سایت ebay چیست و چگونه کار میکند؟

  • 23 دی 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
eBay بازاری است که هر روز میلیون‌ها نفر در آن به خرید، فروش یا هر دو مشغول‌اند. زیبایی کار eBay در قدرت بازارش است؛ در این بازار هر چیز همان‌قدر می‌ارزد که مشتری حاضر است بابتش پول بپردازد.

Ebayیک شرکت تجارت الکترونیک چند ملیتى آمریکایی مى باشد،که اولین سایت مزایده آنلاین است و در حال حاضر بزرگترین شرکت در جهان در زمینه مزایده های آنلاین مى باشد.

در ٣ سپتامبر سال ١٩٩٥ میلادى ، اى بى  توسط پیر امیدیار در شهر سن خوزه (San Jose)، ایلات کالیفرنیا (ایلات متحده امریکا) تاسیس شد و همچنین دفتر اصلى این شرکت در این شهر واقع مى باشد. اى بى یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین در جهان است که طبق آمار در آغاز سال ٢٠١٨ میلادى بیش از ١٧١ میلیون کاربر فعال داشت و همچنین در سال ٢٠١٧ میلادى درآمد سالیانه ٩.٧ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده بود.

کمپانی آمازون چیست و در چه زمینه ای فعالیت میکند؟



درسال ١٩٩١ میلادى، پیر امیدیار استارت آپ  Ink Development Corporation ، یک شرکت نرم افزار آمریکایى بود را تاسیس کرد. این شرکت در سال ١٩٩٣ میلادى، به اى شاپ eShop تغییر نام داد و در زمینه تجارت فروش آنلاین  به صورت مسقیم و بدون واسطه (از تولید کننده به مصرف کننده) به کار پرداخت.

اولین فروش سایت اى بى :

در سال ١٩٩٥میلادى، پیر امیدیار براى آزمایش ایده خود  یک اشاره گیر لیزرى شکسته، که قصد دور انداختن آن را داشت، براى فروش به صورت مزایده در سایت خود گذاشت و سپس شخصى براى خرید این کالا متقاضى شد. پیر امیدیار از اینکه چه کسى حاضر مى باشد تا برای خرید یک دستگاه شکسته پول بپردازد بسیار متعجب شده بود. او بوسیله ایمیل با این خریدار ارتباط بر قرار نمود تا اطمینان نماید که خریدار متوجه شکسته بودن کالا مى باشد ولى خریدار جواب داد، که او یک کلکسیونر اشاره‌گر لیزری شکسته  است. در نهایت این کالا به قیمت ١٤.٨٣دلار فروخته شد، که به عنوان اولین فروش سایت اى بى در جهان مشهور است.                             

انتخاب نام اى بى چگونه بود :

در اوایل کار نام این سایت آکشن وب (Auction Web) بود، که در سال ١٩٩٧ میلادى به اى بى تغییر یافت. تصمیم  تغییر نام از آکشن وب به اى بى توسط پیر امیدیار و جفرى اسکول (Jeffrey Skoll) که اولین کارمند تمام وقت شرکت اى بى بود انجام گرفت.

روند خرید و فروش در اى بى چگونه مى باشد؟

اجناس قیمت‌‌ ثابت

با دیدن دکمه «Buy It Now» و قیمتی که کنار آن نوشته شده است می‌توان به‌راحتی این کالاها را تشخیص داد. برای خرید کافی است بر روی دکمه، کلیک و مبلغی را که کنار آن نوشته شده است، پرداخت کنید.

Pinterest چیست و چگونه از پینترست استفاده کنیم؟


اجناس حراجی

برای این اجناس یک دکمه «Place Bid» قرار داده شده است که در کنار آن یک باکس برای مشاهده‌ی قیمت حراجی فعلی و وارد کردن قیمت پیشنهادی شما وجود دارد. کالاهای حراج در زمان‌های مشخص و برای بازه‌ای مشخص در دسترس خواهند بود. وقتی‌ زمان حراجی تمام می‌شود، کالا به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شود.


Wordpress چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟حتما این به این مطلب هم سربزنید: Wordpress چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟
وردپرس WordPress یک نرم افزار است که توسط آن می توانید وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن بسازید. در واقع وردپرس، یک سیستم سایت ساز و پکیج راه انداز وب سایت، فروشگاه اینترنتی و وبلاگ است که به صورت رایگان شما می توانید آنرا از طریق وب سایت رسمی وردپرس دانلود کرده و بر روی فضای اینترنتی خود نصب کنید و سپس وب سایت خود را به طور کامل با جزئیات و امکانات متفاوت و طرح دلخواه بر روی آن راه اندازی کرده و مطالب و بخشهای مختلف سایت را خودتان مدیریت کنید.

