7 ایده غیرممکن که ممکن شدند! (قسمت اول)

  • 18 مهر 1398
  • 3 دقیقه
متفرقه
ایده هایی که هرگز کسی فکر نمیکرد محقق شوند اما ثابت کردند هیچ ایده ای غیر ممکن نیست...

 ایده هایی که هرگز کسی فکر نمیکرد محقق شوند اما ثابت کردند هیچ ایده ای غیر ممکن نیست.

هتل یخی

7 ایده غیرممکن که ممکن شدند!

هتل یخی هتلی در روستای یوکاسیاروی ، در شمال سوئد است ، که در حدود ۱۷ کیلومتری کیرونا واقع شده است. این هتل اولین هتل یخی جهان است.
این هتل یکی از جاذبه های توریستی سوئد است که پایه های آن در سال 1970 ریخته شده و هرسال به مساحت و امکانات آن افزوده می شود و در زمستان ها مشتریان ثروتمندش را به سوی خود  جذب میکند.

صفحۀ اصلی میلیون دلاری

7 ایده غیرممکن

صفحهٔ اصلی میلیون دلاری : وبگاهی است که ایدهٔ آن در سال ۲۰۰۵ توسط الکس تیو ، دانشجویی از ویلتشر انگلستان، برای تأمین مخارج تحصیلات دانشگاهی خود شکل گرفت. صفحهٔ اصلی وبگاه از یک میلیون پیکسل که در شبکه‌ای ۱۰۰۰ × ۱۰۰۰ چیدمان یافته‌اند تشکیل شده‌است و پیوندهای تصویری موجود در آن به ازای یک دلار برای هر پیکسل در قالب‌های ۱۰ × ۱۰ به فروش رفتند. خریداران قالب‌های پیکسلی، تصویری کوچک بر روی پیکسل‌ها قرار می‌دادند که به یک نشانی اینترنتی پیوند می‌خورد و هنگامی که مکان‌نمای ماوس بر روی تصویر قرار می‌گرفت نوشته‌ای تبلیغاتی نیز ظاهر می‌شد. هدف از راه‌اندازی وبگاه این بود که با فروش تمامی پیکسل‌های موجود در تصویر، درآمدی معادل یک میلیون دلار نصیب خالقش شود. به گزارش وال استریت ژورنال، این وبگاه الهام‌بخش سایر وبگاه‌هایی شده‌است که پیکسل می‌فروشند.

پل آبی

پل در شهر والونیای بلژیکپل آبی ماگدبورگ یک پل آبی بزرگ در مرکز آلمان است که در نزدیکی شهر ماگدبورگ واقع شده‌است. این پل آبی بزرگ‌ترین مسیر آبی دو طبقه در اروپاست که از روی رودخانه البه عبور می‌کنه و مستقیماً کانال میتل‌لند در غرب را به کانال البه-هافل در شرق رودخانه البه متصل می‌کند و به کشتی‌های تجاری بزرگ اجازه می‌دهد به‌سادگی بین غرب و شرق آلمان تردد کنند یا از کانال‌های غرب و شرق وارد رودخانهٔ البه شوند.

رایشتاگ پیچیده شده

 ساختمان پارلمان آلمان

در سال 1995 زوج هنرمند کریستو و جان که در حیطه هنر های محیطی فعالیت میکنند؛ ساختمان پارلمان آلمان را که رایشتاگ نام دارد، در پردۀ سفید پیچیدند و طی دو هفته 5 میلیون مخاطب را به بازدید از این اثر هنری کشاندند.کریستو ولادیمیروف جاواچف و ژان کلود دنات د گویلبون معروف به کریستو و ژان کلود ، زوج هنرمندی بودند که برای چیدمان‌های محیطی بسیار بزرگ و مکان-ویژه که اغلب نشانه‌های بزرگ و آخشیج‌های چشم‌اندازی پارچه‌پیچ شده دارند، شناخته می‌شوند.  

