چگونه در صنایع کنسروسازی سرمایه‌گذاری کنیم

  • 01 شهریور 1399
  • 3 دقیقه
متفرقه
امروزه با پیشرفت تکنولوژی به راحتی می‌توان مواد غذایی را برای استفاده در آینده از پیش آماده کرد. در حال حاضر واحد‌های صنعتی بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت می‌باشند. یک از پرطرفدارترین شاخه‌های آماده‌سازی مواد غذایی، خط تولید کنسرو حبوبات و سبزیجات می‌باشد.

کلمه کنسرو‌سازی از لغت یونانی Conservar به معنی حفظ کردن آمده است. در واقع کنسرو کردن در صنایع غذایی عبارت است از ایجاد شرایط مطلوبی که بتوان تحت آن، محصول مورد نظر را برای مدتی طولانی حفظ کرد. رشد سریع شهرنشینی و تغییر استانداردهای زندگی از سویی و افزایش نسبی درآمد خانواده‌ها و آگاهی مردم نسبت به سلامت فردی و ارزش میوه و سبزیجات، آینده روشنی را برای صنعت پردازش این دست از منابع غذایی رقم زده و می‌توان رشد چشمگیری را در این صنعت پیش‌بینی کرد.

کنسرو کردن بهترین راه نگهداری موادغذایی در مدت زمان طولانی است.

از فواید کنسروها میتوان به استفاده ازتازه ترین و با کیفیت ترین میوه ها و سبزیجات اشاره کرد.

غذای کنسروی میتواند به اندازه غذای تازه مغذی باشد زیرا با کنسرو کردن خاصیت موجود در غذا حفظ می شود.


 تولید و پخش مواد غذایی نیمه آماده تازهحتما این به این مطلب هم سربزنید: تولید و پخش مواد غذایی نیمه آماده تازه
ایده خلاقانه ی تولید و پخش مواد غذایی نیمه آماده تازه فرصت طبخ و خوردن غذای سالم و خوشمزه خانگی را برای همه فراهم کند. از آنجایی که مخاطبان اصلی این کسب و کار، افراد شاغل هستند، میتواند بازار هدف گسترده ای را در میان آشنایان و نزدیکان مشتریان خود نیز جستجو کرده، روز به روز پیشرفت کند و پاسخگوی نیاز های افراد بیشتری باشد.


ایده کنسرو سازی ایده ای جالب برای کسب در آمد است که شما با سرمایه گذاری در آن و البته داشتن مواد سالم و تولید محصول با کیفیت میتوانید به یک برند تبدیل شوید و به راحتی محصولات خود را به فروش برسانید.

تکنولوژی کنسرو سازی


با توجه به تنوع محصولات کشاورزی، دامپروری و شیلات یکی از مهم‌ترین بخش‌های جذاب برای صاحبان سرمایه ‌می‌تواند حضور در صنایع تبدیلی مربوط به این تولیدات به‌خصوص در صنعت کنسروسازی باشد. اما مهم‌ترین نکته در این سرمایه‌‌گذاری چرخه تامین مواد اولیه و دستیابی به بازارهای هدف قابل اعتماد و تضمین فروش محصولات تولیدی است.

ازمهم ترین نکات برای سرمایه گذارانی که قصد وارد شدن به این صنعت را دارند این است که در ابتدای ورود نوع فعالیت و تنوع محصولاتی که تصمیم به تولید دارند را مشخص کرده و سپس با توجه به مقدارو تنوع مواداولیه مکان مورد نظررا انتخاب کرده و سرمایه گذاری را آغاز کنند.

برای موفق شدن در این صنعت سرمایه گذاران می بایست بازارسنجی اولیه را انجام دهند سپس شروع به تولید محصولات کنند.




در دنیای امروز تولید محصولات کنسروی نقش بسیار مهمی در معادلات جهانی و توسعه صنعتی کشورها ایفا می نماید. سرمایه گذاری هایی که امروزه در دنیا و ایران به منظور توسعه صنایع کنسروی صورت می گیرد، ایجاب می نماید که با استفاده از یک برنامه ریزی صحیح و همه جانبه به آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارامد اقدام گردد.


بی شک صنعت کنسرو سازی یکی از مهم ترین بخش های صنایع غذایی محسوب می شود. یکی از مشکلات اساسی این صنعت کمبود نیروی متخصص و آموزش دیده می باشد و شما میتوانید با ورود به این عرصه میتوانید به خوبی کسب درآمد کنید.





نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

کمپانی آمازون چیست و در چه زمینه ای فعالیت میکند؟

آمازون یک شرکت فن آوری چند ملیتی آمریکایی‌ در زمینه تجارت الکترونیک، رایانش ابری و هوش مصنوعی مى باشد، که توسط جف بیزوس تأسیس شده و دفتر اصلى این شرکت در شهر سیاتل واشینگتن واقع است. آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتى در جهان مى باشد و در ضمن همراه با گوگل ، اپل و فیس بوک جزء یکی از چهار شرکت فن آوری بزرگ در جهان مى باشد.

8 ۰ ۱۸۶۹

استارتاپ های برتر 2019 کدامند و چه نیروهایی را استخدام کرده اند؟

لینکدین یک سیستم کاریابی آنلاین است که آمار و ارقامش را در حوزه استارتاپ ها به اشتراک گذاشته است و به معرفی برترین استارتاپ های سال 2019 و شیوه های جذب نیرو و استخدامشان پرداخته است.

6 ۰ ۱۴۷۱

۲۵ ویژگی شخصیتی و کاری مدیران موفق

سخن گفتن از مديريت بدين معنا نيست که انسان چگونه بتواند يک اداره و يا سازمان مشخص را اداره نمايد، بلکه مراد از مديريت اين است که ما چه قوانين را برای مديريت داشته باشيم و چگونه بتوانيم در هر شرايط و زمان خود را به آن قوانين پايبند بدانيم و مديريت خود مان را آنطور با قوانين جامعه مورد نظر هماهنگ كنيم كه نه خود ما و نه جامعه از آن ضرر ببيند؟

9 ۰ ۱۳۱۷

انواع پیتزاهای ایتالیایی

اسامی بعضی از پیتزاهای ایتالیایی برای پخت خانگی

6 ۰ ۲۶۱۳