چرا جوانان از کارآفرینی می‌ترسند؟

  • 26 بهمن 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
جوانان معمولاً به خاطر ترس از شکست و ناکامی و نداشتن سرمایه یا فشاری که روی آن‌هاست، یک کار مستقل را شروع نمی‌کنند و محققان بر این باورند که مهمترین دلیل این ترس این است که جوانان امروز الگوی مناسبی از کارآفرینان جوان گذشته ندارند که از آن‌ها پیروی کنند‎.

بررسی‌ای که سازمان انگلیسی Enterprise Insight انجام داده است درباره این نکته بحث کرده که ادبیات کارآفرینی در دهه 1980 شروع شده ولی دیگر تغییری نکرده و در آن دوره کارآفرینان قدیمی سعی کردند راهی برای نسل بعدی باز کنند. 

این سازمان می‌گوید کارآفرینان جوان اغلب تمایل دارند که جایگاه خود را در دنیا پیدا کنند و اثری از خود باقی بگذارند اما این ادبیات که مناسب دوره کنونی نیست و ترس از شکست و فشاری که از سوی خانواده، معلم و دوستان برای پیدا کردن شغل بر جوانان وارد می‌شود، باعث شده که آن‌ها از محقق کردن ایده‌هایشان چشم‌پوشی کنند‎.

روش زندگی افراد ناموفق چگونه است؟


اکثر جوانان فاقد مهارت‌های تجارتی و کاری هستند از این رو باید کسی مستقیماً آنان را هدایت کند و به آن‌ها یاد دهد که چگونه در یک عرصه فعالیت کنند و سیاست گذاران باید بدانند که اگر جوانان حمایت شوند و به کارآفرینی تشویق شوند، بسیاری به شروع یک کسب و کار جدید تشویق می‌شوند‏.


 در زیر ۸ دلیل برای رهایی از ترس شروع یک کسب و کار آمده است ‏:

1. تجربه کسب می‌کنید

  شروع و اداره کسب و کار شخصی راهی است به سوی کسب تجارب ارزشمند.

زندگینامه وارن بافت، موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم


2. چیزی از دست نمی‌دهید

اکثر دانشجویان هزینه‌های خود را از طریق والدینشان تهیه می‌کنند و به طور کلی آن‌ها موظف به پرداخت هزینه‌های زندگی نیستند. به همین دلیل در بدترین شرایط حتی اگر کسب و کار شما با شکست رو به رو شود، شما تجاربی خواهید داشت که شانس موفقیت شما را در آینده افزایش خواهد داد و اتفاق خوبی که می‌توانید انتظار آن را داشته باشید، آن است که به سرمایه‌دار بزرگی تبدیل شوید.


کارآفرینی چیست و کارآفرین چه میکند؟حتما این به این مطلب هم سربزنید: کارآفرینی چیست و کارآفرین چه میکند؟
کارآفرینی یک تفکر و اندیشه قابل پرورش است . جوهر اصلی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری است . نوآوری می تواند به عنوان یک رشته علمی، در فرصت های مختلف تجربه شود. این فرصت ها قابل دسته بندی هستند. کارآفرینی مفهومی است که تاکنون از دیدگاههای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است . چهار دلیل مهم برای توجه به مقوله کارآفرینی تولید، ثروت، توسعه فناوری ورقابت پذیری در بازار است.

3. اگر شما به فکر کسب و پول بسیار هستید، باید کارآفرین باشید. به این ترتیب شما علاوه بر حقوق از مزایا و محاسن زیادی برخوردار خواهید شد.


4. شروع کسب و کار در دوران تحصیلی‌تان، ارزش چیزی که از آن به شما تعبیر می‌شود، را افزایش خواهد داد. 


5. ایجاد و انجام یک کسب و کار سودمند در مدت زمان طولانی نسبت به استخدام شدن در شغلی ریسک کمتری را متوجه شما می‌کند. 


