زندگینامه وارن بافت، موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم

  • 27 آذر 1398
  • 7 دقیقه
متفرقه
وارن ادوارد بافت در ۳۰ آگوست سال ۱۹۳۰ متولد شد. او که دومین فرزند بزرگ خانواده بود، در سنین بسیار پایین، استعداد شگفت انگیزی را در زمینه‌ی پول و تجارت از خود نشان داد. او توانایی عجیبی در محاسبه‌ی آمار و ارقام به صورت ذهنی داشت، قابلیتی که هنوز هم همکاران وارن را شگفت‌زده می‌کند.

زندگینامه وارن بافت

وارن بافت از سنین کودکی و نوجوانی علاقه‌ی خود را به سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازارهای اقتصادی نشان داد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در این رشته‌ها ادامه داد و پس از تعدادی سرمایه‌گذاری به‌صورت همکاری، شرکت برکشایر هاتاوی که یک کارخانه‌ی نساجی بود، خریداری کرد. او بعدا از همین نام استفاده کرده و هولدینگ بیمه و سرمایه‌گذاری برکشایر هاتاوی را تشکیل داد.


 بافت به‌عنوان یکی از تأثیرگذاران دنیای سرمایه، در سیاست هم فعالیت‌هایی داشته است. او در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از منتقدان اصلی دونالد ترامپ بوده است. این دانشجوی خوش‌فکر مدیریت برای ادامه‌ی تحصیل ابتدا مدرسه‌ی کسب و کار هاروارد را انتخاب کرد؛ اما این دانشگاه او را نپذیرفت. پس از این تلاش، وارن جوان متوجه شد که بنجامین گراهام، استاد مشهور اقتصاد در مدرسه‌ی مدیریت دانشگاه کلمبیا تدریس می‌کند. 


به همین دلیل انتخاب بعدی او برای ادامه‌ی تحصیل این دانشگاه بود. وارن بافت در سال ۱۹۵۱ میلادی، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد. نکته‌ی جالب اینکه بافت یکی از معدود دانشجویانی بود که از این استاد، نمره‌ی بالا دریافت کرده بود.

برای مشاهده مستند وارن بافت شدن، زندگینامه موفق ترین سرمایه گزار قرن بیستم به چنل آپارات ما سر بزنید.

شروع فعالیت کاری 

وارن که علاقه‌ی زیادی به کار در وال استریت داشت، پدر و استادش، به او اصرار می‌کردند که آن را از ذهنش بیرون کند او در مؤسسه‌ی کارگزاری پدرش مشغول به کار شد. در همین دوران، او در کلاس های دیل کارنگی شرکت کرد و پس از مدتی وارن جوان دوره‌ ای با نام اصول سرمایه‌گذاری برگزار کرد.


او در آوریل ۱۹۵۲ با دختری به نام سوزان تامپسون ازدواج کرد. آنها یک آپارتمان مخروبه اجاره کردند و یک سال بعد، فرزند اولشان به دنیا آمد. در آن سالها سرمایه گذاری او به ایستگاه تکزاکو و چند مشاور املاک محدود بود که هیچکدام برایش سود چندانی نداشت؛ پس تصمیم گرفت در دانشگاه اوماها تدریس کند و بعد هم در دانشگاه اصول سرمایه گذاری را به دانشجویان، تدریس می‌کرد.

تأسیس شرکت برکشایر هاتاوی

 بعد از رسیدن به موفقیت، بافت تمامی شرکتها را با هم در یک شرکت به نام «برکشایر هاتاوی» تلفیق کرد و در سال ۱۹۶۷ برای برکشایر هاتاوی یک فروشگاه خرده فروشی خصوصی در بالتیمور خرید که خودش مسئولیت ریاست آن را بر عهده گرفت. در فاصله سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵ سهام او و همسرش که سه درصد از سهام را داشت، به ۴۶ درصد رسید. بافت شرکت برکشایر هاتاوی را توسعه داد و در صنایع مختلف دیگر نیز سرمایه‌گذاری کرد.


 در سال ۱۹۷۹ با دارایی برکشایر، سهام خرید. برکشایر پس از مدت کوتاهی، فروش سهام در ای.بی.سی را پایان داد که به این ترتیب ثروت خالص بافت به ۶۲۰ میلیون دلار رسید و برای اولین بار، نام او در مجله فوربس به عنوان یکی از ۴۰۰ ثروتمند دنیا معرفی شد

مثبت اندیشی چیست و چگونه مثبت اندیش باشیم؟

مطالعه و همچنان پیشرفت

بافت با خواندن کتاب گراهام به نام «چه کسی می‌تواند مشاور خود را پیدا کند» در تجارت خود تحولی ایجاد کرد. او که قصد خرید و سرمایه گذاری در یک شرکت بیمه را داشت، به دفتر مرکزی شرکت بیمه رفت در سال،۱۹۸۳ بافت از این شرکت و با ارائه بیمه، میلیون‌ها دلار سود به دست آورد.

