• حداقل سرمایه : 50 تومان
  • زمان بازدهی: کوتاه مدت
  • بازار هدف : عموم مردم
یک طراح در آمستردام پیشنهاد داده سیستم جدیدی با عنوان "لانه‌های هوشمند پرنده" روی درخت‌های این شهر نصب شود که در صورت پاک بودن هوا، اینترنت رایگان در اختیار عابران قرار می‌دهد.هدف استفاده از لانه‌ هوشمند آن است که افراد تشویق شوند بیشتر از وسایل حمل و نقلی همچون دوچرخه در سطح شهر، استفاده کنند تا از حجم آلودگی هوا کاسته شود.

امروزه همگی می دانیم معضل آلودگی هوا سالهاست که خسارات فراوانی را به کشورهای مختلف جهان وارد ساخته و می سازد.

از این رو در آمستردام پایتخت هلند دستگاه های پخش اینترنت وای فای ای نصب شده که در هنگام آلوده نبودن هوا تا شعاع 100 متری اینترنت رایگان پخش می کند. این دستگاه درصورت پاک بودن هوا نور افتاب را جذب کرده و وای فای رایگان پخش می کند.



این دستگاه با ارایه وای فای رایگان به مناطقی که در آن شاخص های آلودگی هوا پایین بوده و هوا سالم است، مردم ساکن در مناطق مختلف شهری را به استفاده کمتر از ماشین شخصی تشویق می کند.

کشور هلند در سال گذشته رتبه‌بندی +D را برای کیفیت هوا از محیط زیست دریافت کرد.

اینترنت روی درخت به منظور دور کردن مردم برای استفاده از گازهای گخانه ای و حفاظت از هوای پاک طراحی شده است.

از نکان جالب اختراع این دستگاه اندازه گیری آلودگی هوا بصورت محلی است که باعث توجه بیشتر شهروندان به هوای پاک میشود.

جالب آنکه در زمانی که هوا آلوده باشد فقط امکان دسترسی به یک صفحه در اینترنت داده می شود که در این صفحه راه کارهایی برای کاهش آلودگی هوا به ساکنان آن مناطق ارایه شده است.

جعبه مودمی که جریان اینترنت وای فای را پخش می کند شبیه لانه پرنده طراحی شده و همین باعث می شود که به راحتی روی درختان پارک ها و خیابان ها نصب شده و ضمنا آسیبی به زیبایی شهر نیز وارد نکند.


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

ایده های مرتبط