر سادگی نسبی و جذابیت روایتگری اینفوگرافی است که این نوع از محتوا روز به روز محبوب‌تر شده و بیشتر در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود.

6 ۰ ۱۵۱۴

پندهایی از افراد موفق

موفقیت را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد و هیچ تعریف یکسانی برای آن وجود ندارد. موفقیت را می توان شروع یک شکست معنی کرد. موفقیت راه آسانی نیست که بتوان در چند مرحله به آن دست یافت. همه افراد موفق مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند تا به اهداف خود برسند .

7 ۰ ۱۴۰۰