اپلیکیشن چیست و ایده‌های ساخت آن

  • 18 آذر 1398
  • 7 دقیقه
متفرقه
یک برنامه است که طراحی شده است تا روی تلفن هوشمند، تبلت و دیگر دستگاه‌های همراه اجرا شود. اپ‌ها از سال ۲۰۰۸ رایج شدند و کاربران زیادی را جذب کرده‌اند مانند اپ استور، گوگل پلی، فروشگاه ویندوز فون و دیگر فروشگاه ها .

اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن نرم افزار کاربردی، برنامه کامپیوتری که برای کاربری در گوشی های هوشمند تلفن همراه کاربرد دارد که به اختصار   App  گفته میشود بیشتر از لغت “نرم افزار” جا افتاده است و این لغت دقیقاً همان معنی “نرم افزار کاربردی” می دهد. گوشی های همراه وتبلت نیز همانند سیستم های کامپیوتری نرم افزارها و برنامه های متعدد و مختلفی دارند که به آنها اپلیکیشن گفته میشود که همان معنا را میدهد و به اختصار به آن App گفته می شود.



ابتدا اپلیکیشن ها با هدف سرگرمی کاربران طراحی و عرضه شدند. آن ها شامل انواع بازی ها و بسیاری از برنامه های ساده ی کاربردی بودند. با گذشت زمان و تغییر نیاز بازار جهانی، توسعه دهندگان با بررسی نیاز های عمومی مردم مانند غذا خوردن، خرید کردن، نیاز به ورزش کردن و غیره به این نتیجه رسیدند که می توانند با ساخت اپلیکیشن های هدفمند به این نیازها پاسخ بدهند. امروزه اپلیکیشن ها همه جا وجود دارند. 


در کامپیوتر ها، در گوشی های هوشمند و حتی در خانه ی شما. بسیاری از کار های روزمره ی ما از طریق اپلیکیشن ها انجام می شود. مسئله ای که شاید بشر بیست سال پیش هیچگاه نمی توانست تصور کند.


اپلیکیشن ها در چه سیستم عامل هایی اجرا می شوند؟

سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید فقط همانند یک لایه بین کاربر و سیستم عامل ارتباط برقرار میکند. این سیستم عامل مخصوص موبایل و گوشی های هوشمند طراحی شده است که بیش از ۳۰ کمپانی معروف آن را پشتیبانی میکنند. اپلیکیشن های اندروید بسته به نظر سازنده آنها ممکن است رایگان یا پولی باشند.

تفاوت بین اندروید و IOS

سیستم عامل iOS

IOS یک سیستم عامل موبایل است  که اولین و تنها نسل سیستم عامل‌ اپل برای دستگاه‌های موبایل است.توسط شرکت اپل در سال ۲۰۰۷معرفی و شناخته می‌شد. آی‌پاد تاچ، آیفون و تبلت آی‌پد از این سیستم عامل پشتیبانی میکنند و شرکت اپل مجوز استفاده از این سیستم عامل را در حال حاضر به هیچ شرکت دیگری واگذار نمی‌کند.


برای ساخت اپلیکیشن حرفه ای باید انواع زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن را یاد داشته باشید تا بتوانید اپلیکیشن تولید کنید. انواع زبان های اپلیکیشن عبارتند از: 

زبان برنامه نویسی Python

پایتون یکی ازکاربردی ترین زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن است. در دنیای امروز یادگیری پایتون اهمیت بسیار زیادی دارد. از طریق این زبان برنامه نویسی شما می توانید فعالیت هایی نظیر توسعه وب، توسعه اپلیکیشن ها، توسعه نرم افزارهای کاربردی و آنالیز داده های عددی و علمی را انجام دهید. یادگیری این زبان برنامه نویسی نسبتاً راحت است و به شما توصیه می کنیم که اگر قصد ساخت اپلیکیشن حرفه ای را دارید حتماً کار با پایتون را یاد بگیرید.

IOS چیست؟DIY چیست؟

زبان برنامه نویسی Java

زبان برنامه نویسی جاوا یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی می باشد. سیستم عامل اندروید از طریق جاوا کد نویسی شده است و به همین دلیل شما می توانید از طریق جاوا انواع اپلیکیشن ها را برای سیستم عامل اندروید تولید کنید. همچنین جاوا این قابلیت را به شما می دهد که بتوانید در انواع پلترفرم ها اپلیکیشن بسازید.

زبان برنامه نویسی  PHP

زبان برنامه نویسی PHP یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی است. برخلاف جاوا، PHP  درابتدا تنها برای طراحی سایت استفاده می شد و می توانستید با آن انواع سایت ها را به صورت داینامیک طراحی کنید. اما با پیشرفت فن آوری پدیده ی PHAP ظهور کرد و این قابلیت را به وجود آورد که بتوان از PHP برای ساخت اپلیکیشن حرفه ای استفاده کرد.

