بهترین مشاغل گردشگری و جهانگردی در میان کسب و کار های مرتبط کدامند؟

  • 12 آبان 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
برترین ایده های شغلی و کسب و کارهای حوزه گردشگری برای افرادی که عاشق مسافرت و گردش هستند.

برنامه هر فردی برای تعطیلات و تفریحات با دیگری متفاوت است .صرف غذا در رستورانی زیبا همراه با دوستان، رفتن به بیرون شهر و مکان های دیدنی ، لذت بردن از طبیعت و...


 شما کدام یک را لذت بخش می دانید؟

اگر علاقه مند به گردش و سفر های گوناگون هستید ، خواندن این مطلب برایتان خالی از لطف نخواهد بود و  با   مشاغل و ایده های جالبی آشنا خواهید شد. در این مقاله تصمیم  داریم شما را با مشاغل و افرادی آشنا کنیم، که سبب می شوند شما هر چه بیشتر از تعطیلات خود لذت ببرید.


معرفی فرصت های شغلی و کسب و کارهای حوزه گردشگری و جهانگردی :

مدیریت هتل


یکی از مشاغل حساس و پرطرفدار در میان مشاغل حوزه گردشگری مدیریت هتل بشمار می رود .مسئولیت های یک هتل دار با توجه به وسعت هتل می تواند متفاوت باشد. این شغل نیازمند تجربه مهمان نوازی و مدیریت صحیح کارکنان است .بعلاوه یک مدیر موفق باید تمام جوانب را سنجیده و به مواردی چون مدیریت خرید، رسیدگی به حساب ها ، میزان رضایتمندی مهمانان ، بازاریابی ، نگهداری  از امکانات هتل و... نظارت کافی داشته باشد.


مشاور ایده های گردشگری و سفر



شاید اولین اقدام هر فرد برای آغاز سفر جمع آوری اطلاعات بصورت آنلاین برای یافتن ایده های جذاب باشد.اما کمک گرفتن از مشاوری با تجربه می تواند پیشنهاد های بهتری در انتخاب مکان و نحوه تفریحات پیش روی شما قرار دهد. اگر می خواهید یک مشاور مسافرتی شوید ، به مهارت های سازمانی خوب ، توجه به جزئیات و همچنین توانایی تفکر  و خلاقیت در این حوزه  نیاز دارید. 


تور لیدر یا همان راهنمای تور



راهنمای تور فردیست که مسافران را راهنمایی گرده و همراه آنها به مسافرات می پر دازد. راهنمای تور باید دارای دانش تخصصی در مورد مناطق خاص ، اماکن تاریخی ، موزه ها و سایر مناطق گردشگری باشد .افرادی که علاقه ی زیادی به آثار تاریخی ، مکان های تفریحی و سفر هستند می توانند گزینه مناسبی برای اینگونه مشاغل باشند. اگر تصمیم دارید که راهنمای تور شوید ، احتمالاً بیشترین تجربیات خود را در دل کار به دست خواهید آوردشما به مهارت های ارتباطی عالی نیاز خواهید داشت . و صحبت کردن بیش از یک زبان باعث موفقیت شما در این کار خواهد شد.


شغل سرآشپز



سرآشپز کسیست که ، وظیفه ی تهیه غذاهای گوناگون و مدیریت سایر کارکنان آشپرخانه را در هتل ها ، آشپزخانه ها، رستوران ها و مهمان خانه ها برعهده می گیرد.


از وظایف یک سرآشپز خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت نظافت محل کار و تجهیزات، آموزش کارکنان، مدیریت سفارشات مشتریان، انضباط کارکنان آشپزخانه و...


مدیریت روابط عمومی



یکی از نقش های کلیدی در هر سازمان ، مدیر روابط عمومی آن است ، که به عنوان سخنگوی شرکت شناخته می شود.از ویژگی های این شغل می توان به داشتن مهارت های فنی ، سخنوری و قدرت بیان بالا،اخلاق حرفه ای و احساس تعهد، قدرت بررسی و درک مسائل گوناگون اشاره کرد.مدیر روابط عمومی شهرت یک برند را مدیریت می کند ، و برنامه هایی را برای توسعه و حفظ برند و اعتبار کلی آن، برنامه ریزی و پیاده سازی خواهد کرد.مدیران روابط عمومی باید  بتوانند با شرایط بحرانی بالقوه مقابله کننداگر علاقه مند به شغل مدیر روابط عمومی هستید ، باید مهارت های عالی ارتباطی و قدرت حل مسئله داشته باشید.


 برگزارکننده رویداد و کنفرانس



برگزاری هر رویداد یا کنفرانس بسیار زمان بر است ، بنابراین یک برگزار کننده رویداد و همایش با جزئیات دقیق تر به برنامه ریزی یک رویداد کمک می کند برگزارکنندگان رویداد و کنفرانس همه جزئیات جلسات و همایش ها را از بلندگوها و مکان های جلسات گرفته تا مواد چاپی و تجهیزات صوتی و تصویری با یکدیگر هماهنگ می کننداین شغل اغلب شامل کار کردن به عنوان بخشی از تیمی بزرگتر است و می تواند بسیار مفید باشد . اگر به این شغل علاقه دارید ، باید بتوانید ایده های جذابی را وارد این حرفه کرده و با توجه به جزییات ،با مشتریان و تامین کننده گان ارتباط ویژه ای برقرار کنید.


مدیر اسپا (ماساژ)



اسپا محلی است که با استفاده از خواص درمانی آب های معدنی به مراقبت و درمان بیماری ها کمک کرده و سلامت انسان را بهبود می بخشد.مدیر اسپا مسئولیت اجرای روزانه ماساژ های بهداشتی و زیبایی، فراهم سازی  و آموزش نیرو های مورد نیاز ، مدیریت منابع آب گرم و تبلیغات لازم را بر عهده دارد. این نوع ماساژ فواید بسیاری دارد مانند: کاهش استرس ، کمک به مبارزه با پیری ، تسکین درد ، خواب راحت و کاهش سر درد .


منبع : oxbridgeacademy

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

7 Ways Flowers Can Improve Your Mental Health and Well-being

Flowers can influence people in a lot of ways. They are not mere decorative features that we put inside and around our homes nor are they only a form of a gift that we give to a bellowed person. Flowers have a much larger role and the ability to influence us on a much deeper.

6 ۰ ۷۱۴

تالار ایده پردازان - فرهاد آبرازه

ایده های مطرح شده : ☁ خودروهای اشتراکی ☁ منتقد غذا ☁ منو سنتی کافی شاپ

1 ۰ ۴۹

تکنولوژی کنسرو سازی

کلمه کنسرو سازی از واژه ی یونانی Conservar به معنی حفظ کردن گرفته شده است .بنابراین تعریف از کلمه کنسرو باید بتوان برای کلیه روشهایی که به هر نحو موجب افزایش زمان قابلیت نگهداری محصول می شوند استفاده نمود.

11 ۰ ۵۲۴۲

Cyrus the Great

Cyrus II (d. 530 BCE), also known as Cyrus the Great, was the fourth king of Anshan and the first king of the Achaemenid Empire. Cyrus led several military cam​paigns against the most powerful kingdoms of the time, including Media, Lydia, and Babylonia. Through these campaigns, he united much of the Middle East under Persian hegemony while keeping the local administration mostly intact. By guaranteeing some continuity and thus winning the loyalty of the elite, he laid the foundations for the Achaemenid Empire.

20 ۰ ۱۰۱۷