• حداقل سرمایه : 0 تومان
  • زمان بازدهی: طولانی مدت
  • بازار هدف : کودک - اختصاصی - عموم مردم - میانسال - بزرگسال
حکّاکی ایجاد طرح و نقش بر روی فلزات، کاشی، چوب و موارد دیگر است. این کار با ایجاد برجستگی و فرورفتگی با کمک ابزار فلزی انجام می‌شود. طرحها، نقوش و نوشته ها به وسیله ابزار مخصوص حکاکی فلز از سطح فلز برداشته می شود و به وسیله این خراش ها و شیارها، نقوش مشخص می شوند. حکاکی ممکن است بر روی فلزاتی نظیر مس، فولاد، استیل انجام شود.

ایده حکاکی روی فلز یک ایده هنری و سودآور است که برای کسانی که به این کارعلاقه دارند بسیار مناسب است. شما میتوانید با یادگیری این حرفه به راحتی از آن کسب درآمد کنید . حال با گرفتن سفارش از فروشگاه ها یا روش های دیگر.


شیوه کار قلمزنان چنین است که ابتدا داخل ظرف ساخته شده ای را که قرار است قلمزنی بر روی آن انجام شود از قیر پر می کنند تا هم ضربات چکش باعث اعوجاج فلز نگردد و هم صدای ناشی از کار کردن با قلم و چکش کاهش یابد. سپس با استفاده از پرگار و الگوهایی که قبلا بر روی کاغذ ترسیم گردیده نقش مورد نظر را بر روی فلز ثبت میکنند و پس از آن خطوط اصلی و مهم را قلم زده و بعد از پایان قلمزنی خطوط اصلی به انجام ریزه کاری ها و حک خطوط ظریف تر می پردازد. در پایان محصول ساخته شده را حرارت داده و قیر را از آن جدا نموده و به وسیله روغن جلا و روغن کرچک به جلا دادن آن می پردازند




حداقل فضای لازم برای راه اندازی این کسب و کار خانگی یک اتاق کوچک می باشد. راه اندازی این کسب و کار به امکانات و تجهیزات سطح بالا و گران قیمتی نیازی ندارد. مهارت های لازم جهت راه اندازی این ایده موازدی از قبیل آشنایی با انواع فلزات و خواص مکانیکی آنها و آگاهی از نحوه آماده سازی فلز میباشد.


Powered by Froala Editor

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

ایده های مرتبط