برندسازی چیست؟

  • 30 آذر 1398
  • 5 دقیقه
متفرقه
برندینگ ایجاد ذهنیت مثبت در ذهن مخاطب است؛ به عبارت دیگر، برندینگ فرآیندی است که از طریق ایجاد و شکل دادن به برند در ذهن مشتریان، به شرکت، محصولات یا خدمات آن معنا می‌دهد. برندینگ یک استراتژی است که شرکت‌های مختلف آن را با هدف کمک به مردم در جهت شناسایی سریع محصولات و سازمان خود و دادن دلیلی به آن‌ها برای انتخاب محصولشان در رقابت با رقبا تدوین می‌کنند.

برندسازی چیست؟ 

برند یک نشان است که در شناسایی یک شرکت یا محصول به مخاطب کمک می‌کند. در واقع، امروزه دیگر صرفاً خود محصولِ تنها دلیل برای خرید مردم نیست؛ بلکه محصول تنها بخشی از برند است و مردم  در واقع برند را خریداری می‌کننداستفاده از مواردی مانند نام، لوگو، رنگ‌های خاص و مؤلفه‌های دیگر در راستای همین هویت بخشیدن به محصول است. در واقع، از این طریق تلاش می‌کنیم تا به محصولمان در ذهن مردم جایگاه ویژه‌ای دهیم. برند برداشت یک مشتری از شما، شرکتتان و محصولاتتان است.  


برندسازی چیستمزایای برندینگ 

 توجه نسبت به کسب‌ و کار را افزایش می‌دهد، ارزش کسب‌ وکار را بالا می‌برد و باعث جذب مشتریان جدید می‌شود

ضرورت برندسازی یا برندینگ

ضرورت داشتن برند به این دلیل است که با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت‌ مدگرایی، در اختیار داشتن برند یکی از راهکارهای ایجاد تمایز به شمار می رود.

نگاه به برند و برندسازی از دید مصرف کننده

 به این معنی که مصرف کننده، با دیدن و شنیدن نشانه‌های مرتبط با برند، چه چیزهایی برایش تداعی می‌شود.

انواع برند سازی

رزومه نویسی و ایده های چگونگی نوشتن آن

انواع برندسازی یا برندینگ

برندسازی مشارکتی

مشارکت با برندی دیگر جهت دست­یابی به هدف

برندسازی دیجیتال :  

رسانه­ های اجتماعی، وب سایت و استفاده از وب برای تجارت

برندسازی شخصی : 

ایجاد اعتبار و شهرت  هر فرد برای خودش

برند شخصی

برندسازی کشوری: 

 تلاش برای جذب توریست 

برندینگ چه افرادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

  1. مصرف کنندگان: هنگامی‌که مصرف‌کننده در تصمیم‌گیری دچار تردید می‌شود، برندینگ و برند در تصمیم‌گیری نهایی به او کمک می‌کند.
  2. کارکنان/ همکاران: برندینگ دامنه متنوعی از افراد، کارکنان، تأمین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

فرآیند برندینگ

برندینگ را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد

1. هدف برندینگ دقیقاً چیست ؟ 

2. گردآوری اطلاعات لازم درباره محصول و بازار رقابتی آن 

3. آنچه که برند شما را منحصر به فرد می‌کند، جایگاه آن را مشخص کنید.

4. به برند خود شکل بدهید

طراحی وبسایت

بازاریابی شبکه‌ای و ایده های کسب و کار آن

طرح لوگو

طرح لوگوی برند یکی از مهم ترین عناصر هویت  یک برند محسوب می‌شود. لوگو یکی از عناصر هویت بصری برند معمولاً به شکل یک تصویر (لوگومارک، مانند لوگوی اپل) یا لوگوی متنی (لوگوتایپ، مانند لوگوی گوگل) یا ترکیبی از این دو طراحی می‌شود. طراحی لوگوی برند کار بسیار حساس و دشواری است

لوگوی برند علاوه بر زیبایی باید ویژگی‌ها زیر را نیز داشته باشد:

ساده و ماندگار باشد:

 اگرچه که شاید برخی بر این باور باشند که هرچه زرق و برق یا پیچیدگی لوگو بیشتر باشد بهتر است، اما یک لوگوی خوب و ماندگار معمولاً طرح ساده‌ای دارد که با گذشت زمان از مد نمی‌افتد.

