Wordpress چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

  • 21 دی 1398
  • 8 دقیقه
متفرقه
وردپرس WordPress یک نرم افزار است که توسط آن می توانید وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن بسازید. در واقع وردپرس، یک سیستم سایت ساز و پکیج راه انداز وب سایت، فروشگاه اینترنتی و وبلاگ است که به صورت رایگان شما می توانید آنرا از طریق وب سایت رسمی وردپرس دانلود کرده و بر روی فضای اینترنتی خود نصب کنید و سپس وب سایت خود را به طور کامل با جزئیات و امکانات متفاوت و طرح دلخواه بر روی آن راه اندازی کرده و مطالب و بخشهای مختلف سایت را خودتان مدیریت کنید.

وردپرس یک نرم افزار تحت وب متن باز می باشد که در دسته ی سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها می باشند، قرار میگیرد. از آنجا که سیستم وردپرس رایگان است، هر کاربری می تواند فایل های مربوطه ی آن را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهد. البته بدیهی است که وردپرس بخشی از نیازهای کاربران را برآورده می کند اما برای شخصی سازی و برآورده ساختن سایر نیازها، به متخصصینی نیاز است که تغییرات لازم را ایجاد کرده و یا سایر امکانات و ابزار مورد نیاز کاربران را فراهم نمایند.


انعطاف پذیری، ساختار بهینه برای موتورهای جستجو و تنوع قالب ها و افزونه ها از ویژگی های مهم وردپرس است که کاربران زیادی را به سوی خود جذب کرده است در وردپرس افراد با حداقل دانش فنی، خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش نمایند. همچنین این امکان را به توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب می دهد تا هر نوع سیستم دلخواهی را بر پایه ی وردپرس ایجاد نمایند.

قالب وردپرس

پوسته ی وردپرس، قالب وردپرس یا همان  WordPress Theme، همان طرح اصلی وب سایت وردپرس است. کارهای مختلفی را انجام می دهد که واضح ترین و رایج ترین آن ها، تعیین قرار گرفتن عناصر مختلف صفحات وب در کنار یکدیگر می باشد. یک سایت وردپرسی در واقع رایگان است. اما نصب آن، داشتن یک قالب اختصاصی حرفه ای، پشتیبانی، هاست و فضای میزبانی همه هزینه دارند. برای اینکه برای سایت وردپرسی خودتون قالب مناسب انتخاب کنید، با جستجوی دانلود قالب وردپرس در گوگل، می توانید سایتهای مناسبی رو پیدا کنید که در این زمینه کار می کنند.

وردپرس و موتورهای جستجو

توجه به سئو یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو  برای سایت های وردپرسی بسیار حائز اهمیت بوده و توصیه ی اکید ما به کسانی که قصد استفاده از وردپرس را برای وب سایت خودشان دارند، این است که اگر افزایش میزان بازدیدها از طریق موتورهای جستجو برایتان اهمیت دارد، حتما کار طراحی پوسته ی خودتان را به کسانی بسپارید که اطلاعات خوبی از سئو دارند.


بسیاری از افرادی که از وردپرس استفاده می‌‍کنند، نه طراح وب سایت هستند و نه حتی در زمینه برنامه نویسی دانشی دارند. در واقع استفاده از وردپرس برای افرادی که در زمینه طراحی سایت هیچ گونه دانشی ندارند، گزینه بسیار مناسبی است زیرا بیش از هزاران قالب و افزونه رایگان برای وب‌سایت در این نرم افزار مدیریت محتوا وجود دارد که شما می‌‍توانید با توجه به سلیقه خود، از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

کمپانی آمازون چیست و در چه زمینه ای فعالیت میکند؟

امنیت نرم افزار وردپرس :

نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، دارای امنیت بسیار بالایی است. در واقع می‌توان آن را یک بستر بسیار امن و مطمئن برای وب‌سایت خود، در نظر بگیرید. اما همواره شما باید این موضوع را در نظر بگیرید که برخی از افراد می‌‍توانند به وب سایت شما دسترسی داشته‌ باشند. برای بالا بردن امنیت وب‌ سایت و نرم افزار مدیریتِ محتوای وردپرس خود، چند مرحله را پشت سر بگذارید که بسیار ساده می‌‍باشند.

 مدیریت آسان نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس :

مدیریت نرم افزار تولید محتوای وردپرس، بسیار ساده است. این نرم افزار مجهز به سیستم مدیریت به‌ روز رسانی داخلی است که به شما این امکان را می‌دهد تمامی افزونه‌هایی که در داشبورد مدیریت خود دارید را، به روز رسانی کنید.

 مدیریت آسان نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس :پردازش ابری چیست؟ هر آنچه باید در مورد پردازش ابری بدانید.

