بوت کمپ چیست؟

  • 08 مهر 1398
  • 3 دقیقه
متفرقه
تجمع مغز های فعال و خلاق در کنارهم، علاوه بر چالش های احتمالی منجر به سلسله طوفان های فکری خواهد شد که برای حل یک مساله و یا پیشبرد یک پروژه گزینۀ خوبی به نظر میرسد...

 

تاریخچه

اینطور به نظر میرسد که بوت کمپ ها یکی از بخش های اردوگاهِ آموزشی سربازان و نیروی دریایی ایالت متحده بودند؛ این بخش ها مرکزی برای تربیت و آموزشِ سخت نیروهای جوان با برنامۀ رژیمی، ورزشی و کاری جدی بودند و احتمالا واژۀ بوت به معنای "چکمۀ سربازی" نیز به همین علت وارد این ترکیب شده است.


سیستم بوت کمپ، بعد ها نیز برای استخدام نیروهای کارآمد و سرسخت ارتشی ادامه پیدا کرد اما امروزه این اصطلاح معنای جدیدی یافته و جایش را در میان رویداد ها و کارگاه های آموزشی و  تخصصی پیدا کرده است. به کارگاه های جدی و فشرده ای که با هدف جذب، آموزش و استخدام نیروی کار متخصص در یک پروژه برگزار میشوند بوت کمپ میگویند.

بوت کمپ (Boot Camp) در ابتدا به معنای کمپ‌های نظامی آموزشی بود که برای استخدام نیروهای جوان برگزار می‌شد. کمپ‌های آموزشی خشن و سرسختی که در پی آن ارتش به دنبال استخدام نیروهای کارآمد و با پتانسیل بود. حال این عبارت نیز در حوزه‌های دیگر ولی با همان مفهوم کلی استفاده می­‌گردد.

بوت کمپ ها، دروازه های بهشت

بوت کمپ ها با توجه به تصمیم برگزارکنندگان، یک فیلتر ورودی خواهند داشت؛ اینکه چه تعداد نفراتی با چه میزان تخصص و توانایی اجازه ورود به این دوره را دارند بر سطح دوره و میزان انرژی مصرفی مدرسان اثر میگذارد. پس گزینش در اولین مرحله صورت میگیرد به این ترتیب بوت کمپ ها با ایجاد فضایی حرفه ای و جمع آوری متخصصان و کارآزموده های هر حوزه یک فرصت بزرگ برای آمادگی در بازارکار خواهند بود.


 مهارت آموزی، کار تیمی، انجام پروژه و چالش ها بخش های اساسی یک بوت کمپ اند که شرکت کنندگان را درپایان دوره یا مستقیما به سمت دروازۀ کار یا با ایجاد رزومه، اعتماد به نفس و آمادگی به سمت مصاحبه ها و فرصت های کاری دیگر هدایت میکنند.

بوت کمپ چیست؟

از جمله مزایای بوت کمپ ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت روحیه کار تیمی و افزایش یادگیری

صرفه جویی در زمان و نقد و بررسی عملکرد شرکت کنندگان

کسب تجربۀ فضای کاری

نظم و هماهنگی

شبکه سازی


بوت کمپ ها، سقوط آنیِ فرشته های نجات


تجمع مغز های فعال و خلاق در کنارهم، علاوه بر چالش های احتمالی منجر به سلسله طوفان های فکری خواهد شد که برای حل یک مساله و یا پیشبرد یک پروژه گزینۀ خوبی به نظر میرسد. 

شرکت کنندگان در هر سطح تخصص و مهارتی که باشند، چشم انداز های متفاوتی نسبت به مساله و چالش های شرکت و یا سازمان برگزارکننده بوت کمپ خواهند داشت پس برگزارکنندگان در مسیر حل و مدیریت چالش های خود نیروهای احتمالی سازمان را تربیت میکنند و موازی با مسیر بازدهی و حل مسالۀ آنی و فشرده، برای آینده شرکت هم سرمایه گذاری میکنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

اصطلاحات شطرنج

تمام اصطلاحات رایج شطرنج

12 ۰ ۴۸۰۵

فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فتوشاپ به زبان انگلیسی Photoshop به معنی نما پرداز یک پردازشگر گرافیکی است تاریخچه فتوشاپ به قرن بیستم برمی گردد. فتوشاپ در ابتدا در سال 1987 توسط برادران جان و توماس نول ساخته شد. اولین نسخه منتشر شده از این نرم افزار در فوریه 1990 بود. این نرم افزار به کاربران امکان می داد فایل ها را با فرمت های مختلف در رایانه ها نمایش داده و ذخیره کنند. کاربران همچنین می توانستند رنگ ، تعادل و رنگ تصاویر را تنظیم کنند.

5 ۰ ۱۲۵۵

تالار ایده پردازان - علی کاشی

ایده های مطرح شده : ☁ تولید مواد اولیه برای رستوران ها ☁ استفاده از ضایعات سنگ ☁ پیتزا آماده ☁ حمام ترکی مستقل

1 ۰ ۵۷

کارآفرینی روستایی

کارآفرینی به عنوان یکی از عوامل رشد اقتصادی و اشتغال‌ زایی شناخته شده ‌است از جمله مشکلات در چند دهه اخیر، بیکاری و فقر روستاییان و مهاجرت آنان به شهرها بوده که باعث شده بسیاری از روستاهای کشور خالی و شهرها شلوغ شوند.

5 ۰ ۱۱۶۹