پنج اصطلاح استارتاپی که باید بشناسیم

  • 25 آذر 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
استارتاپ به یک شرکت یا کسب‌ و کار گفته می‌ شود که در نتیجه کار آفرینی ایجاد شده‌ است و در جهت تولید و رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌ است. این شرکت‌ ها معمولا مبتنی بر ایده‌ هایی ریسک‌ پذیر هستند

1. بنیانگذار و هم بنیانگذار (Founder/Co-Founder)

بنیانگذار کیست؟

بنیان‌گذار فردی است که به تنهایی و با پشتیبانی اندک استارت آپی را برای ارائه محصول ایجاد می‌کند. این فرد می‌تواند بر اساس شرایط مورد نظرش با افراد دیگری به عنوان هم‌بنیان‌گذار برای توسعه کسب و کارش همکاری کند.

هم بنیانگزار کیست؟

هم بنیانگذارکسی است که با شما در این کسب و کار شریک می شود و در ازای دریافت درصدی از سهام شما، وظایفی را به عهده می گیرد و با حضورش می‌تواند در تمام سطوح سازمانی و یا در یک بخش خاص مسئولیت‌هایی را بر عهده بگیرد. اولویت دغدغه او توسعه استارت آپ است. او کمک می‌کند که یک ایده به مرحله اجرایی برسد و یا با حضورش به توسعه استارت آپ سرعت بیشتری می‌بخشد.

چه زمانی می‌توان به کسی عنوان هم‌بنیان‌گذار داد؟

هر کسی میتواند یک همبنیانگذار باشد و یک همبنیانگذارحتما نباید از ابتدای کار وجود داشته باشد. همبنیانگذار بودن بستگی به مسائل گوناگونی دارند، در اکثر موارد همبنیانگذاران افرادی هستند که خطرپذیرند و تا مرحله چرخش رشد استارت آپ ناظر آن هستند.

بنیانگذار و هم بنیانگذاراستارتاپ های برتر 2019 کدامند و چه نیروهایی را استخدام کرده اند؟

2. همخوانی محصول-بازار  (Product-Market Fit)

همخوانی محصول- بازار یعنی بودن در بازاری خوب با محصولی که می‌تواند آن بازار را راضی کند. ارزیابی مشتری، ثابت می‌کند که شما مجموعه‌ای از مشتریان و یک بازار را پیدا کرده‌اید .در مدل کسب و کار سنتی، مدلی که در آن محصولات به ازای پول فروخته می‌شوند، همخوانی محصول-بازار نیاز به‌ رسیدن به  سه معیار دارد:

۱مشتری مایل به پرداخت پول باشد.
 
۲هزینه‌ی به‌دست آوردن مشتریان از مقداری که آن‌ها برای محصول پرداخت می‌کنند، کمتر باشد.
 
۳شواهد کافی وجود داشته باشد که نشان دهد بازار به اندازه کافی بزرگ هست که کسب و کار را پشتیبانی کند.

"تعامل مداوم و پایدارنشان می دهد کاربر در یک بازه زمانی مشخص با محصول شما چقدر ارتباط داشته و وفادار است. اگر کاربران جدیدی که شروع به استفاده از محصول شما کرده اند.

همخوانی محصول-بازار

5 استارتاپ مطرح جهان که بهتر است در سال 2019 دنبالشان کنیم

3. مشتری سازی  (Customer Development)

مشتری‌سازی (Customer Development) چارچوبی چهار مرحله‌ای برای ارزیابی این است که برای محصول خود بازار را شناسایی کرده‌اید، ویژگی‌های درستی برای محصول خود ساخته‌اید که نیازهای مشتریان را رفع می‌کند. مشتری‌سازی به زبان ساده یعنی زیر سؤال بردن فرضیات اصلی کسب و کارتان. مشتری‌سازی روشی مهندسی یا علمی را برای چیزی که کاری مهندسی نیست بکار می‌گیرد

 ۴ مرحله مشتری سازی عبارت است از:

کشف مشتری:

یه محصول، مساله یک گروه قابل شناسایی از کاربران را حل می‌کند. 

