چگونه ایده های جدید خلق کنیم؟

  • 20 اسفند 1398
  • 4 دقیقه
متفرقه
امروزه با چالش‌های تمام‌نشدنی و پیچیده‌ای که مدام به وجود می آیند، شرکت‌ها و سازمان‌ها سرانجام فهمیده‌اند که اگر می‌خواهند در رقابت با دیگران عقب نمانند، ضروری است که مدام در حال نوآوری باشند. به همین دلیل لازم است که مدام به دنبال راه‌های جدیدی باشیم که نوآوری ‌مان را شکوفا بکنند.

چطور به ایده های نو برسیم؟ 

روش های تولید ایده معمولا به ترکیب ایده های قبلی یا تطبیق دادن آنها با شرایط جدید توجه دارند. فقط حواس‌تان باشد؛ این تکنیک‌ها وقتی تاثیر دارند که بر موضوعی که روی آن کار می‌کنید کاملا احاطه داشته باشید. و اگر در مورد مسئله‌ای اطلاعات کافی ندارید، احتمال اینکه به ایده شگفت‌انگیزی برسید کم است؛ حتی اگر از این تکنیک‌ها استفاده کنید.  برای هر موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید، یک سری پیش‌ فرض‌ در ذهن شما وجود دارد. به چالش کشیدن این پیش‌فرض‌ها چشم ‌تان را به دنیای جدیدی از راه‌ حل‌ها باز می‌کند.

ایده

عواملی که نمیگذارند شما هرگز ثروتمند شوید


بعضی از بزرگ‌ ترین ایده‌ها هستند که انگار شانسی اتفاق افتاده‌اند. صدایی به گوش آدم می‌رسد، صحنه‌ای به چشمش می‌خورد و بعد بدون اینکه هیچ ارتباطی بین اینها و مسئله وجود داشته باشد، ناگهان فکری در ذهن آدم جرقه می ‌زند.

هرکدام از ما در طول عمرمان چشم‌انداز خاصی به دنیا پیدا می‌کنیم. وقتی همیشه با دید مثبت به دنیا بنگریم، ایده‌هایمان هم فقط مختص آن نگاه خواهند بود. اگر دنبال ایده های نو و متفاوت هستید، باید از منظر دیگری به قضایا نگاه کنید. 


ایده های عالی برای موفقیت افرادی که دورکاری می کنندحتما این به این مطلب هم سربزنید: ایده های عالی برای موفقیت افرادی که دورکاری می کنند
پیشرفت سریع تکنولوژی و فناوری اگرچه باعث بیکاری بسیاری از اقشار جامعه شده، اما فرصت‌های زیادی برای برخی دیگر به وجود آورده است تا به کارهای نوین و خلاقانه‌تری روی بیاورند. از جمله کارهایی که طی چند دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، کسب و کارهای اینترنتی هستند.این مشاغل به افراد خدمات مختلفی ارائه می‌دهد، از جمله اطلاع‌ رسانی و اخبار، فروشگاه‌های آنلاین، سایت‌هایی جهت دانلود رسانه هرکدام از این بخش‌ها نیز به بخش‌های کوچک‌ تر تقسیم می‌شوند و در نهایت همه‌ این شاخه‌ها به یکدیگر متصل هستند.

در جاهای غیرمنتظره دنبال انگیزه های جدید بگردید، شاید توانستید ربطی بین آنها و مشکل‌تان پیدا کنید. می‌توانید از این تکنیک‌ها استفاده کنید:

  • از داده‌های تصادفی استفاده کنید : از لغت‌ نامه کلمه‌ای انتخاب کنید و دنبال ارتباط جدیدی بین آن کلمه و مشکلتان بگردید.
  • نقشه‌ی ذهنی بکشید : یک کلمه یا عبارت کلیدی را وسط یک صفحه کاغذ بنویسید. هرچیز دیگری که به ذهن‌تان می‌آید را هم اطراف آن عبارت یادداشت کنید و آنها را به هم ربط دهید.
  • از اشیا استفاده کنید : از اشیای دور خود یکی را انتخاب کنید و بعد از خودتان بپرسید که چطور می‌شود به کمک این وسیله، مشکل را حل کرد؟ 

ایده

چرا جوانان از کارآفرینی می‌ترسند؟


در هر ایده پردازی موفق سه مرحله وجود دارد :

