امروزه تولید داروهای گیاهی در ایران رشد چشمگیری داشته است. توجه به تولید گیاهان دارویی به عنوان مواد خام و اولیه، در صنعت داروسازی گیاهی و سنتی، بیشترین رواج را دارد. اگر شما به دنبال راه اندازی کاری مستقل و خانگی هستید، پرورش گیاهان دارویی میتواند یکی از ایده های خلاقانه و سودآور برای شما باشد. این گیاهان به طور معمول در طبیعت یافت می‌شوند و حتی می‌توان بدون داشتن مزرعه، با شناسایی گیاهان، با کاشت و برداشت آن‌ها، اقدام به فروش مستقیم آن‌ها نمود.

بازار گیاهان دارویی، مخصوص بازارهای داخلی نبوده و در کل جهان برای گیاهان دارویی متقاضی وجود دارد، و این تقاضا رو به افزایش است. گیاهان دارویی مصارف مختلفی دارند، از این گیاهان، برای درمان بیماری‌ها و در صنایع کنسروسازی، نوشابه سازی، ‌عطر سازی و غذایی نیز استفاده می‌شود.    


احداث گلخانه کسب و کاری سودآور


اگر شما به دنبال راه اندازی کاری مستقل و خانگی هستید، پرورش گیاهان دارویی میتواند یکی از ایده های خلاقانه و سودآور برای شما باشد. این گیاهان به طور معمول در طبیعت یافت می‌شوند و حتی می‌توان بدون داشتن مزرعه، با شناسایی گیاهان، با کاشت و برداشت آن‌ها، اقدام به فروش مستقیم آن‌ها نمود؛ اما این روش که برای شروع کار و ایجاد بازار فروش با سرمایه کم مناسب است، محدودیت‌های خاص خود را دارد. 

از ویژگی‌های جالب این گیاهان می توان به، نیاز کم به آب، توانایی رشد در بسیاری از خاک‌ها و حتی امکان پرورش در آپارتمان را نام برد.


تولید اسانس های گیاهیحتما این به این مطلب هم سربزنید: تولید اسانس های گیاهی
کشور ما ذخایری غنی از گیاهان دارویی دارد که می‌تواند منبع درآمدی مطمئن باشد. تولید اسانس چه شیمیایی و چه طبیعی ، همیشه ایده سرمایه گذاری پولسازی است. چنانچه بتوان در کنار آن از طرحهای تبدیلی نیز بهره برداری نمود، یک کسب و کار پایدار و مادام العمر خواهد بود .


 هزینه اولیه برای کاشت انواع گیاهان دارویی، متفاوت است. برای ورود به عرصه تولید گیاهان دارویی، می‌توان از گیاهان کم هزینه شروع کرد و به مرور با اضافه شدن سرمایه اولیه تان، پرورش گیاهان پر هزینه تر را به انجام رساند. شروع این کسب و کار با نیروی کار کم، امکان پذیر است و به مرور، با توسعه کار خود، نیاز به کارگران بیشتر خواهید داشت.



از جمله گیاهان دارویی که میتوانید پرورش دهید، میتوان به بادرنجبویه، اسطوخودوس، به لیمو، رازیانه، نعناع فلفلی، آویشن، زنجبیل، اوکالیپتوس، بابونه و انواع دیگری از گیاهان اشاره کرد.


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

ایده های مرتبط