جستجو حرفه ای در گوگل چیست؟

  • 24 دی 1398
  • 5 دقیقه
متفرقه
دنیای دیجیتال مارکتینگ هر روز در حال پیشرفت است و شما به عنوان فردی که در این عرصه فعالیت می‌کند، باید خود را موظف به یادگیری جدیدترین روش‌ها و متدهای بازاریابی دیجیتال کنید. فرقی ندارد که مدیر تیم بازاریابی دیجیتال، کارشناس تولید و بازاریابی محتوا، کارشناس سئو و بهینه سازی سایت هستید. داشتن اطلاعات به‌روز برای پیشرفت‌تان ضروری است.

استفاده از اپراتورهای جستجوی گوگل اصلاً دشوار نیست و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها در جستجوهای روزمره ‌تان استفاده کنید. در واقع، اپراتورهای جستجو، میانبرهایی برای دریافت نتایج دقیق‌تر هستند. زمانی که شما از اپراتورهای جستجو استفاده می‌کنید، در حقیقت به گوگل می‌گویید که نتایج جستجو را به شکل خاصی فیلتر کند. بنابراین، به جای آنکه صفحات متعددی از نتایج جستجوی بی ربط به دست آورید، تنها تعداد کمی لینک مرتبط را در نتایج جستجوی گوگل دریافت خواهید کرد.

دریافت تمام نتایج گوگل

به طور عادی، بیشتر کاربران به دنبال همۀ نتایج جستجو هستند. برای این کار کافیست عبارت مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید.


نکاتی وجود دارد که بسیار کاربردی و آسان هستند که عبارتند از:

مشخص کردن عبارت

اگر در گوگل به دنبال محتوایی با موضوع خاص هستید، با قرار دادن آن در گیومه به نتایج بهتری می‌رسید.

 محدود کردن عبارت

اگر موضوعی را به صورت بالا جستجو می‌کنید اما می‌خواهید اطلاعات مربوط را از دامنه‌ی جستجو حذف کنید، کافیست از علامت منها استفاده کنید.

این یا آن

با استفاده از عملگرِ OR گوگل می‌فهمد به دنبال یکی یا چند مورد، از بین چندین مورد هستید و خود را ملزم به یافتن سایت‌هایی که همه‌ی عبارات تایپ شده را در بر دارند، نمی‌داند.


Pinterest چیست و چگونه از پینترست استفاده کنیم؟


واژه‌هایی خاص در متن

اگر به دنبال برخی واژه‌های خاص در متن و محتوای سایت‌ها هستید اما نمی‌خواهید آن واژه‌ها لزوما کنار هم باشند از عبارت allintext:  استفاده کنید و کلمات مورد نظر را بدون فاصله پس از آن تایپ کنید.

واژه‌هایی در متن و در دیگر قسمت‌ها

اگر هدفتان یافتن سایت‌هایی شامل واژه‌ای در متن و واژه‌های دیگر در قسمت‌های دیگر سایت مانند عنوان یا آدرس است، اولی را بدون فاصله پس از intext: و دومی را پیش از آن بیاورید.

 واژه‌هایی در عنوان

اگر در جستجوی محتوایی با عنوانی خاص هستید از allintitle: استفاده کنید.

واژه‌هایی در عنوان و دیگر قسمت‌ها

اگر هدفتان یافتن کلمه های خاصی در عنوان و کلمات دیگری در متن یا آدرس سایت‌های مختلف باشد می‌توانید از intitle: استفاده کنید و کلمه‌ی خاص را بدون فاصله پس از آن و کلمات دیگر را پیش از آن تایپ کنید.

 Wordpressچیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟


واژه‌ها در آدرس سایت

برای یافتن صفحاتی شامل عبارت خاصی در آدرس‌ اینترنتی شان از allinurl: بدون فاصله  استفاده کنید.

