روش زندگی افراد ناموفق چگونه است؟

  • 14 بهمن 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
هر انسانی به لحاظ شخصیتی ویژگی هایی دارد که با شناخت آن ها می تواند موفق تر از پیش زندگی کند، چون علاوه بر این که افراد به نکات مثبت شخصیت خود پی می برد، درصدد تقویت آن بر می آید، نقاط ضعف شخصیتی خویش را نیز شناخته و برای رفع آن تلاش می کنند.

ویژگی های افراد ناموفق

کینه به دل می گیرند :

این افراد وقت خود را صرف کینه و خشم به کسانی میکنند که با آن ها مشکل دارند و نمیتوانند ذهن خود را از خشم خالی کنند.

به طور کلی سازگار هستند :

 اهمیت دادن به طرز فکر دیگران بدلیل همراهی کردنشان را کنار بگذارید. آن کاری را انجام دهید که برای خودتان اهمیت دارد. 

افراد ناموفق

مثبت اندیشی چیست و چگونه مثبت اندیش باشیم؟

همیشه تاخیر دارند : 

همه افراد ممکن است اتفاق هایی بیفتد که باعث تأخیر و بدقولی شود اما تکرار این روند در یک محیط حرفه ای غیرقابل قبول است. تأخیر افراد را بی توجه و غیر قابل اعتماد نشان می دهد.

ولخرجی می کنند :

 افرادی که به ولخرجی علاقه دارند در دراز مدت دچار مشکلات مالی خواهند شد. صرفه جویی در مصرف پول بسیار مهم است. 

دروغ میگویند :

 افرادی که دروغ میگویند بعد از مدتی بین اطرافیانشان بد شناخته میشوند چون افراد دروغ گو فراموش کار نیز هستند.

زندگی افراد ناموفق

مدیریت بحران و اصول آن

نمی‌ توانند به کار فکر نکنند: 

ای افراد نمیتوانند روی کارشان تمرکز کنند و ذهنشان همیشه مشغول است.

استراحت و آرامش ندارند :

آدم‌ هایی هستند که برنامه‌ ریزی بسیار فشرده‌ ای برای آخر هفته خود دارند. تعطیلات آخر هفته، بهترین فرصتی است تا انرژی تخلیه شده در طول هفته را برگرداند. اگر افراد آخرهفته‌ ها هیچ وقت استراحتی برای خود نگذارند هرگز احساس آرامش و سرزنده بودن نمیکنند و این می‌ تواند تأثیر منفی در موفقیت آنها داشته باشد.

خودشان را برای هفته پیش‌ رو آماده نمی‌ کنند :

جمعه شب‌ ها فرصت خوبی برای برنامه‌ ریزی برای هفته آینده است. افراد  میتوانند لیست وظایف خود را آماده کنند، یا این که در مورد کارهایی که قرار است در روزهای آتی به سرانجام برسانند، فکر کنند، افراد ناموفق هیچ کدام از این کارها را انجام نمی دهند.

برنامه ریزی

عزت نفس چیست و راههای تقویت آن

طی مطالعاتی که در زمینه رفتار انسان انجام داده اند به سه نوع شخصیت ناموفق برخورد کرده اند که به رغم تلاش فراوان کمتر به هدف خود رسیده اند.

شخصیت خیالپرداز

خیالپردازان در سرزمین آرزو زندگی می کنند. آن ها همیشه حرف می زنند و بهترین راه حل ها را در ذهن می پرورانند، اما هرگز به هیچ کدام عمل نمی کنند.

اغلب شخصیت های خیال پرداز افرادی باهوش هستند که از سوی والدین به آن ها توجه کافی نشده است و از رسیدن به خواسته های طبیعی شان محروم مانده اند.

خیال پرداز

مهارت ارتباطی چیست و اهمیت آن

شخصیت مضطرب

این گروه پیشرفت بسیار کمی در زندگی دارند، زیرا همیشه نگران و مضطرب هستند. تنها به امروز فکر می کنند و کمتر پیش می آید برنامه ای برای فردا داشته باشند یا از گذشته پند بگیرند.