 ارزیابی مشتری:

 بازار توانایی خرید دارد و آنقدر بزرگ است که بر اساس آن  میتوان یک کسب و کار توجیه‌پذیر ساخت.

 خلق مشتری:

کسب و کار به واسطه فروش تکرارپذیر است و نقشه‌ راه بازاریابی و فروش، گسترش و توسعه پذیراست.

ساخت شرکت:

واحدهای شرکت و فرآیندهای عملیاتی برای پشتیبانی از توسعه شرکت شکل گرفتند.

مشتری سازی

7 ایده غیرممکن که ممکن شدند! 

4. نقشه سفر مشتری  (Customer Journey Mapping)

نقشه سفر مشتری چیست؟

«نقشه سفر مشتری» یک نمودار نقشه فرآیند تجربه مشتری است که می‌تواند شکل‌ها و قالب‌های مختلفی به خود بگیرد؛ از طرح‌های ساده گرفته تا نمودار و اینفوگرافیک. این نقشه‌ها در پیدا کردن همه مکان‌ها و موقعیت‌هایی که در آن‌ها مخاطب با برند تعامل می‌کند به ما کمک می‌کنند تا از دید مشتری به برند، محصول موجود نگاه کنیم تا بتوانیم روند حرکت آن‌ها را تجسم کنیم و ایرادهای احتمالی را برطرف و موارد مثبت را تقویت نماییم.

چرا باید از نقشه سفر مشتری استفاده کنیم؟

امروزه مشتریان دوست دارند که همه تعاملاتشان با برندهای مختلف، منظم وهماهنگ باشد. نقشه سفر مشتری روشی برای هم سفر شدن با مشتری است که از طریق آن می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با مشکلات و نیازهای مخاطب خود به دست بیاورید. علاوه بر این، می‌توانید مشتریان خود را بهتر درک کنید و همراهی قوی‌تری را با آن‌ها ایجاد نمایید.

 نقشه سفر مشتری (Customer Journey Mapping)

استارتاپ چیست و چطور یک استارتاپ موفق راه اندازی کنیم؟

5. تبلیغات هم‌نما  (Native Advertising)

تبلیغات هم نما به‌معنای استفاده از تبلیغات همراه با هزینه که دقیقا با نوعی از رسانه‌ای که در آن منتشر می‌شوند از نظر ظاهر و عملکرد تطابق دارند. با همانندسازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری اپلیکیشن یا سایت، باعث توجه بیشتر کاربر میشود. هدف اصلی تبلیغات هم‌نما این است که با ارائه‌ی تبلیغات به صورت هماهنگ با محل تبلیغ یکپارچگی، تجربه کاربری را حفظ کرده و در عین حال، جریان درآمدی جدیدی برای توسعه دهندگان محتوا فراهم میکند.

تبلیغات هم‌نما (Native Advertising)


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

چرا یک سیاستمدار به وب‎سایت نیاز دارد؟

در دنیای مدرن امروز، پیشرفت فناوری و گسترده شدن دنیای ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی به قدری زیاد است که کسی که قصد حضور در جایگاه مهمی چون یک سیاستمدار یا نمایندگی مجلس را دارد باید نسبت به ابزارها و فناوری‌های روز آشنایی کافی داشته باشد تا بتواند بخشی از تبلیغات خود را به فضای مجازی معطوف نماید.

5 ۰ ۱۲۰۰

10 Benefits of Reading: Why You Should Read Every Day

When was the last time you read a book, or a substantial magazine article? Do your daily reading habits center around tweets, Facebook updates, or the directions on your instant oatmeal packet? If you’re one of countless people who don’t make a habit of reading regularly, you might be missing out. Reading has a significant number of benefits, and here’re 10 benefits of reading to get you to start reading.

9 ۰ ۸۵۶

هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه هوش مصنوعی همه جا حاضر است!

3 ۰ ۱۳۳۲

استارتاپ چیست و چطور یک استارتاپ موفق راه اندازی کنیم؟

استارتاپ یک کسب و کار جدید است. کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته است و پتانسیل رشد بالایی دارد.

8 ۰ ۱۷۷۵