6. کارآفرینی ترکیبی از تمام سیاست‌های مورد نیاز برای یک شغل است و نیازمند اطلاعاتی در مورد بازاریابی، حسابداری، مدیریت و اجرا می‌باشد و داشتن اطلاعاتی در مورد این مسائل دید شفاف و روشنی نسبت به اطراف تان به شما می‌دهد و شما می‌توانید در مورد رشته‌ی تحصیلی مورد علاقه‌تان در آینده و همچنین هدف‌هایتان بهتر تصمیم بگیرید

کارآفرینان

ایده هایی که شما را آدم موفقی میکند


7. شما می‌توانید کسب و کارتان را مطابق با علایق‌تان بسازید. اگر به هنرعلاقه‌مند هستید، کسب و کاری مربوط به طراحی ایجاد کنید، اگر به بازاریابی علاقه دارید، کالایی را انتخاب یا تولید کنید و آن را بفروشید و اگر به نویسندگی علاقه دارید، کتابی بنویسید و آن را منتشر کنید و به فروش برسانید‏‎.


افراد کارآفرین هر روز صبح کار خود را زودتر از دیگران شروع می کنند و اجرای برنامه روزانه ای را که از قبل آماده کرده اند آغاز می کنند. به ندرت از آن ها گله و شکایت می شنوید. آن ها از دیگران عملکرد خوبی را انتظار دارند و بهتر است بدانید آنها از خودشان عملکردی عالی می خواهند. 


گام نخست موفقیت مداوم، ایمان به این واقعیت است که تلاش ثمر می دهد. کسانی که در همه امور خود موفق هستند همواره مطالعه می کنند، می پرسند و فرا می گیرند. در این زمینه تفاوت آن ها با بقیه این است آن ها آنچه را که می آموزند به کار می گیرند. موفقیت مداوم به معنای از برکردن اطلاعات نیست، بلکه به معنای به کارگیری یا استفاده از دانش به شیوه ای جدید و متناسب با شرایط محیط است. آن ها در حوزه کار خود یک متخصص هستند و در عین حال اطلاعات عمومی زیادی دارند.


حتی در زمینه اضطراب نیز افراد موفق توازن را حفظ می کنند. آن ها ارزش شوخ طبعی، صبر و برنامه ریزی را می دانند در نتیجه به ندرت وحشت زده می شوند و واکنشی عمل می کنند. مدیران موفق آرام هستند، سوالات درست می پرسند و حتی در بحران ها با آرامش تصمیم قاطع و صحیح می گیرند.

پندهایی از افراد موفق

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

سینوهه کیست؟

سینوهه شخصیتی است که در هنگام تولد او را در یک سبد دست باف گذاشته و به رود نیل سپرده‌اند و خانواده‌ای فقیر او را یافته و به فرزندی بزرگ می‌کنند. سینوهه در ادامه به مقام کاهنی و پزشکی (مخصوصِ فرعون) می‌رسد و سفرهایی را به بابل و سوریه و کناره دریای مدیترانه می‌کند. در طول این سفر با رخدادهای گوناگون روبه رو می‌شود. در بازگشت به مصر برای نجات مصر از حرفه پزشکی خود استفاده می‌کند.

3 ۰ ۱۳۹۱۳

سینوهه کیست؟

سینوهه شخصیتی است که در هنگام تولد او را در یک سبد دست باف گذاشته و به رود نیل سپرده‌اند و خانواده‌ای فقیر او را یافته و به فرزندی بزرگ می‌کنند. سینوهه در ادامه به مقام کاهنی و پزشکی (مخصوصِ فرعون) می‌رسد و سفرهایی را به بابل و سوریه و کناره دریای مدیترانه می‌کند. در طول این سفر با رخدادهای گوناگون روبه رو می‌شود. در بازگشت به مصر برای نجات مصر از حرفه پزشکی خود استفاده می‌کند.

3 ۰ ۱۳۹۱۳

یادگیری عمیق چیست؟

یادگیری عمیق یا Deep learning که به عنوان یادگیری ساختارمند عمیق یا یادگیری سلسله وار هم شناخته میشود بخشی از خانواده بزرگتر روش های یادگیریِ مبتنی بر نمایش داده های یادگیری است و در مقابل الگوریتم های مختص کار قرار دارد. یادگیری ممکن است نظارت شده، نیمه نظارت شده یا بدون نظارت باشد.

6 ۰ ۱۹۲۰

استارتاپ چیست و چطور یک استارتاپ موفق راه اندازی کنیم؟

استارتاپ یک کسب و کار جدید است. کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته است و پتانسیل رشد بالایی دارد.

8 ۰ ۱۷۳۴