بازسازی و طراحی داخلی چیست؟

  • 13 بهمن 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
طراحی داخلی، نقشه کشی و ساخت و ساز فضاها به دست انسان، بخشی از طراحی محیطی بوده و ارتباط نزدیکی با معماری دارد. از اواسط قرن بیستم به نحوی از واژه دکوراتیو داخلی استفاده شد که تقریبا معنا خود را از دست داد بنابراین واژه های توصیفی بیشتری مورد استفاده قرار گرفته اند.

طراحی داخلی چیست؟

اصطلاح طراح داخلی محدوده بزرگتری را شامل میشود و خود را به عنوان یک حرفه جدی نشان می دهد. در بعضی از کشورهای اروپایی، جایی که این حرفه از آنجا نشات گرفته است، به عنوان معمار داخلی از این حرفه یاد می شود. 

طراحی داخلی شغلی است که به دانش و فعالیت های عملی نیاز دارد. دانشگاه های بسیاری وجود دارند که دوره های طراحی داخلی برگزار می کنند. طراحان داخلی معمولا در مورد رنگ، طراحی به کمک کامپیوتر (CADنقاشی، برنامه ریزی فضا، طراحی مبلمان و معماری دروسی را می گذرانند.

طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ایده های آن


آنچه آنها انجام می دهند بیشتر به فضا اتاق ربط دارد، فعالیت های آنها بیشتر به طراحی و نوسازی فضای داخلی کمک می کند. آنها نه تنها ظاهر اتاق را عوض می کنند، بلکه تغییراتی در کارایی اتاق نیز ایجاد می نمایند. طراحان داخلی اغلب رابطه نزدیکی با معماران و پیمانکاران ساختمانی دارند.


قوانین طراحی داخلی چیست ؟

بهترین ساختمان ها و فضای داخلی، فضاهایی هستند که میان عناصری که کلیت را تشکیل می دهند ناهمخوانی وجود نداشته باشددر میان عناصر، جنبه های سازه ای یک ساختمان، برنامه ریزی سایت، محوطه سازی، مبلمان و گرافیک معماری و همچنین جزئیات داخلی است که در نمونه های بسیاری از ساختمان های برجسته و داخلی ایجاد شده است و به صورت یکپارچه عمل میکنند. به دلیل پیچیدگی تکنولوژیکی، برنامه ریزی و ساخت در دوران معاصر ؛ ممکن نیست. 


معمار یا طراح در تمام جنبه های ساختمانی که در دوران مدرن ساخته می شود متخصص باشد. لذا ضروری است که متخصص ها به صورت گروهی و در ارتباط با یکدیگر با دانش کافی در جهت رسیدن به هدف مشترک همکاری کنند، در حالی که معمار بر روی طراحی کلی بنا تمرکز می کند، طراح داخلی به جنبه های دقیق مقیاس طراحی، زیباشناسی خاص و کاربردی و پرسش های روانشناختی و شخصیت و ویژگی فضا درگیر است .


طراحی

معرفی عجایب هفت گانه جهان

تکامل طراحی داخلی چیست؟

با گذشت زمان، طراحان داخلی نه تنها شروع به طراحی با مبلمان، رنگ و پارچه کردند، بلکه در سبک های خاصی نیز شروع به طراحی نمودند. یک سبک طراحی داخلی نشان دهنده رنگ، شکل، مبلمان، آثار هنری و عناصر دیگر است که با هم کار می کنند تا نگاه و احساسی همه جانبه به وجود آورند. یک سبک طراحی داخلی ممکن است بر اساس سازه باشد مانند سبک مدرن. طراحان داخلی با متخصصان بسیاری از زمینه های دیگر کار می کنند. طراحان داخلی باید از طیف وسیعی از رشته های مختلف، از جمله معماری، دکوراسیون آگاه باشند.