کلیسای ساگرادا فامیلیا

ساختمان کلیسای ساگرادا فامیلیا ساگرادا فامیلیا ( به معنی خانوادهٔ مقدس) کلیسایی در شهر بارسلون است که علاوه بر مکان مذهبی بودن، از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.این کلیسای کاتولیک از سال ۱۸۸۲ میلادی در حال ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ ساخت آن تمام نخواهد شد.

این کلیسا را آنتونیو گائودی (۱۸۲۸-۱۹۲۶) معمار مشهور اسپانیایی طراحی کرد که ۱۵ سال آخر عمرش را صرف تکمیل این کلیسا نمود.

ساختمان کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا سازه ایست که 15 سال آخر عمر سازنده اش را به خود اختصاص داد و از سال 1882 هنوز در دست ساخت است! این پروژه به قدری عظیم و زیباست که با وجود نیمه کاره بودنش تبدیل به یک بنای گردشگری شده است.

ویکی پدیا

ویکی‌پدیا  یک دانشنامه برخط چندزبانه مبتنی بر وب با محتوای آزاد و همکاری باز است که با همکاری افراد داوطلب نوشته می‌شود و هر کسی که به اینترنت و وب دسترسی داشته باشد می‌تواند مقالات آن را ببیند و ویرایش کند. نام ویکی‌پدیا واژه‌ای ترکیبی است که از واژه‌های ویکی (وبگاه مشارکتی) و اِنسایکلوپدیا (دانشنامه یا دائرةالمعارف) گرفته شده‌است. هدف ویکی‌پدیا آفرینش و انتشار جهانی یک دانشنامه با محتوای آزاد به تمامی زبان‌های زندهٔ دنیا است.

خانۀ مثبت-انرژی

دایره المعارف

خانه ای که بیش از آن که انرژی مصرف کند، تولید میکند! این خانه که در آلمان ساخته شده است؛ به کمک استفاده از تکنولوژی های تولید برق در مقیاس کوچک و استفاده از انرژی های جایگزین به خانۀ مثبت-انرژی شهرت یافته است.


منتظر قسمت دوم ایده های غیر ممکن باشید؛ برای مشاهدۀ ایده های کاربران هومیاسه حتما به بخش ایده ها مراجعه کنید.


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

لینکدین چیست و چرا باید به آن بپیوندید؟

اسم لینکدین شبکۀ اجتماعی جستجوی کسب و کار امروزه در جهان بر سر زبان هاست. شما چقدر با لینکدین آشنایی دارید؟ هم اکنون میتوانید حساب کاربری خود را در لینکدین بسازید.

5 ۰ ۹۹۶

تالار ایده پردازان - فرهاد آبرازه

ایده های مطرح شده : ☁ خودروهای اشتراکی ☁ منتقد غذا ☁ منو سنتی کافی شاپ

1 ۰ ۴۹

مدیریت استرس و روشهای کاهش استرس

وضعیت اقتصادی بد، تورم، به هم خوردن برنامه‌های آینده فردی، ناپایداری اقتصاد و بازار کار باعث ایجاد استرس دائمی در زندگی و کار می‌شوند. این استرس می‌تواند جنبه‌های گوناگونی داشته باشد. اما به نتایجی منجر می‌شود که همه آن‌ها بد و منفی هستند. مقابله با استرس شاید کمی دشوار به نظر برسد اما شما باید آن را کنترل دارید. در واقع، اینکه شما باور داشته باشید که روی زندگی خود کنترل دارید؛ پایه و اساس مدیریت استرس است .

5 ۰ ۱۱۹۷

روش زندگی افراد ناموفق چگونه است؟

هر انسانی به لحاظ شخصیتی ویژگی هایی دارد که با شناخت آن ها می تواند موفق تر از پیش زندگی کند، چون علاوه بر این که افراد به نکات مثبت شخصیت خود پی می برد، درصدد تقویت آن بر می آید، نقاط ضعف شخصیتی خویش را نیز شناخته و برای رفع آن تلاش می کنند.

6 ۱ ۱۳۷۶