مراحل راه اندازی رستوران موفق

  • 16 بهمن 1398
  • 5 دقیقه
متفرقه
راه اندازی رستوران در قدم اول ممکن است کار بسیار دشواری باشد. از موارد اصلی که در راه اندازی رستوران باید در نظر گرفت میتوان به انتخاب محل مناسب، تامین منابع مالی،انتخاب نام و خرید تجهیزات اشاره کرد.

راه اندازی رستوران یکی از کسب و کارهای پردرآمد و البته پر زحمت است . البته به این معنی نیست که همه ی رستوران ها و یا فست فودها موفق هستند . خیلی از این مراکز به دلایل مختلف در ابتدا یا وسط مسیر با شکست مواجه می شوند . این شغل برای افرادی که پرانرژی ، با انگیزه و با پشتکار هستند مناسب است.

رستوران

نرم افزار رزرو و نمایش میزهای رستوران 

مراحل راه اندازی رستوران 

طرح کسب و کار رستوران خود را برای تامین منابع مالی بنویسید

تامین منابع مالی برای راه اندازی یک رستوران اگر چه مشکل به نظر میرسد اما غیر ممکن نیست. بانک ها، سرمایه گزاران خصوصی، موسسات کسب و کار میتوانند به شما کمک کنند تا منابع مالی جهت راه اندازی یک رستوران را تامین کنید.

رستوران خود را طراحی کنید

در طراحی یک رستوران باید تعادلی بین زیبایی محیط و ظرفیت رستوران داشته باشید. انتخاب رنگ مناسب یک فضای دلنشین ایجاد میکند و این میتواند نظر مشتریان شما را جلب کند.


راه اندازی رستوران زیر آبحتما این به این مطلب هم سربزنید: راه اندازی رستوران زیر آب
رستوران زیر آب به مشتریان شما تجربه خوردن غذا در دل آکواریوم را میدهد . این تجربه یک تجربه خاص و منحصر به فرده که هیچ حا نمیتونن تجربش کنن . این رستوران میتونه در شهرهای ساحلی باشه و یا میتونه توی یک آکواریوم مصنوعی باشه .

موقعیت مکانی رستوران 

مکان رستوران یکی از موثرترین دلایل شکست یا موفقیت یک رستوران خواهد بود. حتما حواستان باشد که رستوران در مکانی شلوغ و پر تردد باشد.

نام رستوران 

انتخاب یک نام تجاری خلاقانه برای متمایز کردن شما از رقبایتان تاثیر گذار است . نام رستوران در واقع برند شما در آینده خواهد بود. اسم رستوران باید متناسب با منوی غذایی شما ، تم رستوران ، دکوراسیون و چیدمان آن باشد . مثلا انتخاب یک نام ایتالیایی برای یک رستوران با غذاهای ایرانی مناسب نیست . نام رستوران هم چنین می تواند اسم منطقه ، حتی نام یک غذا باشد . مهمترین نکته معنا دار بودن نام رستوران است و اینکه در تبلیغات و بازاریابی بتوان از آن به آسانی  استفاده کرد.

موقعیت مکانی رستوران

ایده استارتاپی راه اندازی رستوران ارگانیک

منوی رستوران 

در منوی غذایی خود می توانید در کنار نام غذا ، به محتویات آن هم اشاره کنید  و قیمت غذا رو با توجه به هزینه ها و سود متعارف  خود، درج کنید. طراحی یک منوی زیبا با رنگ بندی مناسب در انتخاب  بهتر به مشتریان  کمک می کند.


تجهیزات موردنیاز رستوران 

تجهیزات رستوران شما شامل بخش های آماده سازی ، نگهداری ، پخت و پز و شست و شو می باشد. با توجه به تولید کننده های زیادی که در بازار فعلی وجود دارد قطعا تجهیزات با کیفیت های مختلف تولید می شود که این موضوع نهایتا باعث ایجاد قیمت های مختلف نیز می شود. چنانچه فقط قیمت معیار اصلی انتخاب شما باشد ممکن است باعث چشم پوشی از کیفیت تجهیزات شود.