 اندروید چیست؟

فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

استانداردهای لازم جهت ساخت اپلیکیشن :

از سرور قوی استفاده کنید :

استفاده از یک سرور قوی باعث می شود سرعت باز شدن اپلیکیشن شما بسیار بالا برود. همچنین پشتیبانی یک سرور قوی از اپلیکیشن شما، کمک می کند تا اَپ مورد نظرتان بسیار روان کار کند و سرعت بالایی در اجرای دستور العمل ها داشته باشد.

ایجاد رابط کاربری آسان و حرفه ای :

تا جای ممکن دریافت اطلاعات از کاربر را کم کنید. برای مثال از آن ها اطلاعات غیر ضروری مانند کد پستی و یا آدرس محل کار را نخواهید.

اپلیکیشن چیست؟

هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از سایز فونت مناسب :

بهتر است تا آن جا که می توانید از فونت های بزرگ دراپلیکیشن خود استفاده نکنید. استفاده از فونت های بیش از حد بزرگ چشم خواننده را اذیت می کند و باعث می شود تا آن ها به سرعت محیط اپلیکیشن شما را ترک کنند.

سرعت لودینگ اپلیکیشن را بالا ببرید :

هنگامی که اپلیکیشن شما شروع به اجرا می کند؛ باید یکسری فایل را برای شروع کار خود بارگیری کند. این موضوع باعث کند شدن سرعت لودینگ اَپ شما می شود. سرعت اجرای اَپ برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل باید تا آن جا که می شود سرعت شروع به کار اپلیکیشنتان را افزایش دهید.


استفاده ی مناسب از تصاویر: 

بهترین روشی که می توانید با آن مطالب مهم خود را نمایش دهید استفاده از تصاویر است. کاربران دیدن تصاویر را به خواندن متن ترجیح می دهند. پس بهتر است مطالب مهم خود را به بهترین شکل نمایش دهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

تفکر استراتژیک چیست؟

با افزایش مشکلات سازمان ها، نیاز به ارائه راه حل های بهتر و استفاده از ابزارهای قدرتمند تر از برنامه ¬ریزی استراتژیک ، لازم است چرا که مدیران با تفکر استراتژیک با فهم و درک بهتر از برنامه استراتژیک، عملکرد مؤثرتری خواهند داشت. می -توان گفت تفکر استراتژیک به عنوان مکملی برای برنامه ¬ریزی استراتژیک، رویکرد مناسب “راهبری” سازمان شمرده می¬ شود و می ¬تواند در جهت مقابله سیستماتیک با معضلات، درک فرصت ها، تخصیص بهینه منابع کمیاب و دستیابی به نتایج مورد نظر کمک نماید.

6 ۰ ۱۰۳۱

آلودگی هوا و ایده های مقابله با آن در جهان

آلودگی کلمه ای است که همه جا می توان با آن رو به رو شد. حتما هم شنیده اید که می گویند آلودگی انواع مختلفی دارد. آلودگی هوا به اضافه شدن سموم به هوای داخل و خارج از منزل یا محل زندگی و کار شما می گویند. مواد فیزیکی یا شیمیایی که وارد هوا می شوند باعث آلودگی هوا می شوند. زمانی آلودگی هوا اتفاق می افتد که هر نوع گازیا دود آلاینده ای وارد هوا میشود وزندگی گیاهان، حیوانات و انسان ها را به خطر بیفتد. آلودگی را می توان در دو بخش تقسیم کرد؛ آلودگی قابل مشاهده و آلودگی غیرقابل مشاهده، شامل هر آن چیزی که وارد هوا می شود و جان و سلامت جانداران را به خطر می اندازد میشود. زندگی تمام موجودات زنده به موادی بستگی دارد که در هوا وجود دارد؛ افزایش یا کاهش هر یک از این مواد برای ادامه ی حیات تهدید و یک خطر محسوب می شود. آلودگی هوا زمانی اتفاق می‌افتد که حجم زیادی ازمواد مضر از قبیل گازها وارد زمین شود و ضخامت لایه ازون به خاطر آلودگی هوا کمتر میشود.

7 ۰ ۲۵۷۴

بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال جایگزین ارز کاغذی

6 ۰ ۱۴۴۳

پنج اصطلاح استارتاپی که باید بشناسیم

استارتاپ به یک شرکت یا کسب‌ و کار گفته می‌ شود که در نتیجه کار آفرینی ایجاد شده‌ است و در جهت تولید و رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌ است. این شرکت‌ ها معمولا مبتنی بر ایده‌ هایی ریسک‌ پذیر هستند

6 ۰ ۹۰۲