تطبیق‌پذیر باشد: 

لوگوی برند باید در پس‌زمینه‌های مختلف و درست و واضح به نظر برسد.طراحی لوگو

لینکدین چیست و چرا باید به آن بپیوندید؟

طرح وب ‌سایت

وب ‌سایت هر شرکت یکی از اصلی‌ترین عناصر هویت برند آن شرکت است. اکثر مشتریان پیش از آنکه در مورد استفاده از محصولات شما تصمیم بگیرند، ابتدا به سراغ وب‌سایتتان می‌روند. بنابراین، وب‌سایت شما باید بی‌نقص باشد و تمامی اطلاعات لازم درباره شرکت، محصولات و خدمات آن را در اختیار کاربر بگذارد. وب‌سایت نمی‌تواند فقط حاوی عکس باشد و به محتوای منحصر به فرد، متناسب و جذاب نیاز دارد. محتوای متنی وب‌سایت باید ویراستاری شده باشد. 

بسته‌بندی محصول

بسته‌بندی محصول، در انتخاب مشتری تأثیر می‌گذارد و چنانچه کیفیت محصول شما با محصول رقیبتان یکسان باشد، نوع و طرح بسته‌بندی آن می‌تواند مشتری را نسبت به خرید محصول شما ترغیب کند.بسته بندی محصول

طرح ایمیل

همان‌طور که اطلاعات وب‌سایت باید خوب باشد و با مخاطب تناسب داشته باشد، ایمیل‌ها و تعاملاتی که با مشتری دارید نیز باید سبک مناسبی داشته باشد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

سواد دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه زندگی دیجیتالی یکی از الزامات زندگی همه‌ی ماست و حتی اگر بخواهیم که سهم تکنولوژی دیجیتال را در زندگی خود کاهش دهیم، اما بی‌تردید حذف کردن تکنولوژی از زندگی تقریباً امکان پذیر نیست. به همین علت، بسیار از کشورهای جهان، تقویت سواد فناورانه و افزایش سواد دیجیتال را در برنامه‌ی آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان و نیز در برنامه‌های آموزشی دانشگاهی گنجانده‌اند.

6 ۰ ۴۷۴۱

تالار ایده پردازان - ثنا جمشیدی

ایده های مطرح شده : ☁ طرح زدن روی لباس یا تغییر رنگش ☁ تکنسین گلدون خانگی ☁ ربات دستمال کش ☁ خوشبو کننده هوا با کولر گازی

1 ۰ ۵۵

استارتاپ چیست و چطور یک استارتاپ موفق راه اندازی کنیم؟

استارتاپ یک کسب و کار جدید است. کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته است و پتانسیل رشد بالایی دارد.

8 ۰ ۱۷۵۰

چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم؟

خوشحالی یک انتخاب است و افرادِ واقعا خوشحال هر روز آن را انتخاب می‌کنند! چیزی که شاید ندانید این است که این آدم‌ها درست مانند آدم‌های معمولی با سختی رو‌به‌رو می‌شوند، اما با سلاحِ خنده و مثبت اندیشی برای آن زندگی‌‌ای که لایقش هستند، دائما مبارزه می‌کنند؛‌ بنابراین اگر تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که «چرا آنها همیشه اینقدر خوشحال‌اند؟» با ما همراه شوید تا با هم برخی از رازهای این افرادِ واقعا خوشحال را مرور کنیم.

25 ۰ ۱۴۶۸