تجهیزات موردنیاز رستوران

تامین کننده مناسب 

شما برای پخت و ارائه ی غذا به مشتریان خود نیاز به مواد اولیه با کیفیت دارید . در واقع شما قبل از راه اندازی رستوران باید تامین کننده های مواد اولیه ای  را پیدا کنید که بتوانند در کمترین زمان ممکن و در نهایت دقت ، مواد اولیه مطلوب و با کیفیت را به دست شما برسانند.

غذای با کیفیت

انواع پیتزاهای ایتالیایی

دکوراسیون رستوران 

طراحی دکوراسیون یکی از پر اهمیت ترین مراحل راه اندازی رستوران است . یک دکوراسیون خوب که تداعی کننده حس آرامش و انرژی مثبت به مشتری باشد در کنار یک غذای خوب و با کیفیت ، تاثیر زیادی در رضایت مشتری خواهد داشت. چیدمان میز و صندلی ها ، رنگ بندی آرامش بخش و استفاده از تابلوهای تزیینی بسیار تاثیر دارد.


دکوراسیون رستوران

کارکنان رستوران 

پرسنل شما باید وظیفه شناس، مسئولیت پذیر، انتقاد پذیر و خوش رو باشند . اگر به موفقیت رستوران خود اهمیت می دهید باید به فکر استخدام پرسنل حرفه ای و مجرب باشید.


کارکنان رستوران

ایده احداث کافه غلات

تبلیغات را فراموش نکنید 

تبلیغات برای هر رستوران جدیدی ضروری است و باید تبلیغات سنتی مثل روزنامه و تبلیغات رادیویی را با تبلیغات در رسانه های بروز و جدید تکمیل کنید. داشتن یک وبسایت و استفاده از رسانه های اجتماعی میتواند کمک زیادی به روند تبلیغات شما بکند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

مدیتیشن ایده جذاب زندگی سالم

تمرکز بر روی یک صدا، عبارت یا دعا، شئ، تصویر، آگاهی از خویشتن و نحوه تنفس را مدیتیشن گویند. هدف از این کار آگاهی از لحظه حال، رسیدن به آرامش، و کاهش استرس است. مدیتیشن موجب ارتقای شخصیت و رشد روحانی و معنوی می شود.

6 ۰ ۱۷۰۳

جستجو حرفه ای در گوگل چیست؟

دنیای دیجیتال مارکتینگ هر روز در حال پیشرفت است و شما به عنوان فردی که در این عرصه فعالیت می‌کند، باید خود را موظف به یادگیری جدیدترین روش‌ها و متدهای بازاریابی دیجیتال کنید. فرقی ندارد که مدیر تیم بازاریابی دیجیتال، کارشناس تولید و بازاریابی محتوا، کارشناس سئو و بهینه سازی سایت هستید. داشتن اطلاعات به‌روز برای پیشرفت‌تان ضروری است.

5 ۰ ۹۰۲

خلاصه ای از فناوری بلاک چین

بلاک چین به زبان ساده

15 ۰ ۳۱۶۱

تاثیر هوش مصنوعی بر کشاورزی جهان

کشاورزی یکی از مهمترین حرفه‌های جهان است. از آنجا که جمعیت جهان رو به رشد است و در نتیجه زمین زراعی کمیاب‌تر می‌شود، مردم نیاز به ایجاد خلاقیت بیشتر و استفاده از زمین کمتر به منظور تولید محصولات بیشتر و افزایش بهره وری زمین زراعی در کشاورزی دارند. در سطح جهان، این صنعت برای کمک به تولید محصولات زراعی سالم تر، کنترل آفات، نظارت بر خاک و شرایط رشد، سازماندهی داده ها برای کشاورزان، کمک به حجم کاری نیروی کار و بهبود طیف گسترده ای از وظایف مرتبط به کل زنجیره تامین مواد غذایی به فن آوری های هوش مصنوعی روی آورده است.

6 ۰ ۱۲۳۱