واژه‌های مشابه یا مترادف

فرض کنید به دنبال محتوایی شامل یک کلمه‌ی خاص هستید و همزمان مایلید کلمات مرتبط با آن کلمه هم در جستجوی‌تان پوشش داده شوند، برای این منظور از نشان ~ پس از کلمه‌ی مورد نظر استفاده کنید.


سایت ebay چیست و چگونه کار میکند؟حتما این به این مطلب هم سربزنید: سایت ebay چیست و چگونه کار میکند؟
eBay بازاری است که هر روز میلیون‌ها نفر در آن به خرید، فروش یا هر دو مشغول‌اند. زیبایی کار eBay در قدرت بازارش است؛ در این بازار هر چیز همان‌قدر می‌ارزد که مشتری حاضر است بابتش پول بپردازد.

 معنی کلمه

برای یافتن معنی یک عبارت در کوتاه‌ترین زمان کافی است دستور define: را تایپ کنید. این کار امکان شنیدن تلفظ را نیز فراهم می‌کند.

واژه‌های جا افتاده

حتما برایتان پیش آمده که کلمه‌ای از یک جمله، شعر، نقل قول را فراموش کرده‌ باشید. اگرچه این روزها گوگل به حدی هوشمند است که عبارت و جملات مشابه را به سرعت به نمایش می‌گذارد ولی اگر عبارت مورد نظر آنقدر خاص بود که روش معمول کمکی نکرد، با استفاده از علامت * می‌توانید آن کلمه را پیدا کنید.


اخبار مربوط به مکان خاص

اگر به دنبال اخبار مربوط به مکانی خاص یا اخبار رویداد خاصی در مکان مورد نظر هستید از دستور location: استفاده کنید.

نوع خاصی از داده

ممکن است بخواهید نتایج جستجوی‌تان فرمت خاصی داشته باشد، مثلا به شکل پاورپوینت تنظیم شده باشد. در این صورت برای محدود کردن نوع و فرمت محتوا باید از تعدیل‌گر filetype: استفاده کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

پندهایی از افراد موفق

موفقیت را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد و هیچ تعریف یکسانی برای آن وجود ندارد. موفقیت را می توان شروع یک شکست معنی کرد. موفقیت راه آسانی نیست که بتوان در چند مرحله به آن دست یافت. همه افراد موفق مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند تا به اهداف خود برسند .

7 ۰ ۱۴۱۴

Cyrus the Great

Cyrus II (d. 530 BCE), also known as Cyrus the Great, was the fourth king of Anshan and the first king of the Achaemenid Empire. Cyrus led several military cam​paigns against the most powerful kingdoms of the time, including Media, Lydia, and Babylonia. Through these campaigns, he united much of the Middle East under Persian hegemony while keeping the local administration mostly intact. By guaranteeing some continuity and thus winning the loyalty of the elite, he laid the foundations for the Achaemenid Empire.

20 ۰ ۱۰۱۸

Wordpress چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

وردپرس WordPress یک نرم افزار است که توسط آن می توانید وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن بسازید. در واقع وردپرس، یک سیستم سایت ساز و پکیج راه انداز وب سایت، فروشگاه اینترنتی و وبلاگ است که به صورت رایگان شما می توانید آنرا از طریق وب سایت رسمی وردپرس دانلود کرده و بر روی فضای اینترنتی خود نصب کنید و سپس وب سایت خود را به طور کامل با جزئیات و امکانات متفاوت و طرح دلخواه بر روی آن راه اندازی کرده و مطالب و بخشهای مختلف سایت را خودتان مدیریت کنید.

8 ۰ ۹۶۳

DIY چیست؟

شما مخفف "DIY" را همه جا می بینید و می شنوید، و احتمالاً از قبل می دانید که مخفف آن چیست: "این کار را خودتان انجام دهید." این یک مفهوم کاملاً ساده است. اما «DIY» ممکن است تصاویر کاملاً متفاوتی را برای افراد مختلف ایجاد کند، زیرا واقعاً می‌تواند درباره چیزهای زیادی باشد.

4 ۰ ۲۸۸۶