انگیزه خرید مشتریان را بشناسید

  • 06 اسفند 1398
  • 5 دقیقه
متفرقه
انگیزش (motivation) از واژه لاتین mover گرفته شده که اساسا به معنای حرکت کردن است؛ بنابراین انگیزش فرایند هایی است که یک فرد را وادار به انجام کاری به طریقی مشخص می کند. اینکه رفتار مشخص چگونه آغاز می گردد، انرژی و جهت می گیرد و در نهایت متوقف می شود. انگیزش پایه و اساس تمامی فعالیت های انسان است.انگیزش خود از دو جز انرژی و جهت تشکیل شده است.

انگیزه خرید چیست؟

تمامی رفتارهای ما همانند دیدن، حرکت کردن و فکر کردن نیازمند حد مناسبی از انرژی درونی است. فشار خون، قند خون، امواج مغزی همگی اشاره به ابعاد انرژی دارند. به صورت تخصصی در زمینه‌ی بازاریابی و رفتار مصرف کننده از این ابعاد می توان برای سنجش اثربخشی یک آگهی، نام گذاری محصول یا شرکت و سایر خواسته های بازاریابان بهره برد.

انواع کسب‌ و کارهای اینترنتی

شما بعنوان فروشنده، تولید کننده یا بازاریاب تا حالا به این موضوع که چه چیزهایی باعث ترقیب افراد به خرید میشود توجه کرده اید؟سعی کرده اید انگیزه های خرید آنهارا پیدا کنید؟یا از انگیزه ها در تبلیغات کالاها استفاده کنید؟


مشتریان تمایل دارند بر محصولاتی سرمایه‌گذاری کنند که فایده‌ای برای سلامتی‌شان داشته باشند. مشتریان باید کاملا از فوایدی که محصول شما بر سلامتی‌شان دارد آگاه باشند و خریداران امروزی از همیشه بدبین‌تر هستند، بنابراین صادق و روراست باشید تا اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید.


در دنیای تجارت، فروش به افرادی که به دنبال منفعت مادی هستند بسیار رایج است. اگر فروشنده‌ها بتوانند مشتریان خود را قانع کنند که کالا یا خدماتی می‌تواند بهره‌ وری را افزایش دهد یا از زیان آنها بکاهد، مشتری انگیزه پیدا می‌کند تا برای افزایش درآمد یا ثروتش آن را خریداری کند. برندها باید مخاطبان مورد نظر خود و چیزهایی که باعث لذت‌شان می‌شوند را شناسایی کنند و بعد تصمیم بگیرند آیا این تمایلات می‌توانند انگیزه‌ای برای خرید محصولات‌شان باشند یا خیر.


اکثر مردم تا زمانی که مشکلی در زندگی‌شان پیش نیاید و این مشکل نیاز به خرید محصول خاصی را ایجاد نکند، به فکر خرید آن نمی‌افتند. اگر کالا یا خدمات شما طوری طراحی شده است که نیازی را از مشتریان برطرف می‌کند حتما این موضوع را در فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی خود در نظر داشته باشید.


انگیزه خریدمشاوره شغلی چیست و چه زمان میتوان اقدام به مشاوره شغلی نمود؟

برخی از این انگیزه ها عبارتند از:

  • ترس :

خیلی از متخصصان بازار بر این باور هستند که یکی از دلایل مهمی که مردم را به خریدکردن تشویق می‌کند ترس است .مشتری بواسطه ترسی که از آینده دارد به سراغ محصولی می رود، معمولا علت خریداری شدن بیمه ها به همین خاطر است.

  • تاثیر پذیری از تبلیغات :

تبلیغات تاثیر زیادی بر خرید مشتریان دارد، بخصوص زمانی که شرکتی در تبلیغاتش مدعی می شود که جایزه های ارزشمندی را به خریدارانش می دهد، در این مواقع انگیزه مشتریان برای خرید این محصول بیشتر می شود.

  • توصیه دیگران : 

یکی از پر تاثیرترین موارد در خرید مشتری از یک سازمان ، توصیه دیگران است، همه کسب و کارها دوست دارند مشتریان وفادار داشته باشند، مشتریان وفادار محصول و سازمان را به دیگران توصیه می کند و این توصیه انگیزه بسیار قوی برای خرید مشتریان می باشد. امروزه بازاریابی دهان به دهان جایگاه ویژه ای دارد. . گاهی وقت‌ها نیز مردم به این دلیل می‌خواهند محصولی را بخرند چون همه آن را دارند و آن محصول به اصطلاح مد میشود. مشتریان همیشه آماده هستند تا برای ارضای امیالشان خرید کنند. 


