مدیریت تغییر چیست؟

  • 14 دی 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
مدیریت تغییر اصطلاح کلی است که در هنگام ایجاد تغییر سازمانی، برای همه روش های آماده سازی و حمایت از افراد، تیم ها و سازمان ها به کار می رود.

مدیریت تغییر چیست؟

این مدیریت، شامل روش هایی است که استفاده مجدد از منابع، فرآیند کسب و کار، تخصیص بودجه یا سایر روش های عملیاتی تغییر دهنده سازمان را مجددا توضیح میدهد. این رشته با رشته های مختلف از علوم رفتاری و علوم اجتماعی تا فناوری اطلاعاتی و راه حل های کسب و کار مرتبط است. مدیریت تغییر، شیوه ای است که در مورد چگونگی آماده کردن، تجهیز کردن و حمایت کردن از افراد برای تطبیق موفقیت آمیز با تغییرات، دستورالعمل هایی ارائه می کند تا موفقیت سازمانی فراهم شود. 


غالبا مدیریت تغییر، ابزارهای سازمانی را تلفیق می کند که به انتقال موفق پرسنل کمک کرده و به انطباق و محقق شدن تغییرات ختم می شود. رهبران تغییر کسانی هستند که به آینده فکر می‌کنند، مقصد را می‌شناسند، اعتماد به نفس برای ایجاد تغییر در خودشان دارند و هم‌چنین برای کمک یا هدایت دیگران در ایجاد تغییر صبر و بردباری به خرج می‌دهند. ما نمی‌توانیم تغییرات را کنترل کنیم اما می‌توانیم خود را برای آن آماده کنیم.

مدیریت تغییرپندهایی از افراد موفق


یک مدیر کارآمد در شرایط متفاوت از سبک‌ها و مهارتهای متفاوتی استفاده می‌کند. وقتی سرعت تغییر افزایش می‌یابد و بیشتر بر سازمان تأثیر می‌گذارد، مهارتهای مورد نیاز برای هدایت سازمان در جریان تغییر به صورت فزاینده‌ای مهم می‌شوند. رهبران تغییر نیازمند شناسایی نقاط مناسب و موارد اشتباه سازمان خود و دیگر سازمانها هستند. رهبران تغییراز توانایی‌های خود و افراد پیرامون خود به خوبی استفاده می‌کنند. آنها باید درباره کارگران فنی و کارگران دانش اطلاعات مناسبی داشته باشند.

تغییر چیست؟

اصلاح کردن یا ایجاد تفاوت، قرار دادن در یک وضعیت دیگر، گذر از یک حالت به حالتی دیگر، تعویض کردن سازمان­‌های قدرتمند همواره بر محیط خود نظارت داشته و به‌طور مداوم در حال اصلاحات جزئی هستند، به­‌ طوری ­که بسیاری از این اصلاحات و تغییرات توسط کارمندان آن­ها احساس نمی‌شود. با این‌ حال، تغییرات بزرگ در سازمان­‌ها معمولاً به‌واسطه‌ی یک نیروی خارجی که اغلب برای سازمان تهدید به‌حساب می­‌آید انجام می‌­گیرد.

تغییر چیست؟

ریکاردو سملر کیست و شیوه مدیریتی عجیب او چگونه است؟

مدیریت تغییر در سازمان چیست؟

هنگامی که صحبت از مدیریت تغییر در سازمان میشود، باید دو مفهوم مرتبط با آن که شامل خود تغییر و مدیریت پروژه هستند را نیز در نظر گرفت. مدیریت تغییر و مدیریت پروژه ، دو رشته ای هستند که به منظور افزایش احتمال موفقیت و بازگشت سرمایه ، در انواع تغییرات سازمانی اعمال میشوند. 


 مدیریت تغییر در سازمان، فرایندها، ابزارها و تکنیک هایی هستند که افراد را هنگام تغییر به خوبی مدیریت می کنند تا نتایج مورد نیاز در کسب و کار بدست آید. این تغییرات باید کمترین هزینه را برای سازمان به دنبال داشته و کارکنان در برابر آنها مقاومت نکنند و حتی کارایی شان به حداکثر برسد.  