پند وارن بافت برای پولدار شدن

  1. در زندگی، فقط باید چند تا کار را درست انجام بدهید، تا کلی کار غلط انجام ندهید.
  2. برای رسیدن به نتایج خارق‌العاده، نیازی نیست کارهای خارق‌العاده انجام بدهید.
  3. زنجیره‌ی عادت‌ها سبک‌تر از آنند که حس شوند، تا زمانی که از شدت سنگینی دیگر قابل شکستن نباشند.
  4. به نظر می‌رسد انسان خصلتی مضر دارد که همیشه می‌خواهد لقمه را دور سرش بچرخاند.
  5. ۲۰ سال طول می‌کشد تا شهرتی برای خودتان بسازید و ۵ دقیقه طول می‌کشد تا خرابش کنید. اگر به این قضیه فکر کنید، کارها را متفاوت انجام می‌دهید.
  6. بهتر است با آدم‌هایی معاشرت کنید که از شما بهترند، چیزی نخواهد گذشت که خودتان هم به همان مسیر کشانده می‌شوید.
  7. سال‌ها پیش بن گراهام به من آموخت که هزینه چیزی است که پرداخت می‌کنی و ارزش چیزی است که دریافت می‌کنی. فرقی نمی‌کند که راجع به جوراب صحبت کنیم یا سهام. من دوست دارم جنس باکیفیت را زمانی بخرم که قیمتش پایین آمده باشد.

توصیه های وارن بافت در سرمایه گذاری

  1. هر وقت بقیه حریص بودند شما ترسو شوید هر وقت بقیه ترسو شدند شما حریص شوید
  2. کلید سرمایه‌گذاری این است که وقتی قیمت پایین بود بخر و وقتی بالا رفت بفروش
  3. به دانشجوهای کالج می‌گویم، به سن من که رسیدید به شرطی آدم‌های موفقی خواهید شد که تمام کسانی که می‌خواهید دوست‌تان داشته باشند، واقعا دوست‌تان داشته باشند.
  4. پول مهم‌ترین چیز زندگی نیست
  5. فرق بین آدم‌های موفق و آدم‌‏های واقعا موفق این است که آدم‌های واقعا موفق به همه چیز می‌گویند نه.
  6. خیلی‌ها را دیدم که الکل و بدهی زمین‌شان زد. واقعا در این دنیا نیازی به قرض کردن ندارید. اگر باهوش باشید، قادرید کلی پول دربیاورید، بدون اینکه از کسی قرض کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

جستجو حرفه ای در گوگل چیست؟

دنیای دیجیتال مارکتینگ هر روز در حال پیشرفت است و شما به عنوان فردی که در این عرصه فعالیت می‌کند، باید خود را موظف به یادگیری جدیدترین روش‌ها و متدهای بازاریابی دیجیتال کنید. فرقی ندارد که مدیر تیم بازاریابی دیجیتال، کارشناس تولید و بازاریابی محتوا، کارشناس سئو و بهینه سازی سایت هستید. داشتن اطلاعات به‌روز برای پیشرفت‌تان ضروری است.

5 ۰ ۹۰۲

انواع پیتزاهای ایتالیایی

اسامی بعضی از پیتزاهای ایتالیایی برای پخت خانگی

6 ۰ ۲۵۹۰

تالار ایده پردازان - وحیده بیجندی

ایده های مطرح شده : ☁ مسابقات هیجان انگیز در دانشگاه ☁ شربت خونه و...

1 ۰ ۴۹

چشم جهان بین

از لحاظ فلسفی انسان دو دیدگاه (چشم) دارد . یکی دیدگاه معنوی و یک دیدگاه مادی . در حقیقت فراماسون ها به یک دیدگاه (چشم) اعتقاد دارند و آنهم دیدگاه (چشم) مادی (سرمایه داری) است . و معنویت (دین) در عقائد فراماسون ها یا بهتر بگوییم لیبرالیست ها حذف شده و معنای حقیقی چشم جهان بین نیز همین است. چشم (جهان) بین ، یعنی دنیا را با چشم ما(مادی) ببینید!!

8 ۰ ۱۵۵۵۷