بازاریابی شبکه‌ای و ایده های کسب و کار آن

  • 24 آذر 1398
  • 5 دقیقه
متفرقه
بازاریابی شبکه‌ای یکی از زیرمجموعه های رشته بازاریابی است. در این شیوه، شما تعدادی از محصولات شرکت را خریداری کرده و در هر مکانی که می‌خواهید به فروش می‌رسانید و در ازای آن سود خود را دریافت می‌کنید. در واقع در این شیوه، مصرف کننده نیز می‌تواند کالاهای شرکت را بازاریابی کرده و به ازای آن سود دریافت کند. در این ساختار، بازاریاب باید افرادی را به عنوان زیرشاخه خود معرفی کند و هر چه زیر این زیرمجموعه بیشتر باشد و بیشتر فعالیت کند، سود بیشتری به شما می‌رسد. این شیوه با ساختار هرمی ای که دارد شبکه ای از نیروهای انسانی را ایجاد کرده است.

بازاریابی شبکه ای چیست؟

بازاریابی شبکه ای، بازاریابی دهان به دهان است ینی افراد محصول یکدیگر را توصیه میکنند.

بازاریابی چند سطحی چیست؟

بازاریابی چند سطحی به بازاریابی میگویند که به ازای هر فروش افرادی که  در زیر دسته او کار میکنند نیز سود دریافت میکند. افرادی که توسط بازاریاب استخدام میشوند زیر مجموعه نامیده می‌شوند که می‌توانند تا چند سطح هم ادامه داشته باشند. فرد با داشتن زیرمجموعه های بیشتر، می‌تواند سود بیشتری کسب کند.

بازاریابی اینترنتی5 استارتاپ مطرح جهان که بهتر است در سال 2019 دنبالشان کنیم

بازاریابی شبکه ای چگونه کار می‌کند؟

شخص بازاریاب مستقیماً محصول را با استفاده از کالاها و خدمات به مشتری نهایی می‌فروشد تا اینگونه مشتری آنها را امتحان و در صورت رضایت به دیگران نیز معرفی کند که این اساس کار بازاریابی شبکه ای است و این خود باعث میشود تا مشتریان آنها بیشتر شود و به همان نسبت افراد بیشتری به شروع این کار علاقه مند شوند و برای راضی نگه داشتن همیشگی مشتریان، محصولات باید کیفیت بالایی داشته باشند و اینگونه همیشه فروش بالایی خواهند داشت.

تفاوت بین شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه ای

شرکت هرمی شرکتی است که به اعضای خود، بابت وارد کردن افراد جدید، حق کمیسیون می‌دهد. شرکت‌های هرمی هیچ محصولی نمی‌فروشند و روش کار آن‌ها به این صورت است که پول های مشتریان را در یکجا جمع می‌کنند و در ازای جذب افراد پول می‌دهند. بعد از فروپاشی هرم، بجز عده‌ای که در بالای هرم هستند همه پول خود را از دست می‌دهند. عملکرد شرکت های هرمی، در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران غیر قانونی است و داشتن محصول به معنای قانونی بودن شرکت نیست.

بازاریابی

تفاوت بازاریابی شبکه‌ای با بازار سنتی 

 یکی از مشکلاتی که بازاریابی سنتی با آن مواجه است عدم توجه مردم به تبلیغات است و اکثر مردم خرید خود را بر اساس توصیه های دوستان و آشنایانی که از آن محصول راضی بوده‌اند انجام می‌دهند.

بازاریابی چیستبیت کوین چیست؟

برای اینکه شما در بازاریابی شبکه ای موفق باشید، باید اصولی را رعایت کنید.

کیفیت کالا:

 محصولاتی که میفروشید باید کیفیت بالایی داشته باشند اگر کیفیت کالای شما پایین باشد، دلیلی ندارد مشتری آن را از شما بخرد.

مهارت صحبت کردن هنگام فروش:  

باید توانایی صحبت با مشتری را داشته باشید. مهارت خود را برای صحبت کردن با مشتری بالا ببرید.

مهارت تیم سازی و رهبری:  

همانطور که در بالا اشاره شد یکی از راه های کسب سود در بازاریابی شبکه ای، پورسانتی است که به ازای فعال بودن زیرمجموعه شما برایتان حاصل می شود. پس باید توانایی آن را داشته باشید که افراد زیادی را به مجموعه خود اضافه و در آنها انگیزه ایجاد کنید.

بازاریابی شبکه ای از دیدگاه دینی:

نوع درآمد در بازاریابی شبکه ای خطی نیست بلکه انفعالی است. در اینگونه مشاغل فرد در ابتدا تلاش بسیار زیادی میکند و درآمد اندکی دارد و بعد از چند مرحله به کار امید پیدا میکند که بعضی از مراجع تقلید آن را حلال و بعضی ها آن را حرام دانسته اند. 

یکی از معیار هایی که به شما کمک میکند تا بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای را انتخاب  کنید سابقه شرکت است. برای انتخاب بهترین شرکت بازاریابی شبکه میتوانید با تماشای فیلم های آموزشی در یوتیوب و دیگر سایت ها از انتخاب شرکت مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

7 Ways Flowers Can Improve Your Mental Health and Well-being

Flowers can influence people in a lot of ways. They are not mere decorative features that we put inside and around our homes nor are they only a form of a gift that we give to a bellowed person. Flowers have a much larger role and the ability to influence us on a much deeper.

6 ۰ ۷۱۷

اصطلاحات شطرنج

تمام اصطلاحات رایج شطرنج

12 ۰ ۴۸۰۰

تالار ایده پردازان - سهیل ربیع زاده

ایده های مطرح شده : ☁ متخصص همراه و در دسترس ☁ استخر پرورش ماهی در دریا ☁ تعویض موسیقی هنگام افزایش سرعت

1 ۰ ۴۴

اصطلاحات شطرنج

تمام اصطلاحات رایج شطرنج

12 ۰ ۴۸۰۰