فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

  • 19 آذر 1398
  • 5 دقیقه
متفرقه
فتوشاپ به زبان انگلیسی Photoshop به معنی نما پرداز یک پردازشگر گرافیکی است تاریخچه فتوشاپ به قرن بیستم برمی گردد. فتوشاپ در ابتدا در سال 1987 توسط برادران جان و توماس نول ساخته شد. اولین نسخه منتشر شده از این نرم افزار در فوریه 1990 بود. این نرم افزار به کاربران امکان می داد فایل ها را با فرمت های مختلف در رایانه ها نمایش داده و ذخیره کنند. کاربران همچنین می توانستند رنگ ، تعادل و رنگ تصاویر را تنظیم کنند.

پس از ساخت و توسعه نرم‌افزار قدرتمند فتوشاپ این نرم‌افزار در میان مردم محبوب شناخته شد. اما در ابتدا شروع کار، این نرم‌افزار رنگ و ابزارهای کاملی نداشت و در بعضی از به‌روزرسانی‌ها به دلیل مشکلات نرم‌افزار در برنامه‌نویسی مخاطبان ناراضی بودند. 


اما امروزه این محصول قدرتمند شرکت ادوبی برترین نرم‌افزار درزمینه ویرایش عکس به‌شمار می‌آید، با این‌حال با کامل شدن امکانات، دستیابی به خواسته‌ها از یک عکس بیشتر می‌شود و در همین بین هنرها، سبک‌ها و شغل‌های زیادی به وجود آمده‌اند که البته امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، مانند فتومونتاژ، کالیگرافی ، فاین آرت، تایپوگرافی .

کاربرد فتوشاپ

کاربرد فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است و توسط شرکت Adobe  توسعه یافته‌است که برای ساخت و ویرایش عکس‌ها بکار می رود. اگر چه فتوشاپ برای ویرایش عکس ها و چاپ طراحی شده ، اما در اصل برای تولید عکس مخصوص وب استفاده می شود. کاربرد های فتوشاپ بخش عمده ای از محیط اطراف ما رو از قبیل پوستر های تبلیغاتی ، رابط گرافیکی نرم افزار ها، کارت های ویزیت ، بنر ها ، سربرگها ، عکس های پرسنلی ، ، جلد نشریات ، تیتراژ فیلم ها ، محیط گرافیکی سایت ها در بر گرفته است.

فتوشاپ چیست

ایده خلاقانه طراح گرافیست

قابلیت های فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ برای افرادی مانند گرافیست ها، طراحان وب، سازندگان انیمیشن، عکاسان، دارندگان چاپخانه و افرادی که در مجلات و روزنامه ها یا در زمینه تبلیغات و تیزر کار می کنند، بسیار مناسب و کاربردی است.
 
از جمله 

قابلیت ها و ویژگی های فتوشاپ


 
ویرایش تصاویر:

  اصلی ترین کاربرد فتوشاپ ویرایش تصاویر است. با نرم افزار فتوشاپ می توانید تغییررنگ، برش، اصلاح نواقص، افزودن تصویری به تصویر دیگر، کم و زیاد کردن رزولوشن، کم و زیاد کردن نور، گذاشتن افکت های مختلف و بسیاری از کارهای دیگر را انجام بدهید.

ویرایش فیلم :

با فتوشاپ علاوه بر تصویر و عکس، می توان فیلم و ویدئو را نیز ویرایش نمود. بسیاری از تدوینگران علاوه بر نرم افزارهای حرفه ای تدوین فیلم، از فتوشاپ نیز برای ویرایش فیلم های خود استفاده می کنند. 

طراحی فیلم

اپلیکیشن چیست و ایده‌های ساخت آن

طراحی طرح های دیجیتال:  

بسیاری از طرح هایی که بر روی مجلات پرفروش، نشریه ها و یا کتاب ها مشاهده می کنید، حاصل نقاشی یک نقاش حرفه ای نیستند، بلکه حاصل نقاشی دیجیتال اند. با فتوشاپ به راحتی می توانید یک تصویر واقعی را به یک نقاشی حرفه ای تبدیل کنید.

طراحی گرافیک:

  بسیاری از طرح هایی که بر روی کارت های ویزیت و تبریک یا تیشرت ها و فنجان ها و یا روی بنرها و بیلبوردها می بینید، قابل طراحی با نرم افزار فتوشاپ هستند. حتی اگر یک گرافیست حرفه ای نباشید، با فتوشاپ می توانید یک طراحی گرافیکی قابل قبول داشته باشید.

ادیت عکس

طراحی قالب سایت: 

یکی از کارهایی که می توان با فتوشاپ انجام داد، طراحی قالب وب سایت است. هر وب سایتی قالبی دارد که بخش مهمی از مراحل طراحی سایت است.

فتوشاپ می تواند با چندین مد رنگی سر و کار داشته باشد :

مد رنگی RGB مخصوص نمایشگر، مد رنگی LAB ، مد رنگی سیاه و سفید، مد رنگی CMYK مخصوص چاپ افکت، مد رنگی Bitmap، مد رنگی Duotone

فتوشاپ چگونه عمل میکند؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

ایده ها و راهکارهای مقابله با خشم

بروز اتفاقات مختلف در زندگی هر فردی می‌تواند منجر به عصبانیت وی شود.عصبانیت هم می‌تواند افراد را در رسیدن به خواسته‌هایشان کمک کند وهم اینکه مانع دستیابی به اهدافشان شود. فراموش نکنید که در هر شرایطی کنترل عصبانیت و مقابله با خشم بسیارمهم است. خشم را می‌توان نوعی هیجان روحی در برابر تهدید و خطر دانست که به افراد اجازه می‌دهد در شرایط بحرانی از طریق آن از خود دفاع کنند.

6 ۰ ۱۰۲۷

تالار ایده پردازان - وحیده بیجندی

ایده های مطرح شده : ☁ مسابقات هیجان انگیز در دانشگاه ☁ شربت خونه و...

1 ۰ ۶۲

مدیریت تغییر چیست؟

مدیریت تغییر اصطلاح کلی است که در هنگام ایجاد تغییر سازمانی، برای همه روش های آماده سازی و حمایت از افراد، تیم ها و سازمان ها به کار می رود.

6 ۰ ۱۲۳۶

انواع کسب‌ و کارهای اینترنتی

راه ‌اندازی یک کسب ‌وکار جدید بر پایهٔ دانشی که به‌ صورت علمی آن را در دانشگاه آموخته‌ایم و یا آن را بعد از صرف زمان طولانی به‌صورت تجربه فراگرفته‌ایم، علاوه بر هزینه‌های بالایی که به‌منظور تهیهٔ مکان و ابزارهای موردنیاز باید متحمل شویم دارای ریسک بسیار بالایی ازنظر بازگشت سرمایه و رسیدن به مرحلهٔ سوددهی هم هست.

5 ۰ ۱۲۲۶