ایده های خلاقانه شب یلدا

  • 16 آذر 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
شب یلدا فرصتی است برای دور هم جمع شدن خانواده ها و گذراندن شبی به یاد ماندنی و خاطره انگیز. شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. یلدا به زمان بین غروب آفتاب از آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب درنخستین روز زمستان گفته می‌شود. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً شامی خوب و همچنین انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه و انار را مهیا و دور هم نوش جان می‌کنند. پس از سرو تنقلات، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی و شعرخانی را به همراه دارند. برای جشن گرفتن، سفره‌ای پهن می‌شود که به آن سفره یلدا یا چله می‌گویند و با انواع خشکبار، انار دان شده یا هندوانه تزئین می‌شود. انار و هندوانه جزو مهم‌ترین ملزومات شب یلدا هستند. همچنین خشکبار مانند برگه هلو و زردآلو و آجیل شب یلدا نیز در ایران طرفدار بسیاری دارد.

اکثر مردم دوست دارند سفره یلدای خود را به بهترین شکل ممکن تزئین کنند تا هم خودشان و خانوادشان از آن لذت ببرند..یلدا کسب وکارهای بسیاری را به وجود آورده است تا از این شب نهایت بهره‌برداری را بکنند. بلندترین شب امسال باعث شده است که بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای محصولات خود را با تخفیف‌های‌ ویژه‌ای به مشتریان عرضه کنند. این فروشگاه‌ها هندوانه‌های خود را به شکل‌های مختلف تزیین کرده و با تخفیفی به مناسبت این شب در اختیار مشتریان قرار می‌دادند.

 فروشندگان میتوانند با پخش کردن تراکت مغازه خود بصورت تقویم با تزئینات شب یلدا کسب درآمد کنند که اینگونه مشتریان بیشتری را میتوانند به خود جذب کنند.

ایده های شب یلدا

یکی از ایده های کسب و کار خانگی و درآمدزا میتواند طراحی سفره یلدا و چیدمان آن باشد که بسیار طرفدار دارد روشهای مختلفی برای تزئین سفره شب یلدا وجو دارد که شما به راحتی میتوانید با فروش تزئینات خود کسب درآمد کنید به خصوص مهمانی هایی که برای دختران و پسرانی که تازه ازدواج کرده اند میگیرند و میخواهند به بهترین و زیباترین شکل میزخود را تزئین کنند.عبارتند از :

  • یخ های اناری درست کنید :

برای اینکار میتوانید به قالب های یخ از قبل از گذاشتن داخل فریزر دانه های انار اضافه کنید و زمانی که میخواهید نوشیدنی برای مهاماناتون سرو کنید یخ ها زیبا داشته باشید. البته این روش برای فروختن و کسب درآمدمد نمیباشد و صرفا برای خودتان مناسب است.

  • درست کردن شیرینی های خانگی با تزئینات میوه های شب یلدا

با انار جا شمعی درست کنید : کافیه که کمی توی تاج انار رو خالی کنید و یک شمع بلند داخل آن بگذارید. به این صورت یک جا شمعی خیلی خاص دارید. از شاخه های زرشک نیز میتوانید برای تزئین شمعتان استفاده کنید.

کیک یلدا

  • سالاد میوه ای درست کنید :

همانند سالاد که خیار و گوجه و کاهو و غیره را برای درست کردن آن در یکدیگر ترکیب می کنید، میتوانید همه میوه ها را به اندازه های کوچک در بیاورید و سپس مخلوط کنید شاید وهمچنین میتوانید با پوست میوه ها تزئینات بسیار زیبایی انجام دهید. 

سالاد میوه

  • ژله انار درست کنید :

به عنوان دسر شب یلدا بهترین گزینه ژله اناری است، برای درست کردن ژله انار ایده های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید طی مراحلی ساده ژله انار را داخل یک قالب زیبا بریزید و انار دون شده به آن اضافه کنید.

دسر یلدا

  • تزیین هندوانه شب یلدا :

میتوانید هندوانه شب یلدا را به روش های جالب تری تزیین کنید، میتوانید از تکنیک میوه آرایی استفاده کنید و هندوانه را به زیباترین شکل تزیین کنید.

  • کیک انار و هندوانه شب یلدا : 

میتوانید کیک خود را به روشهای مختلف به شکل هندوانه و انار طراحی و تزئین کنید و آنها را بفروشید.

تزئین یلدا

  • تزئین میز شب یلدا :

چیدمان و تزیین میز شب یلدا برای خانم ها خیلی مهم است و دوست دارند میز شب یلدا را به بهترین شکل بچینند و تزیین کنند. با چیدن زیبای میوه، کیک، آجیل و ... میتوانید به راحتی کسب درآمد کنید.

  • تزئین آجیل و خشکبار در ظرف های مختلف 

  • دوختن رو میزی و سفرهای زیبا برای شب یلدا با طراحی های مخصوص آن 

  • درست کردن شمع به شکل های زیبا مانند هندوانه و انار و....

  • درست کردن ظرف های سفالی زیبا و یک شکل برای قرار دادن میوه ها و خشکبار داخل آن

  • دوخت و فروش لباس های مخصوص شب یلدا با تخفیفات ویژه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

تالار ایده پردازان - علی کاشی

ایده های مطرح شده : ☁ تولید مواد اولیه برای رستوران ها ☁ استفاده از ضایعات سنگ ☁ پیتزا آماده ☁ حمام ترکی مستقل

1 ۰ ۵۷

۱۰ عادت مشترک شادترین آدم‌های دنیا

شادی چیست و شادترین آدم‌های دنیا چه ویژگی‌هایی دارند که اغلبِ ما از آن محرومیم؟ شاد بودن یا نبودن یک انتخاب است و تعریف آن را باید در خودتان جست‌وجو کنید. شادی احساسی درونی است و برای هر کسی، معنای متفاوتی دارد، همانطور که برای جان لنون در کودکی، شادی تعریف خاص خودش را داشت: « وقتی پنج ساله بودم، مادرم همیشه می‌گفت شادی کلید زندگی است. وقتی به مدرسه رفتم، پرسیدند دوست داری در آینده چه کاره شوی. در جواب گفتم: خوشحال. گفتند معنی سؤال را نفهمیده‌ام. من هم به آنها گفتم: شما معنی زندگی را نفهمیده‌اید.»

10 ۰ ۹۴۱

تعریف کاریزما چیست؟ به چه کسانی کاریزماتیک می‌گوییم؟

کاریزما نوعی ویژگی و خصوصیت است که برخی افراد دارند. کسانی که ما به آنها افراد کاریزماتیک می‌گویی. کسانی ویژگی کاریزماتیک بودن را دارند، در ارتباط با دیگران چه در تعامل‌های عادی روزمره و چه به عنوان یک الگو و فرد الهام‌بخش، در لایه‌های عمیق احساسی بر روی دیگران تاثیر می‌گذارند

6 ۰ ۱۹۹۵

دانستنی‌هایی درباره قهوه

قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب ‌شده درخت قهوه به دست می‌آید. این گیاه از آفریقا سر در آورده و سپس در سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجه اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست که دانه‌های قهوه را برداشت و فرآوری می‌کنند.

7 ۰ ۹۱۱