ویژگی های وردپرس

  • مدیریت کاربران وردپرس به شما امکان مدیریت اطلاعات کاربران را می دهد توانید یک کاربر بسازید و یا آن را حذف کنید و یا اطلاعات کاربر مانند پسورد را تغییر دهید و مهمترین قسمت مدیریت کاربران احراز هویت و مدیریت لاگین کردن کاربر می باشد که همه ی این مدیریت توسط وردپرس انجام خواهد شد.
  • مدیریت چندرسانه ای وردپرس یک ابزار مناسب برای مدیریت فایل ها و فولدرهای چندرسانه ای می باشد. که شما می توانید به راحتی فایل های چندرسانه ای خود را آپلود کنید و دسته بندی نمایید و آن فایل ها را در وب سایت خود مدیریت نمایید.
  • SEO برای بهبود وب سایت برای موتورهای جستجو وردپرس دارای ابزارهایی است که این عمل را آسان تر می کند و باعث می شود که سایت شما در جستجوها بهتر دیده شود.
  • چندزبانگی در حال حاضر ورد پرس را به چندین زبان ارائه کرده اند که زبان فارسی نیز یکی از آنها است.

Pinterest چیست و چگونه از پینترست استفاده کنیم؟حتما این به این مطلب هم سربزنید: Pinterest چیست و چگونه از پینترست استفاده کنیم؟
پینترست شامل ایده‌ها و راه‌حل‌های گوناگون و خلاقانه درباره هرچیزی که به دنبالش می‌گردید است. ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جستجو، به جای فهرستی از جمله‌ها و لینک‌های پشت سر هم، مجموعه‌ای از تصاویر که مرتب و جذاب کنار هم چیده شده‌اند را جلوی خود خواهید دید که هر یک شما را به یک مطلب مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کنند.

مزایای وردپرس

  • یک پلتفرم رایگان است و به صورت اپن سورس ارائه می شود.
  • فایل های css را می توان با توجه به نیاز کاربران ویرایش کرد تا قالب بندی ها و اندازه ها تغییر کند.
  • فایل ها چندرسانه ای می توانند به راحتی و سرعت آپلود شوند.
  • به دلیل ابزار هایی که برای SEO ارائه می دهد کار SEO راحت تر خواهد بود

معایب وردپرس

  • استفاده از چندین افزونه برخی اوقات باعث می شود که سایت سنگین شود.
  • اگر شما بخواهید که سیستم وردپرس را تغییر دهید و یا قسمتی از آن را سفارشی سازی کنید  باید با زبان PHP آشنا باشید.
  • با توجه به گذر زمان سیستم وردپرس هم آپدیت می شود و باید بروزرسانی بروز رسانی سیستم وردپرس باعث می شود که داده های شما از بین برود پس بنابر این باید از داده های خود حتما backup داشته باشید.
  • در وردپرس ویرایش عکس های گرافیکی و جداول تا حدودی سخت است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

سواد دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه زندگی دیجیتالی یکی از الزامات زندگی همه‌ی ماست و حتی اگر بخواهیم که سهم تکنولوژی دیجیتال را در زندگی خود کاهش دهیم، اما بی‌تردید حذف کردن تکنولوژی از زندگی تقریباً امکان پذیر نیست. به همین علت، بسیار از کشورهای جهان، تقویت سواد فناورانه و افزایش سواد دیجیتال را در برنامه‌ی آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان و نیز در برنامه‌های آموزشی دانشگاهی گنجانده‌اند.

6 ۰ ۴۷۹۳

7 ایده غیرممکن که ممکن شدند! (قسمت اول)

ایده هایی که هرگز کسی فکر نمیکرد محقق شوند اما ثابت کردند هیچ ایده ای غیر ممکن نیست...

3 ۰ ۲۰۱۶

تاریخچه شب یلدا و آداب و رسوم آن

شب یَلدا یکی ازقدیمی ترین جشن‌های ایرانی است. این شب به بلندترین شب سال معروف است. نام ديگر این شب «چِلّه» ميباشد، زیرا برگزاری این جشن، یک آیین ایرانی ‌است. خانواده‌های ایرانی در این شب انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه و انار را مهیا و دور هم سرو می‌کنند. یلدا به تولد معنی شده است. واژه یلدا به طور دقیق مشخص نیست که چه زمانی به زبان فارسی وارد شده است. آخرین شب پاییز که دراز ترین شب سال به حساب می آید با نام شب یلدا جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان کسب کرده است و مردم ایران تا سپیده دم در کنار یکدیگر این شب دراز را به خوشی سپری می کنند.

5 ۰ ۱۰۱۵

تالار ایده پردازان - احمد بختیاری

ایده های مطرح شده : ☁ مذاکره و اجاره مستقلات بی استفاده سازمان ها ☁ کاشت سبزی برای کشاورز ها

0 ۰ ۷۰