سایت ebay چیست و چگونه کار میکند؟حتما این به این مطلب هم سربزنید: سایت ebay چیست و چگونه کار میکند؟
eBay بازاری است که هر روز میلیون‌ها نفر در آن به خرید، فروش یا هر دو مشغول‌اند. زیبایی کار eBay در قدرت بازارش است؛ در این بازار هر چیز همان‌قدر می‌ارزد که مشتری حاضر است بابتش پول بپردازد.

  • لذت و آسایش فردی یا خانوادگی : 

گاهی اوقات فردی محصولی را صرفا بخاطر دوست داشتن می خرد.

  • انگیزه خاص بودن یا خرید لوکس داشتن : 

برخی افراد دوست دارند همیشه خاص باشند و همواره حس برتری جویی نسبت به دیگران دارند، این افراد بدنبال کالاهای لوکس می روند و برایشان ویژگی های دیگر این کالا مهم نیست.

  • تقلید از دیگران : 

یکی از مواردی که انگیزه خرید خیلی از افراد می باشد تقلید یا پیروی از خرید دیگران است. در سازمان های بزرگ هم بین مدیران این تقلید و چشم و هم چشمی بسیار دیده می شود.


  • به دست آوردن سود:

از مهم ترین انگیزه های خرید بدست آوردن سود است.در واقع فروشندگان باید این انگیزه را در دل مشتری ایجاد کنند که با خرید محصولات آن‌ها می‌توانند سود زیادی را به دست آورند. مشتری وقتی بداند که می‌تواند با خرید کالایی به سود خوبی برسد، حتماً این کار را انجام خواهد داد. این نوع انگیزه در تجارت هایی مثل سهام، املاک، اوراق قرضه و… بیشتر به چشم می‌خورد.


چگونه مشاور شغلی شویم؟ ایده جالب کسب و کار


انگیزه‌ها دلایل فرد برای انجام کاری مشخص، به شیوه‌ای مشخص می‌باشند، بازاریابان در جهت انجام کار خود که خلق کالا و خدمات مطابق با نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان هست، نیاز دارند تا با مفهوم انگیزش آشنا شوند و از آن در تهیه‌ی آمیخته‌ی بازاریابی بهره ببرند. انگیزه‌ها همواره آگاهانه نیست و مصرف‌کنندگان همیشه از دلایل رفتار خودآگاهی ندارند.

در خصوص کشف  انگیزه های خرید باید بر روی نیاز مشتری تمرکز کنیم بدین وسیله محصول تولید شده باید دارای بالاترین کیفیت بوده و از زیبایی خاصی برخوردار باشد به گونه ای که مخاطب را در نگاه اول جذب کرده  و تمایل به خرید را در افراد بوجود آورد.




نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

تالار ایده پردازان - حسین لقب دوست

ایده های مطرح شده : ☁ زغال اکسیژنه ☁ ساخت و ساز خانوادگی

1 ۰ ۶۰

تالار ایده پردازان - محمدرضا توکلی

ایده های مطرح شده : ☁ تولید زهر عقرب ☁ پرورش حشرات خوراکی

1 ۰ ۵۲

تالار ایده پردازان - ستاره تاجبخش

ایده های مطرح شده : ☁ ربات گیرنده سوسک ☁ اعتبار خرید VIP ☁ باشگاه مادر و فرزند

1 ۰ ۴۶

شرکت های پیشتاز دنیا در عرصه یادگیری عمیق

یادگیری عمیق به عنوان زیرمجموعه ای از یادگیری ماشینی، که خودش زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی محسوب می شود، راهی است برای پیاده سازی یادگیری ماشین از طریق شبکه های عصبی مصنوعی؛ یعنی الگوریتم هایی که عملاً از ساختار و عملکرد مغز انسان تقلید می کنند. هرچند این فرآیند هنوز در حال تکامل است، اما قابلیت‌های آن پایان ناپذیر است. یادگیری عمیق از شبکه‌های عصبی مصنوعی به منظور تقلید عملکردهای مغز انسان بهره می‌گیرد. یادگیری عمیق در حوزه‌های بی‌شماری کاربرد دارد، ازجمله تشخیص گفتار، ابررایانه، رسانه‌ اجتماعی، پردازش زبان طبیعی و امنیت سایبری.

7 ۰ ۱۲۲۲