اگر کالایی که می‌خواهید، دکمه Place Bid دارد (جزو کالاهای حراجی است)، باید برنده‌ی حراج شوید. کاری که لازم است انجام بدهید این است که مبلغ پیشنهادی خود را در باکس وارد و بر روی دکمه Place Bid کلیک کنید. حراجی‌های eBay مدت‌ زمان مشخصی دارند. در حراج سنتی روش کار کمی غیرمنصفانه است؛ به‌طوری‌که فروشنده، حراجی را تا زمانی که پیشنهاد بالاتر وجود دارد، ادامه می‌دهد و تنها زمانی که دیگر قیمت‌های پیشنهادی بالاتر نمی‌روند، حراجی را تمام می‌کند و کالا را می‌فروشد، اما در eBay فروشنده موظف است زمان مشخصی برای فروش کالای خود مشخص کند، مثلا ۱ روز یا ۱۰ روز. وقتی زمان حراجی به پایان رسید، بالاترین پیشنهاد برنده است. 


مبلغ پیشنهادی شما باید بیشتر از مبلغ پیشنهادشده‌ی فعلی باشد. اگر شما برنده شوید، ممکن است کمتر از پیشنهادی که در حراجی داده‌اید، پرداخت کنید. اگر پیشنهاد شما برنده شد، باید کالا را بخرید. پیشنهاد شما در حراج به‌منزله‌ی یک قرارداد قانونی است. زمانی که حراج خاتمه می‌یابد اگر پیشنهاد شما بالاترین پیشنهاد موجود باشد، شما کالا را خریده‌اید و باید بهای آن را به فروشنده بپردازید.

ثبت نام در اى بى :

براى ثبت نام به صفحه ورود ( Sign in/ Register ) در اى بى مراجعه کنید و روی گزینه ى ثبت نام کلیک کنید و مراحل زیر را تکمیل نمایید.

  • اطلاعات درخواستی براى ثبت نام در اى بى که باید در فرم پر نمایید شامل آدرس ایمیل، رمز عبور، نام شما و شماره تلفن شما مى باشد
  • یک گزینه از نحوه پرداخت را جهت هزینه هاى خرید خود را انتخاب کنید.
  • روش های پرداختی را که از خریداران دریافت می کنید را انتخاب کنید.
  • هنگامی که تمامى مراحله فرم پرکرده و ثبت نام به اتمام رسید، شما مى توانید براى خرید و فروش در اى بى اقدام نمایید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

پنج اصطلاح استارتاپی که باید بشناسیم

استارتاپ به یک شرکت یا کسب‌ و کار گفته می‌ شود که در نتیجه کار آفرینی ایجاد شده‌ است و در جهت تولید و رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌ است. این شرکت‌ ها معمولا مبتنی بر ایده‌ هایی ریسک‌ پذیر هستند

6 ۰ ۹۱۶

لجستیک چیست و وظایف مدیر لجستیک

لجستیک در ابتدا یک اصطلاح نظامی بود که برای ارجاع به چگونگی گرفتن پرسنل نظامی، انتقال تجهیزات، انبار کردن تجهیزات و تدارکات، استفاده می شد. این واژه در حال حاضر از واژه های کسب و کار است. از لجستیک در زبان فارسی به عنوان تدارکات و یا مدیریت حمل و نقل نیز یاد می‌شود.

6 ۰ ۵۶۹۰

۲۵ ویژگی شخصیتی و کاری مدیران موفق

سخن گفتن از مديريت بدين معنا نيست که انسان چگونه بتواند يک اداره و يا سازمان مشخص را اداره نمايد، بلکه مراد از مديريت اين است که ما چه قوانين را برای مديريت داشته باشيم و چگونه بتوانيم در هر شرايط و زمان خود را به آن قوانين پايبند بدانيم و مديريت خود مان را آنطور با قوانين جامعه مورد نظر هماهنگ كنيم كه نه خود ما و نه جامعه از آن ضرر ببيند؟

9 ۰ ۱۳۲۳

تالار ایده پردازان - ثنا جمشیدی

ایده های مطرح شده : ☁ طرح زدن روی لباس یا تغییر رنگش ☁ تکنسین گلدون خانگی ☁ ربات دستمال کش ☁ خوشبو کننده هوا با کولر گازی

1 ۰ ۶۴