آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی شرکت Adobe

  • 08 بهمن 1398
  • 5 دقیقه
متفرقه
یک شرکت آمریکایی سازنده نرم‌افزارهای کامپیوتری است. عمده فعالیت این شرکت در تولید نرم‌افزارهای طراحی و گرافیک است. آدوبی بیشتر به خاطر نرم‌افزار ویرایش تصویر فتوشاپ و نرم‌افزار سند قابل حمل پی‌دی‌اف و آدوبی کریتیو سوئیت مشهور است.

شرکت  Adobe

شرکت Adobe یک شرکت بین المللی تولید کننده برنامه های کامپیوتر می باشد که در سال 1982 تاسیس شد و هم اکنون با بیش از 15 هزار کارمند در سراسر جهان، تمرکز خود را روی ارائه نرم افزارهای گرافیکی و خلاقانه گذاشته است. دفتر مرکزی Adobe در ایالت کالیفرنیای امریکا قرار دارد.


نرم افزارهای این شرکت در زمینه های گرافیکی، طراحی سایت، ویرایش فیلم، ویرایش صدا، آموزش مجازی، مدیریت تجارت الکترونیک، سرور و سرویس های هاستینگ وب ارائه می شود ولی معروف ترین و شناخته ترین آنها، نرم افزارهای Adobe Photoshop و Adobe Acrobat Reader می باشد.


شرکت  AdobePinterest چیست و چگونه از پینترست استفاده کنیم؟

نرم افزارهای گرافیکی  Adobe

نرم افزارهای گرافیکی شرکت Adobe شامل نرم افزارهای  Photoshop، Lightroom، InDesign، Illustrator و Acrobat می باشد.


نرم افزارهای گرافیکی Adobe

کمپانی آمازون چیست و در چه زمینه ای فعالیت میکند؟

نرم افزار  Adobe Photoshop

فتوشاپ بدون شک محبوب ترین نرم افزار ویرایش و ایجاد تصاویر است که برای اولین بار در سال 1988 به بازار عرضه شد و از آن زمان به بعد به نوعی استاندارد در حوزه گرافیک تبدیل گردید.


این نرم افزار محدودیت هایی در زمینه وکتورهای گرافیکی، سه بعدی و ویدیو دارد که با ارائه پلاگین های گوناگون این مشکل را برطرف کرده است.

نرم افزار Photoshop بر روی کلیه سیستم های عامل ویندوز، لینوکس، Mac، اندروید و iOS قابل اجرا می باشد.


نرم افزار Adobe Photoshop

فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد برنامه Photoshop 

  • ادیت و روتوش عکس ها
  • ساخت بنرو طراحی پوستر
  • ایجاد اسلایدر با عکس های متفاوت
  • تهیه و تولید کارت ویزت
  •  ساخت لوگو

لینکدین چیست  و چرا باید به آن بپیوندید؟حتما این به این مطلب هم سربزنید: لینکدین چیست و چرا باید به آن بپیوندید؟
اسم لینکدین شبکۀ اجتماعی جستجوی کسب و کار امروزه در جهان بر سر زبان هاست. شما چقدر با لینکدین آشنایی دارید؟ هم اکنون میتوانید حساب کاربری خود را در لینکدین بسازید.

نرم افزار  Adobe Illustrator

ایلاستریتور به منظور ویرایش و ایجاد وکتورهای گرافیکی برای اولین بار در سال 1982 و برای سیستم عامل Mac عرضه شد. کاربری آسان نرم افزار Illustrator باعث محبوبیت سریع این نرم افزار در بین طراحان لوگو، وکتور و تایپوگرافی می شود. Illustrator Adobe نیز برای کلیه سیستم های عامل ویندوز، لینوکس، Mac، اندروید و iOS ارائه شده است.


نرم افزار Adobe Illustrator

نرم افزار  Adobe InDesign

نرم افزار ایندیزاین در سال 2000 بعد از شکست پروژه نرم افزار PageMaker شرکت Adobe از سوی این شرکت عرضه شد. این نرم افزار برای صفحه بندی و طراحی بروشور، کاتالوگ، تراکت، مجله، کتاب، روزنامه و کتاب الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. نسخه سازگار با کلیه سیستم های عامل نظیر ویندروز، لینوکس و Mac برای نرم افزار InDesign موجود است.

نرم افزار Adobe InDesign

Adobe Premiere

نوعی دیگر از نرم افزارهای adobe که برای ویرایش و تدوین فیلم ها  با سرعتی بسیار بالا ، با طراحی و گرافیک ، خلق جلوه های صدا و تصویر ، premiere  استاین برنامه به دلیل اینکه فرمتهای مختلف عکس ها را ساپورت میکند این امکان را بوجود میاورد که کلیپ های صوتی و تصویری را به راحتی با رزولوشن بالا ویرایش کند. در واقع این نرم افزار توسط صنعت فیلم و ویدئو مورد قبول است زیرا هر ویدئو با هر فرمتی که باشد را میتوان به راحتی ویرایش نمود  و  تنظیمات رنگ و صدا را  به طور دلخواه کم یا زیاد نمود.

Adobe Premiere

Adobe after Effect

این برنامه با قابلیت های زیاد و امکانات بسیار بالا باعث شده تا هنرمندان برای بوجود آوردن جلوه های جذاب و به یادماندنی برای آثار خود از آن استفاده کنند.

از این نرم افزار نیز برای ساخت فیلم های متحرک که بیشترین کاربرد آن در صنعت سینما می باشد استفاده زیادی میشود. همچنین با تلفیق چند رسانه و ایجاد جلو های ویژه در بسیاری از فیلم ها یا افکت های شبیه سازی  نظر ببینندگان را جلب میکند .

Adobe after Effect

Adobe Dreamweaver

از دیگر نرم افزارهای adobe که به منظور آسودگی کار برای کد نویسی و طراحی سایت ساخته شده است .که با ابزارهایی جدیدی که در اختیار دارد  این اجازه را میدهد تا به راحتی در css کدنویسی کنید.


Adobe Dreamweaver

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

تالار ایده پردازان - امین پاسبان

ایده های مطرح شده : ☁ ضایعات سیم و کابل برق ☁ شابلون میناکاری ☁ دستگاه جوجه کشی

1 ۰ ۳۶

اصطلاحات شطرنج

تمام اصطلاحات رایج شطرنج

12 ۰ ۴۷۳۹

مراحل ساخت سی پی یو اینتل

همانطور که می دانید تمام قطعات الکترونیکی از یک واحد پردازشگر، حتی به ظاهر خیلی کوچک تشکیل شده است.

2 ۰ ۱۸۹۸

دانستنی‌هایی درباره قهوه

قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب ‌شده درخت قهوه به دست می‌آید. این گیاه از آفریقا سر در آورده و سپس در سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجه اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست که دانه‌های قهوه را برداشت و فرآوری می‌کنند.

7 ۰ ۸۹۰