• حداقل سرمایه : 100 تومان
  • زمان بازدهی: کوتاه مدت
  • بازار هدف : عموم مردم
ایستگاه‌ های اتوبوس و تاکسی، نیمکت‌‌ ها، نرده و راه‌بند ها، سطل‌های زباله، چراغ‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی همگی اعضای یک خانواده هستند. تفکر و ارائه طرح برای زیباسازی این مبلمان یک ایده جذاب و پر درآمد خواهد بود.

مردم در مدت حضورشان در فضاهای شهری، به طور مرتب دنیای اطرافشان را مورد سوال قرار می‌دهند و طراح مبلمان شهری باید راه‌حل‌های جدید ارائه داده و فرصت‌های جدیدی را با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان ایجاد کند. پیش از آن‌ که شهرها به شکل امروزی درآیند مردم هر شهری در گذشته، بنا به نیازهای پیرامونی خود از ابزارهای گوناگونی برای آسایش، خود حتی برای زیبایی نمای خانه‌ها و محله خود از معماری بسیار ارزنده‌ای بهره می‌بردند.   

ایده های مختلف

ایده های مختلف ساخت مبلمان شهری عبارتند از:

نشیمن ها

وجود نشیمن‌ها برای سالمندان، افراد کم‌توان و کودکان ضروری است و بهترین مکان قرارگیری‌شان فضاهای پررفت و آمد است. گاهی برای این نصب می‌شوند که مردم با توقف بیشتر در آن مکان، از فضای اطراف خود بیشتر لذت ببرند و فضای عمومی را برای گفتگو و تعامل آماده و تقویت کنند.

نشیمن گاه


تولید دیوار های زندهحتما این به این مطلب هم سربزنید: تولید دیوار های زنده
امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ و معروف، به دنبال ایده های جدید طراحی داخلی، جهت ایجاد فضایی امن و آرام و چشم نواز برای کارمندان و مشتریان خود هستند؛ در این میان بسیاری از شرکت ها به جای صرف هزینه جهت طراحی المان های تجملی و پر زرق و برق، به سراغ ایدۀ خلاقانه و جذاب تولید دیوار های زنده رفته اند. این دیوارها دارای گیاهان زنده هستند که به محیط شادابی می بخشد و روش های متفاوتی برای آبیاری این گیاهان وجود دارد.


چراغ‌ها

مهمترین کارکرد چراغ‌ها، ایجاد فضاهای اجتماعی و برآورده کردن نیازهای امنیتی است. بعد از آن نوبت کارکرد زیبایی‌شناسی می‌رسد که رنگ چراغ و روشن و خاموش شدن آن، مورد توجه قرار می‌گیرد. وجود چراغ‌ها به ویژه در ورودی‌ها، تقاطع‌ها و پله‌ها ضروری است. 

چراغ ها

مبلمان های شهری

مبلمان های شهری، هم برای فضاهای شهری بسیار مناسب هستند، و هم به راحتی جا به جا می شوند و مزاحمتی برای عبور و مرور ایجاد نمی کنند.  حتما باید به این نکته توجه کرد که موقع رفت و آمد، نباید آن ها را تکان داد و برای مردم مزاحمت ایجاد کرد.

مبلمان شهری

سطل زباله های چرخان

سطل های زباله، اکثرا ظاهر مناسبی ندارند، و درب های آن ها بعد از مدتی به دلیل زیاد باز و بسته شدن دچار فرسودگی می شوند. به همین دلیل، شاید استفاده از سطل های زباله ی چرخانی که با یک دسته یا اهرم به سمت شما بر می گردند، ایده بهتری باشد.

سطل آشغال

 

ایده های زیادی مانند ایده های بالا وجود دارد که شما میتوانید آن ها را طراحی و اجرا کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

ایده های مرتبط