  • خلق :

ایده پردازی برای حل مشکل یا تأمین یکی از ملزومات کاری‌، می‌تواند برای بسیاری از کسب‌ و کارها نقطه‌ی شروع مناسبی باشد. اما مهم ‌تر از تشخیصِ مشکل، فراهم کردن موقعیت ایده پردازی برای درمانِ درد است. ایده‌ها فقط چاره‌ی مشکلات نیستند و به غیر از درمانگری، در دو حوزه‌ی دیگر هم کاربرد دارند: شایستگی‌ محوری و نیازسنجیِ مشتریان.

  • انتخاب

در اینجا تعیین معیارهایی که ایده‌ها بر اساس آنها سنجیده می‌شوند، کسانی که مسئول ارزیابی آنها هستند و اینکه ایده‌های اصلی برای ارزیابی بیشتر و به اجرا در آمدن چطور به تیم‌های داخلی ارائه می‌شوند، اهمیت پیدا می‌کند. فرآیند انتخابِ خوب را میتوانیم با استفاده از برچسب‌ و تگ‌ برای تبدیل ایده‌ها به دسته‌ بندی‌های معنادار شروع کنیم.

  • پیاده‌سازی

موفقیت در فرآیند پیاده‌ سازی، بستگی به توانایی سازمان برای انتخاب برترین ایده‌ها و عمل کردن براساس آنها دارد. به علاوه، سازمان باید جریان کاری منظمی داشته باشد، به طوری که کارکنان سازمان، به خوبی از نقش خود در مراحلِ مختلف فرآیند ایده پردازی آگاهی داشته باشند. اگر سازمانی بخواهد ایده پردازی را شروع کند، طراحی فرآیند مناسبی برای ایده پردازی اهمیت زیادی خواهد داشت. 

 ایده پردازی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

کارآفرینی چیست و کارآفرین چه میکند؟

کارآفرینی یک تفکر و اندیشه قابل پرورش است . جوهر اصلی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری است . نوآوری می تواند به عنوان یک رشته علمی، در فرصت های مختلف تجربه شود. این فرصت ها قابل دسته بندی هستند. کارآفرینی مفهومی است که تاکنون از دیدگاههای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است . چهار دلیل مهم برای توجه به مقوله کارآفرینی تولید، ثروت، توسعه فناوری ورقابت پذیری در بازار است.

6 ۰ ۱۱۷۲

Pinterest چیست و چگونه از پینترست استفاده کنیم؟

پینترست شامل ایده‌ها و راه‌حل‌های گوناگون و خلاقانه درباره هرچیزی که به دنبالش می‌گردید است. ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جستجو، به جای فهرستی از جمله‌ها و لینک‌های پشت سر هم، مجموعه‌ای از تصاویر که مرتب و جذاب کنار هم چیده شده‌اند را جلوی خود خواهید دید که هر یک شما را به یک مطلب مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کنند.

7 ۰ ۱۳۰۹

اهمیت نگهداری از حیوانات خانگی

حیوانات خانگی بخش مهمی از زندگی انسان ها را تشکیل می دهند و همنشین و دوست آن ها هستند. در ایفای این عملکردها، آن ها نقشی را بعهده می‌گیرند که برای سلامتی روان انسان ها جنبه درمانگر دارد.

13 ۰ ۳۵۰۹

تاثیر هوش مصنوعی بر کشاورزی جهان

کشاورزی یکی از مهمترین حرفه‌های جهان است. از آنجا که جمعیت جهان رو به رشد است و در نتیجه زمین زراعی کمیاب‌تر می‌شود، مردم نیاز به ایجاد خلاقیت بیشتر و استفاده از زمین کمتر به منظور تولید محصولات بیشتر و افزایش بهره وری زمین زراعی در کشاورزی دارند. در سطح جهان، این صنعت برای کمک به تولید محصولات زراعی سالم تر، کنترل آفات، نظارت بر خاک و شرایط رشد، سازماندهی داده ها برای کشاورزان، کمک به حجم کاری نیروی کار و بهبود طیف گسترده ای از وظایف مرتبط به کل زنجیره تامین مواد غذایی به فن آوری های هوش مصنوعی روی آورده است.

6 ۰ ۱۲۴۳