• حداقل سرمایه : 50 تومان
  • زمان بازدهی: کوتاه مدت
  • بازار هدف : عموم مردم
مقامات شهری روسیه برای کاهش تصادف عابران پیاده در خیابان‌ها، چراغ راهنمایی را به کف خیابان‌ها آوردند. این طرح باعث نجات جان شهروندان موبایل به دست شده و آنها بدون بالا آوردن سر خود میتوانند از قرمز شدن یا سبز شدن چراغ مطلع شوند.

به عقیده کارشناسان ،بسیاری از استفاده کنندگان از تلفن همراه در خیابانهای روسیه ، دقت چندانی به علایم راهنمایی ندارد و مدام سرگرم گوشی خود هستند که این طرح تا حدود زیادی می تواند آنان را از خطرات ناشی از تصادف مصون بدارد.

با این حال بیشتر شمار تصادفات رانندگی در روسیه برعکس کشورهای خاورمیانه و آسیایی همانند چین ،هند ،ایران،پاکستان و … که رانندگان متخلفان اصلی و ناقض حقوق راهنمایی و رانندگی هستند و اساسا قوانین رانندگی را نمی دانند، عابران پیاده که سرگرم تلفن های هوشمند خود هستند حوادث دلخراش رانندگی را رقم میزنند.



در روسیه چراغ راهنمایی کف خیابان نصب شده تا جان کاربران موبایل به دست حفظ شود. بدین ترتیب شهروندان هم به موبایل بازی خود ادامه داده و هم از سبز و قرمز شدن چراغ آگاه می‌شوند.

یک شهر هلندی روشی غیرمعمول برای تلاش برای ایمن نگه داشتن ساکنان معتاد به گوشی های هوشمند معرفی کرده است: نصب چراغ راهنمایی در پیاده رو.

Bodegraven، در هلند، چراغ‌های نواری را در گذرگاه عابر پیاده روی زمین قرار داده است - به این معنی که افرادی که تمام روز به تلفن‌های خود خیره می‌شوند، آنها را می‌بینند و از سرگردانی خطرناک آنها در ترافیک جلوگیری می‌کند. 

 

توالت اینترنتیحتما این به این مطلب هم سربزنید: توالت اینترنتی
شرکت سرویس دهیola در هند ویژگی جدیدی از خدمات را در اختیار مردم قرار گذاشته تحت عنوان توالت های اینترنتی سیار .این سرویس در زمان هایی که نیاز جدی به توالت دارید ولی در دسترس نیست یا باید در صف های طولانی منتظر بمانید به کمکتان می آید.

جدا از موقعیت غیرمعمولشان، آنها درست مانند چراغ های راهنمایی معمولی کار می کنند: سبز به معنای رفتن و قرمز به معنای صبر کردن است.

سخنگوی این شرکت به سایت هلندی زبان OmroepWest گفت: "استفاده از تلفن های هوشمند توسط عابران پیاده و دوچرخه سواران یک مشکل بزرگ است. ترامواها در لاهه به طور مرتب توقف اضطراری می کنند زیرا شخصی به جای ترافیک به تلفن هوشمند خود نگاه می کند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

ایده های مرتبط