لینکدین چیست و چرا باید به آن بپیوندید؟

  • 21 مهر 1398
  • 5 دقیقه
متفرقه
اسم لینکدین شبکۀ اجتماعی جستجوی کسب و کار امروزه در جهان بر سر زبان هاست. شما چقدر با لینکدین آشنایی دارید؟ هم اکنون میتوانید حساب کاربری خود را در لینکدین بسازید.

لینکدین چیست  و چرا باید به آن بپیوندید؟

با برترین استارتاپ های 2019 و آمار استخدامی آن ها از نظر لینکدین آشنا شده اید؟


حتما شما هم کلمه لینکدین را در محل کار شنیده اید؛ یا توسط همکلاسی های جویای کار در دانشگاه به گوشتان خورده است. اما لینکدین چیست؟

به عبارتی ساده لینکدین  یک شبکه اجتماعی برای متخصصان است. همان نقشی که فیسبوک برای شخصیت غیر حرفه ای شما دارد لینکدین در حوزه شخصیت حرفه ای شما انجام میدهد.

علی رغم اینکه لینکدین یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی امروز در جهان است ، بسیاری از مردم هنوز نمی دانند چطور به آن بپیوندند یا چطور کار میکند. اینجا درمورد این پلتفرم و خدمات آن بخوانید:

معرفی مختصر

اگر یک مدیر بازاریابی در یک شرکت بزرگ هستید، صاحب یک فروشگاه محلی کوچک هستید یا حتی یک دانشجوی ترم اولی است که نگران شغل بعد از فارغ التحصیلی اش است؛ لینکدین برای شما و به طور مختصر برای هرکسی که به زندگی حرفه ای خود علاقمند باشد و به طور جدی در جستجوی فرصت های جدید برای رشد شغل خود و ارتباط با دیگر متخصصان است گزینۀ بی نظیریست.

شما می توانید از لینکدین به عنوان فناوری پیشرفته آشنایی با رویداد های تخصصی استفاده کنید؛ به صورت حضوری با سایر متخصصان ملاقات کنید؛کمی در مورد کارهایی که می کنید صحبت کنید و کارت ویزیت مبادله کنید. این یک رویداد بزرگ در سطح شبکه مجازی است.


در لینکدین میتوانید از طریق پیام خصوصی (یا اطلاعات تماس) مکالمه می کنید و تمام تجربه و دستاوردهای حرفه ای خود را که در یک پروفایل منظم ارائه شده است برای نشان دادن به کاربران دیگر تنظیم کنید.


لینکدین از نظر چیدمان به فیس بوک شباهت دارد اما این ویژگی ها به دلیل اینکه پلتفرمی برای حرفه ای هاست تخصصی تر هستند. به طور کلی اگر می دانید چگونه از فیس بوک یا هر شبکه اجتماعی مشابه دیگری استفاده کنید؛ لینکدین رابطه کاربری سختی برای شما نخواهد داشت.

لینکدین چیست

برخی از ویژگی های اساسی که این شبکه تجاری ارائه می دهد را با هم مرور میکنیم:

صفحه اصلی:

وقتی به لینکدین وارد میشوید ، صفحه اصلی یا خانه منبع خبری شما است؛ پست های اخیر را از دیگر متخصصان و صفحات شرکت هایی که دنبال میکنید در این صفحه به روز رسانی میشوند.

پروفایل کاربری:

پروفایل شما شامل  نام ، عکس ، مکان شما ، شغل و موارد دیگر است که بالای صفحه دیده میشوند. شما توانایی سفارشی کردن بخشهای مختلف پروفایل از جمله توضیح مختصر ، تجربه کار ، آموزش و سایر بخشهای مشابه را طبق شیوه های رزومه نویسی دارید.

شبکه من:

در اینجا لیستی از تمام حرفه ای هایی که در حال حاضر به آنها وصل شده اید را در لینکدین پیدا خواهید کرد. 

مشاغل:

انواع لیست های شغل یابی، روزانه توسط لینکدین یا توسط کارفرمایان ارسال می شود و لینکدین بر اساس اطلاعات فعلی خود از موقعیت مکانی شما و ترجیحات شغلی که ثبت کرده لیست های شغلی مناسب تر را به شما ارائه میدهد و مشاغل خاصی را به شما توصیه می کند.

علایق: 

شما علاوه بر ارتباطات خود با متخصصان ، می توانید علایق خاصی را نیز در لینکدین دنبال کنید. اینها شامل صفحات شرکت ها ، گروه ها بر اساس موقعیت مکانی و یا علاقه و پلت فرم  لیندا لینکدین برای اهداف آموزشی است.


این ها ویژگی های اصلی لینکدین هنگام ثبت نام در یک حساب اصلی است. اما شما می توانید با کاوش در شبکه کاربری خود به برخی جزئیات و گزینه های تخصصی تر دست پیدا کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ برای مطالعۀ جدید ترین مطالب در حوزه کسب و کار و شغل یابی حتما به مجله هومیاسه سربزنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

موشن گرافیک چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

موشن گرافیک از ترکیب دو کلمه موشن و گرافیک به معنی تصاویر متحرک تشکیل شده است. تصاویری که به وکنور معروف اند و توسط نرم افزارهای ساخت موشن مانند افترافکت به حرکت در می آیند.

6 ۰ ۲۳۵۹

تاثیر هوش مصنوعی بر کشاورزی جهان

کشاورزی یکی از مهمترین حرفه‌های جهان است. از آنجا که جمعیت جهان رو به رشد است و در نتیجه زمین زراعی کمیاب‌تر می‌شود، مردم نیاز به ایجاد خلاقیت بیشتر و استفاده از زمین کمتر به منظور تولید محصولات بیشتر و افزایش بهره وری زمین زراعی در کشاورزی دارند. در سطح جهان، این صنعت برای کمک به تولید محصولات زراعی سالم تر، کنترل آفات، نظارت بر خاک و شرایط رشد، سازماندهی داده ها برای کشاورزان، کمک به حجم کاری نیروی کار و بهبود طیف گسترده ای از وظایف مرتبط به کل زنجیره تامین مواد غذایی به فن آوری های هوش مصنوعی روی آورده است.

6 ۰ ۱۲۴۴

مدیریت تغییر چیست؟

مدیریت تغییر اصطلاح کلی است که در هنگام ایجاد تغییر سازمانی، برای همه روش های آماده سازی و حمایت از افراد، تیم ها و سازمان ها به کار می رود.

6 ۰ ۱۲۳۳

چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم؟

خوشحالی یک انتخاب است و افرادِ واقعا خوشحال هر روز آن را انتخاب می‌کنند! چیزی که شاید ندانید این است که این آدم‌ها درست مانند آدم‌های معمولی با سختی رو‌به‌رو می‌شوند، اما با سلاحِ خنده و مثبت اندیشی برای آن زندگی‌‌ای که لایقش هستند، دائما مبارزه می‌کنند؛‌ بنابراین اگر تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که «چرا آنها همیشه اینقدر خوشحال‌اند؟» با ما همراه شوید تا با هم برخی از رازهای این افرادِ واقعا خوشحال را مرور کنیم.

25 ۰ ۱۴۸۸