مایکروسافت چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 29 دی 1398
  • 5 دقیقه
متفرقه
مایکروسافت شرکت کامپیوتری آمریکایی است، دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالت واشینگتن آمریکا قرار دارد. شرکت مایکروسافت از بزرگترین های ارائه نرم‌افزار در دنیاست که همچنین به منتشر کردن کتاب و محصولات رسانه‌ای و خدمات پست الکترونیکی می‌پردازد.

مایکروسافت از گذشته تاکنون با استفاده از روش‌های مختلف مانند گروه خبری یوزنت و وب، پشتیبانی از نرم‌افزارهای خود را همواره ادامه داده‌ است. پرفروش‌ترین محصولات مایکروسافت، سیستم‌عامل ویندوز و نرم‌افزار آفیس است و شعار اصلی شرکت یک رایانه روی هر میز و در هر خانه، که نرم‌افزارهای مایکروسافت را اجرا کند می‌باشد. شرکت مایکروسافت فقط در این زمینه فعالیت نمی‌کند. او قبل از این مرورگر اینترنت اکسپلورر را ارائه کرده بود که به دلیل عدم محبوبیت این مرورگر، به تازگی نام آن را به Edge Web Browser تغییر داده است و امکانات آن را بهبود داده است.

 همچنین کنسول بازی Xbox از جمله دیگر محصولات این شرکت نرم افزاری آمریکایی است. به طور کلی یکی از شرکت‌های با ارزش جهانی است که هزاران کارمند در سرتاسر جهان دارد و برای نرم افزارهای این شرکت کد می‌نویسند و فعالیت می‌کنند. از فعالیت های اصلی این شرکت می توان به طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائهٔ خدمات نرم‌افزاری برای ابزارهای رایانه‌ای اشاره کرد.

مایکروسافت

اکانت مایکروسافت چیست و چه کاربردی دارد ؟

با استفاده از ایمیل و پسورد اکانت مایکروسافت خود میتوانید به امکاناتی مانند SkyDrive,  Windows Phone, Xbox LIVE, یا Outlook  دسترسی پیدا کنید .


کاربرد ها و ویژگی های Microsoft Account

  • هر وقت مایل بودید به حساب مایکروسافت کودکان خود پول اضافه کنید. آن ها به کارت اعتباری شما نیازی ندارند، همچنین مایکروسافت روی خرید آن ها محدودیت سنی گذاشته است تا بتوانید خرید های کودکان خود را هم کنترل کنید.
  • به تماس تصویری گروهی بپیوندید، یا در گپ خانوادگی خودتان که به راه انداخته شده و در انتظار شما است به همه اعضای حاضر پیام ارسال کنید.
  • گزارشات فعالیت به شما اجازه می دهد به فعالیت های آنلاین کودکان وارد شوید. در صورت لزوم، می توانید برنامه ها، بازی ها یا وب سایت های خاصی را مسدود کنید.
  • شما می‌توانید برای مدت زمان ماندن آنها روی صفحاتشان محدودیت بگذارید.
  • از موقعیت مکانی فرزند خود در هر لحظه با خبر باشید و ان را روی نقشه مشاهده کنید.
  • هنگامی که از Cortana و Edge استفاده می کنید، داده های مرورگری را که روی حساب کاربری جمع آوری می شود را مشاهده و حذف کنید.
  • هنگامی که از محصولات و سرویس های مایکروسافت استفاده می کنید، داده های موقعیت مکانی را که مایکروسافت جمع آوری می کند را مشاهده و حذف کنید.
  • اگر از ویژگی TimeLine استفاده میکنید، می‌توانید سوابق خود را پاکسازی و یا دسترسی یک سیستم را قطع کنید.

کنترل امنیت:

  • تغییر رمز عبور شما

اگر فکر می کنید شخص دیگری رمز عبورتان را می داند، آن را سخت تر کنید، یا آن را تغییر دهید.

  • بروز رسانی اطلاعات امنیتی

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما بروز باشد. این روشی است که شما می توانید در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید ثابت کنید که خودتان هستید و برای بازیابی رمز خود اقدام کنید.

  • بررسی فعالیت اخیر

ببینید در چه زمان و مکانی وارد حساب خود شده اید، و در صورتی که چیزی غیر معمول به نظر می رسد نسبت به تغییر رمز خود یا فعال کردن ورود دو مرحله ای اقدام کنید.