مدیریت تغییر چگونه است؟

مدیریت بحران و اصول آن

تغییر در پرسنل 

گاهی تغییر در پرسنل نیز به‌ خاطر اعمال سایر تغییرات، ضروری به نظر می رسد؛ در این مواقع، شرکت‌ ها تصمیم می گیرند، رفتار و دیدگاه کارکنان را تغییر دهند تا کارایی فردی یا گروهی آنها را افزایش دهند. تغییر در پرسنل، همیشه سخت‌ترین و مهم‌ ترین بخش فرایند کلی تغییرات است. 

فرایند مدیریت تغییر در سازمان

تغییراتی که در سازمان اعمال میشوند، باید قدم به قدم و طی فرایندهای مختلف صورت گیرند تا کارکنان آنها را بپذیرند. این فرآیندها عبارتند از :

1. ایجاد شرایطی که نشان دهنده ضرورت و فوریت تغییر باشد: معمولا ، کارکنان با استفاه از دو دسته اطلاعات به ضرورت تغییر پی می برند: الف) بررسی شرایط محیطی و واقعیت های موجود ب) شناسائی مسائل و بحرانها و تجزیه و تحلیل فرصـتهای احتمالی آینده

2. تشکیل گروهی قدرتمند برای مدیریت و رهبری تغییر: از آنجایی که کارکنان باید تغییرات را بپذیرند بنابراین، مشارکتشان در این زمینه اهمیت دارد و دو کار باید انجام شود: الف) ایجاد گروهی متشکل از مدیران و کارکنان با اختیارات کـافی ب) تشویق افراد به همکاری باهم در قالب یک تیم 

3. تدوین و ارائه دیدگاه: براي هرگونه تغییر، باید یک نقطه استراتژیک تعیین کرد. این نقطه باید، مافوق اهداف کنونی و فعلی بوده و از آنجائی که تغییر باید ارزشی باشـد ، دیدگاهی انتخابی به خوبی میتواند فرهنگ سـازمانی را نشان دهد.

مدیریت تغییر

مهارت ارتباطی چیست و اهمیت آن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

بوت کمپ چیست؟

تجمع مغز های فعال و خلاق در کنارهم، علاوه بر چالش های احتمالی منجر به سلسله طوفان های فکری خواهد شد که برای حل یک مساله و یا پیشبرد یک پروژه گزینۀ خوبی به نظر میرسد...

3 ۰ ۱۸۲۹

مدیریت استرس و روشهای کاهش استرس

وضعیت اقتصادی بد، تورم، به هم خوردن برنامه‌های آینده فردی، ناپایداری اقتصاد و بازار کار باعث ایجاد استرس دائمی در زندگی و کار می‌شوند. این استرس می‌تواند جنبه‌های گوناگونی داشته باشد. اما به نتایجی منجر می‌شود که همه آن‌ها بد و منفی هستند. مقابله با استرس شاید کمی دشوار به نظر برسد اما شما باید آن را کنترل دارید. در واقع، اینکه شما باور داشته باشید که روی زندگی خود کنترل دارید؛ پایه و اساس مدیریت استرس است .

5 ۰ ۱۲۱۱

ایده های عالی برای موفقیت افرادی که دورکاری می کنند

پیشرفت سریع تکنولوژی و فناوری اگرچه باعث بیکاری بسیاری از اقشار جامعه شده، اما فرصت‌های زیادی برای برخی دیگر به وجود آورده است تا به کارهای نوین و خلاقانه‌تری روی بیاورند. از جمله کارهایی که طی چند دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، کسب و کارهای اینترنتی هستند.این مشاغل به افراد خدمات مختلفی ارائه می‌دهد، از جمله اطلاع‌ رسانی و اخبار، فروشگاه‌های آنلاین، سایت‌هایی جهت دانلود رسانه هرکدام از این بخش‌ها نیز به بخش‌های کوچک‌ تر تقسیم می‌شوند و در نهایت همه‌ این شاخه‌ها به یکدیگر متصل هستند.

8 ۰ ۱۴۹۴

معرفی عجایب هفت گانه جهان

این مکان ها از جهاتی عجیب هستند که اکثر مردم علت عجیب بودن آن را نمی دانند.

18 ۰ ۱۵۱۸