بازسازی منازل فرسوده حتما این به این مطلب هم سربزنید: بازسازی منازل فرسوده
بازسازی یک ایده درآمد زا و جذابه که افراد خانه های قدیمی رو میخرن و با یک سری تغییرات اون رو به یک خونه نوساز تبدیل میکنن . با اینکار یک خونه که جذابیتی برای زندگی نداره با تغییراتی که بهش میدن تبدیل به یک خونه جوان پسند میشه . با اینکار سود هنگفتی نصیب مهندس ساختمان میشه


 در حقیقت، در یک پروژه، طراح داخلی برای کارکردن با افراد زیر مسئول است:

  • معماران
  • چوب کاران
  • پیمانکاران عمومی
  • لوله کش ها
  • سفال پز یا سنگ کار
  • متخصصین برق
  • نقاشان
  • متخصصان کف پوش
  • متخصصان در و پنجره
  • سازندگان مبلمان
  • هنرمندان و مجسمه سازان
  • متخصصان کنترل آب و هوا
  • برنامه ریزان شهری و مقامات دولتی

طراحی داخلی منزل

7 ایده غیرممکن که ممکن شدند!

رشته تخصصی طراحی داخلی چیست ؟

بسیاری از طراحان داخلی در همه تخصص ها کار می کنند و کارشان در تخصص خاصی نیست. همچنین، برخی از طراحان داخلی تصمیم می گیرند تا پروژه هایشان را به تخصص خاصی محدود کنند. این تخصص ها عباتند از:


شخصیت حقوقی شرکت، کار شخصی، کار دولتی، بهداشت و درمان، وابسته به هتل داری، سازمانی، مسکونی، پایداری برای طراحی یک فضای موفق در هر یک از این گروه های تخصصی، طراحان داخلی باید از قوانین و مقررات دولتی خاص آگاه باشند.


طراحان داخلی همچنین لازم است با اطمینان بدانند که هر فضایی قرار است چگونه و توسط چه کسی مورد استفاده قرار بگیرد، در نتیجه می توانند بهترین استاندارهای طراحی را دنبال کنند.


طراحی منزل

درآمد رشته طراحی دکوراسیون داخلی چقدر است؟

میزان درآمد و دریافتی این رشته همانند سایر رشته‌های دانشگاهی به موارد زیادی وابسته است. برای مثال سابقه کار، محل کار، دفتر اختصاصی یا کارمند دفتری بودن، نمونه کارهای قبلی، محدوده شهری انجام فعالیت یا استقرار دفتر و بی شمار مورد دیگر.


 این رشته جزو مشاغل پر درآمد و یا در اصطلاح خوش درآمد در ایران به حساب می‌آید که هر چه میزان توانایی‌ها و موارد ذکر شده در فرد افزایش یابد به نسبت بر درآمد وی نیز اثرگذار خواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

مراحل راه اندازی رستوران موفق

راه اندازی رستوران در قدم اول ممکن است کار بسیار دشواری باشد. از موارد اصلی که در راه اندازی رستوران باید در نظر گرفت میتوان به انتخاب محل مناسب، تامین منابع مالی،انتخاب نام و خرید تجهیزات اشاره کرد.

5 ۰ ۱۳۲۲

مشاوره شغلی چیست و چه زمان میتوان اقدام به مشاوره شغلی نمود؟

در گذشته انتخاب مشاغل توسط افراد بسیار متفاوت‌تر از شرایط کنونی بوده است. جوانان خانواده معمولا مشاغل خود را به صورت موروثی از پدران خود دریافت می‌کردند و در نتیجه مشاوره شغلی چندان مفهوم و اهمیتی برای آنان نداشت.

6 ۰ ۱۳۱۹

انگیزه خرید مشتریان را بشناسید

انگیزش (motivation) از واژه لاتین mover گرفته شده که اساسا به معنای حرکت کردن است؛ بنابراین انگیزش فرایند هایی است که یک فرد را وادار به انجام کاری به طریقی مشخص می کند. اینکه رفتار مشخص چگونه آغاز می گردد، انرژی و جهت می گیرد و در نهایت متوقف می شود. انگیزش پایه و اساس تمامی فعالیت های انسان است.انگیزش خود از دو جز انرژی و جهت تشکیل شده است.

5 ۰ ۱۳۹۸

استارتاپ چیست و چطور یک استارتاپ موفق راه اندازی کنیم؟

استارتاپ یک کسب و کار جدید است. کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته است و پتانسیل رشد بالایی دارد.

8 ۰ ۱۷۷۵