پندهایی از افراد موفقحتما این به این مطلب هم سربزنید: پندهایی از افراد موفق
موفقیت را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد و هیچ تعریف یکسانی برای آن وجود ندارد. موفقیت را می توان شروع یک شکست معنی کرد. موفقیت راه آسانی نیست که بتوان در چند مرحله به آن دست یافت. همه افراد موفق مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند تا به اهداف خود برسند .

شخصیت قربانی

این گروه افرادی هستند که ذهنشان با سوابق گذشته و چیزهای کنترل ناپذیر مشغول است. این عده خود را بدون یار و یاور می دانند و کسانی هستند که مرتباً خود را با هر شرایطی وفق می دهند و از عزت نفس بسیار کمی برخوردارند.

تفاوت های افراد موفق با ناموفق:

  • یکی از مهم ترین تفاوت افراد موفق با ناموفق تصمیماتی است که آنها برای زندگی خود می گیرند که در این زمینه دوراندیش بودن برخی همان علت موفقیت آنهاست یک فرد ناموفق هرگز به آینده های دور و تاثیراتی که تصمیم و رفتار او در دراز مدت خواهد داشت نمی اندیشد.
  • یکی دیگر از تفاوت های اساسی بین افراد موفق و ناموفق این است که انسان های موفق مسئولیت شکست های خود را بر عهده می گیرند اما افراد ناموفق همیشه دیگران را مسئول شکست های خود می دانند.
  • افراد موفق به اهداف بلند مدت فکر می کنند و افراد ناموفق کوتاه مدت ها را انتخاب کنند.
  • میل افراد موفق برای یادگیری و پیشرفت بسیار زیاد است. یکی از تفاوتهای اساسی دیگر بین افراد موفق و ناموفق در تلاش آنها برای یادگیری و فراگیری مهارت های جدید است
  • برای فرد موفق هدف و اصل کار مهم است اما برای فردی ناموفق مقام و رتبه
  • انسان های موفق از تغییر استقبال می کنند و آن را در آغوش می کشند اما انسان های ناموفق همیشه از تغییر می ترسند.


مضطربزندگینامه وارن بافت، موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

John Doe
کاربر مهمان
  • 1401/08/17 18:06:39

مطالب مرتبط

موفق ترین کسب و کارهای سفر کدامند؟

سفر رفتن بسیار هیجان انگیز است و بسیاری از ما برای اینکه بتوانیم بیشتر سفر کنیم باید درآمد بیشتری نیز داشته باشیم. شغل های زیادی وجود دارد که می توانید در حین سفر کردن، درآمد هم داشته باشیم و هم از سفر خود لذت ببریم. کار در سفر انواع مختلفی دارد که میتوان از طریق آن ها به راحتی کسب درآمد کنیم و دیگر بایت هزینه های سفر از جمله غذا، حمل و نقل، مکانی برای خوابیدن و مواردی دیر که نیاز به پول دارند.

6 ۰ ۸۰۳

تالار ایده پردازان - احمد بختیاری

ایده های مطرح شده : ☁ مذاکره و اجاره مستقلات بی استفاده سازمان ها ☁ کاشت سبزی برای کشاورز ها

0 ۰ ۵۸

بهترین مشاغل گردشگری و جهانگردی در میان کسب و کار های مرتبط کدامند؟

برترین ایده های شغلی و کسب و کارهای حوزه گردشگری برای افرادی که عاشق مسافرت و گردش هستند.

6 ۰ ۱۲۲۴

لجستیک چیست و وظایف مدیر لجستیک

لجستیک در ابتدا یک اصطلاح نظامی بود که برای ارجاع به چگونگی گرفتن پرسنل نظامی، انتقال تجهیزات، انبار کردن تجهیزات و تدارکات، استفاده می شد. این واژه در حال حاضر از واژه های کسب و کار است. از لجستیک در زبان فارسی به عنوان تدارکات و یا مدیریت حمل و نقل نیز یاد می‌شود.

6 ۰ ۵۶۶۴