Wordpress چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟حتما این به این مطلب هم سربزنید: Wordpress چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟
وردپرس WordPress یک نرم افزار است که توسط آن می توانید وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن بسازید. در واقع وردپرس، یک سیستم سایت ساز و پکیج راه انداز وب سایت، فروشگاه اینترنتی و وبلاگ است که به صورت رایگان شما می توانید آنرا از طریق وب سایت رسمی وردپرس دانلود کرده و بر روی فضای اینترنتی خود نصب کنید و سپس وب سایت خود را به طور کامل با جزئیات و امکانات متفاوت و طرح دلخواه بر روی آن راه اندازی کرده و مطالب و بخشهای مختلف سایت را خودتان مدیریت کنید.

کنترل سرویس ها و اشتراک ها

تمدید آسان

 همه اشتراک های شما در سرویس و خدمات مایکروسافت در یک جا جمع هستند و شما به آسانی می‌توانید هر سرویس را تمدید یا مدیریت کنید.

سرویس های رایگان

از Office Online شامل ایمیل Outlook.com به صورت رایگان استفاده کنید، فضای رایگانی روی OneDrive بگیرید، به صورت خودکار در برنامه جوایز مایکروسافت ثبت نام کنید و از تماس های رایگان Skype لذت ببرید.

همگام سازی بین سرویس ها

اطلاعات سرویس ها را روی سایر دستگاه های خود همگام سازی کنید و از یکپارچه بودن سرویس های خود لذت ببرید.

یافتن دستگاه های گمشده

اگر دستگاه خود را گم کرده اید یا گمان می کنید کسی آن را دزدیده است، آن را بیابید، به آن زنگ بزنید، آن را قفل کنید یا اطلاعات آن را حذف نمایید.

بررسی وضعیت پشتیبان گیری از دستگاه ها

 از اطلاعات و تنظیمات دستگاه های خود پشتیبان تهیه کنید و در صورت نیاز آن ها را فراخوانی کنید.



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

چرا یک سیاستمدار به وب‎سایت نیاز دارد؟

در دنیای مدرن امروز، پیشرفت فناوری و گسترده شدن دنیای ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی به قدری زیاد است که کسی که قصد حضور در جایگاه مهمی چون یک سیاستمدار یا نمایندگی مجلس را دارد باید نسبت به ابزارها و فناوری‌های روز آشنایی کافی داشته باشد تا بتواند بخشی از تبلیغات خود را به فضای مجازی معطوف نماید.

5 ۰ ۱۱۹۹

مثبت اندیشی چیست و چگونه مثبت اندیش باشیم؟

خیلی از ما نمیدانیم با این همه مشکلاتی که در زندگی داریم، چگونه مثبت فکر کنیم و از زندگی لذت ببریم، مثبت‌اندیشی و لذت بردن از زندگی ارتباط چندانی با عوامل محیطی و مادیات ندارد. شما تنها زمانی خوشبختی را احساس می‌کنید و از زندگی خود لذت می‌برید که بتوانید در هر شرایطی با دید مثبت به مسائل نگاه کنید، نگرش شما فقط به خودتان بستگی دارد. بعضی وقت‌ها حتی بهترین داروها و مراقبت‌ها هم سلامت جسم و روان را تضمین نمی‌کنند. تمرینات مثبت‌اندیشی می‌توانند در زندگی بسیار سودمند باشند.

6 ۰ ۱۱۸۱

Pinterest چیست و چگونه از پینترست استفاده کنیم؟

پینترست شامل ایده‌ها و راه‌حل‌های گوناگون و خلاقانه درباره هرچیزی که به دنبالش می‌گردید است. ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جستجو، به جای فهرستی از جمله‌ها و لینک‌های پشت سر هم، مجموعه‌ای از تصاویر که مرتب و جذاب کنار هم چیده شده‌اند را جلوی خود خواهید دید که هر یک شما را به یک مطلب مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کنند.

7 ۰ ۱۳۱۵

بازسازی و طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی، نقشه کشی و ساخت و ساز فضاها به دست انسان، بخشی از طراحی محیطی بوده و ارتباط نزدیکی با معماری دارد. از اواسط قرن بیستم به نحوی از واژه دکوراتیو داخلی استفاده شد که تقریبا معنا خود را از دست داد بنابراین واژه های توصیفی بیشتری مورد استفاده قرار گرفته اند.

6 ۰ ۸۴۰