• حداقل سرمایه : 500 تومان
  • زمان بازدهی: کوتاه مدت
  • بازار هدف : عموم مردم
احداث گلخانه و تولید گیاهان خاص که به حالت عادی در ایران رشد نمیکنن یک ایده خیلی بکره . هم برای گیاهان تزئینی و هم گیاهانی که مصرف بالایی در بخش خوراکی و درمانی دارن .

احداث گلخانه و تولید گیاهان خاص که به حالت عادی در ایران رشد نمیکنن یک ایده خیلی بکره . هم برای گیاهان تزئینی و هم گیاهانی که مصرف بالایی در بخش خوراکی و درمانی دارن . 


احداث گلخانه


** وقت شما برای ما بسیار ارزشمند است **

** مطالبی که در ادامه میخوانید صرفا برای سئو بوده و ارزش مطالعه ندارد **


گلخانه محیطی است که به راحتی می توان در داخل آن شرایط محیطی را تحت کنترل درآورده و به صورت مطلوب گیاهان را پرورش داد. امروزه، با توجه به نياز روزافزون بازار، چه از نظر توليد گل و گياهان زينتی و چه از نظر سبزيجات و صيفی جات خارج از فصل، تولیدات گلخانه ای، به يکی از سود آورترين بخشهای کشاورزی تبديل شده است که البته سرمايه گذاری اوليه فراوانی را نيز می طلبد.

 با توجه به سرمايه گذاری زيادی که در اين زمينه صورت می گيرد، فقدان مديريت صحيح در احداث گلخانه، انتخاب مکان، نوع گل و پوشش نادرست آن، باعث عدم بهره وری مناسب از سرمايه و امکانات می شود.



برای راه اندازی گلخانه باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید که مهم‌ترین آن، گرفتن مجوز است. برای گرفتن مجوز، وجود تجهیزات اساسی برای گلخانه ضروری است. این تجهیزات بیشتر مربوط به موضوع کنترل دما و آب رسانی گلخانه است. 


کشت میوه


پرورش میوه های بسیار کمیاب حتما این به این مطلب هم سربزنید: پرورش میوه های بسیار کمیاب
پرورش گیاهان و میوه هایی که توی ایران کمیابن یک ایده پولسازه . مثل پرورش میوه اژدها و یا میوه هایی که تاحالا اسمشونم نشنیدیم . این میوه ها همیشه مشتری خودشونو دارن


اگر شما هم عاشق راه اندازی یک گلخانه هستید، اما سرمایه کافی برای تاسیس یک گلخانه بزرگ را ندارید، میتوانید از فضا‌های کنار افتاده‌ ای مانند حیاط یا پشت بام استفاده کنید. این روش دارای صرفه اقتصادی برایتان می باشد. 

بسته به هزینه راه اندازی گلخانه و نیاز شهر خود، همچنین نسبت به علاقه خود و کشش بازار می توانید گلخانه های متفاوتی راه اندازی کنید مانند گلخانه پرورش گل های زینتی، گلخانه پرورش کاکتوس، گلخانه پرورش آلوئه ورا، گلخانه کاشت توت فرنگی، گلخانه کاشت زعفران، گلخانه کاشت خیار و گوجه، گلخانه سبزیجات، گلخانه انواع صیفی جات، گلخانه پرورش قارچ، گلخانه پرورش گیاهان دارویی و ... .

کاشت گیاهان


یکی دیگر از هزینه های راه اندازی گلخانه، تهیه بذر و نهال می باشد. شما می توانید برای هر کدام از نهال ها یا بذر ها یک گلدان تهیه کرده و آنها را درون گلدان بکارید ولی این گزینه فقط در مورد گل های زینتی و کاکتوس ها به صرفه خواهد بود، اگر محصول شما مثلا خیار یا گوجه می باشد بهتر است آنها را در خاک بکارید.


گلخانه

کاشتن


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

ایده های مرتبط