وسیله ای را تصور کنید که با نصب در داخل ماشین به افراد در حین رانندگی کمک کند تا خطر تصادفات کاهش پیدا کند.این وسیله دوریبن کوچکی داشته که خطر را حس کرده و هشدار میدهد. حتی با نصب نرم افزار این دستگاه روی گوشی وقتی خطری داره اتفاق میافته گوشی رو خاموش کنه که مجبور باشین به رانندگی توجه کنین

چرا افراد دقت خود را هنگام رانندگی بالا نمی برند؟ یادگیری رانندگی به ساعات آموزشی زیادی نیاز دارد و افراد حتما باید هنگام رانندگی گواهینامه داشته باشند. حوادث و تصادفات رانندگی، برای بی تجربه ترین افراد مانند نوجوان ها وجود دارد تا افراد میانسال که طی سالیان زیاد رانندگی کرده و تجربه کافی دارند.


عادات متعدد و زیادی که افراد هنگام رانندگی آن ها را رعایت نمیکنند عبارتند از: 


رانندگی در شب با چراغ خاموش، صحبت کردن حین رانندگی با افراد داخل ماشین یا گوشی همراه، عدم رعایت فاصله ایمنی با دیگر ماشین ها و حرکات نمایشی حین رانندگی، بی‌توجهی به علائم راهنمایی رانندگی، وجود نقص فنی در خودرو و بی توجهی به آن، خوردن شربت یا قرصهای مسکن و خواب‌آور، دعوا و جر و بحث داخل ماشین، برداشتن وسیله از اطراف ماشین هنگام رانندگی و ... .

تصادفات رانندگی

ایده جلوگیری از تصادفات رانندگی برای رفع این مشکل راه حلی دارد. فرض کنید وسیله ای وجود داشته باشد که با نصب در داخل ماشین به افراد در حین رانندگی کمک کند تا خطر تصادفات کاهش پیدا کند؛ این وسیله دوربین کوچکی داشته باشد که به سمت خیابان نصب شده و با فیلم برداری تا چند متری ماشین، هر گونه خطر را حس کرده و یا هنگام رانندگی با سرعت بالا به صورت اتوماتیک با کمک نرم افزاری که داخل گوشی همراه افراد نصب میشود، به آن ها اخطار می دهد. 

رانندگی

این نرم افزار را افراد روی گوشی همراه خود نصب کرده و دوربین را روی این نرم افزار تنظیم میکنند تا اتفاقات را از طریق این برنامه اطلاع دهد. 


جلوگیری از خشونت حتما این به این مطلب هم سربزنید: جلوگیری از خشونت
حالا فرض کنید وسیله ای وجود داشته باشد که مانند ساعت عمل کرده و افرادی که از این موضوع رنج میبرند، بتوانند آن را خریداری و از آن استفاده کنند. هنگامی که این وسیله به مچ دست بسته میشود، می تواند از طریق نبض و حالت بدنی افراد، تشخیص دهد که فرد در چه وضعیتی قرار دارد و هنگامی که تشخیص می دهد که فرد در حال نزدیک شدن به آستانه عصبی خویش است، هشدار دهد.


سنسور ها و دوربین این وسیله، با حس کردن هر گونه خطری به نرم افزار اطلاع و تلفن همراه به آنها خبر میدهد؛ حتی اگر افراد داخل ماشین دعوا کنند یا با تلفن همراه خود صحبت کنند، حس میکند و به صورت پیوسته اعلام میکند که خطر تصادف وجود دارد. ایده جلوگیری از تصادفات رانندگی میتواند بسیار پرکاربرد و برای سازندگان سودآور باشد.

چلوگیری از تصادف


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

ایده های مرتبط