پردازش ابری چیست؟ هر آنچه باید در مورد پردازش ابری بدانید.

  • 16 دی 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
در محاسبات رایانه ای روند جدیدی آغاز شده است و آن توسعه مبتنی بر اینترنت و استفاده از فناوری رایانه است. پهنای باند شبکه ها افزایش یافته و اتصالات شبکه قابل اعتماد تر از گذشته شده و در عین حال انعطاف پذیری هم بیشتر شده و حتی امکان استفاده کاربران از از داده ها و نرم افزار هایی که در مراکز داده دوردست مستقر هستند، فراهم شده است. انتقال داده ها به فضای ابری باعث راحتی زیادی برای کاربران شده، زیرا آنها مجبور به مراقبت از پیچیدگی های مدیریت سخت افزاری مستقیم نیستند.

سیستم ابری یا ابر (cloud) چیست؟

سیستم های ابری ابزاری فناناپذیر برای ذخیره سازی اطلاعات هستند که هیچوقت از بین نمی روند. این سیستم برای بازیابی اطلاعات در همه جای کره ی زمین چند نسخه پشتیبان میگیرد و به این شکل شما می توانید اطلاعات خود را در هر زمان و هر مکانی در اختیار داشته باشید. رایانش ابری یعنی دسترسی آسان به اطلاعات اینترنت. با استفاده از این سیستم دیگر شما فضایی از دستگاه خود را برای ذخیره اطلاعات خود اشغال نمی کنید. سیستم ابری به شما کمک می کند تا در فضا و هزینه اینترنت بیشتر صرفه جویی کنید.

فضای ابری

DIY چیست؟

چرا اینترنت همیشه به شکل یک ابر نمایش داده می شود؟

اینترنت شبیه به یک ابر جزئیات و محتویات فنی خود را از دید مردم مخفی نگه می دارد. و معمولا ابر تمثیلی از اینترنت در جهان شناخته می شود که به همه جا سفر می کند و همیشه در دسترس است.

با استفاده از سیستم ابری شما اطلاعات خود را برای همیشه در جای امن نگهداری می کنید و به آنها دسترسی دارید. اطلاعات به هیچ عنوان در دستگاه شما ذخیره نمی شود و ممکن است تلفن همراه شما روزی دچار مشکلی شود و تمام اطلاعات داخل دستگاه شما پاک شود اما در سیستم ابری این مسئله امکان پذیر نیست زیرا اطلاعات بدون اجازه ی شما از سیستم پاک نخواهند شد و همیشه ذخیره می مانند.

فضای ابری چیست

مزایای ذخیره سازی ابری

نیازی به سرمایه گذاری در دستگاه های ذخیره سازی نیست، نیازی به متخصص فنی برای نگهداری ذخیره سازی نیست، تهیه نسخه پشتیبان، مدیریت بهینه بحران، اجازه دادن به دیگران برای دسترسی به داده های خود.

مزایای ذخیره سازی ابریلینکدین چیست و چرا باید به آن بپیوندید؟

مدل های سیستم های ابری:

ابر خصوصی:

مختص استفاده برای یک سازمان است و باید تنها به آن سازمان خدمت رسانی کند و نیازهایشان را برآورده سازد.

ابر عمومی:

برای افراد عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر ساختار تفاوتی بین ابر عمومی و خصوصی بجز در نحوه دسترسی افراد به این سرویس وجود ندارد.

ابر ترکیبی:

زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که دو ابر جدا از هم برای اشتراک عملکردها به یکدیگر بپیوندند.

ابر اجتماعی:

وقتی یک ابر خصوصی در اختیار چند سازمان قرار بگیرد، ابر اجتماعی نامیده می شود. بصورت ساده تر می توانیم بگوئیم که ابر اجتماعی همان ابر عمومی است که به اشتراک اطلاعات بین چند سازمان محدود شده است.

ابر اجتماعیاپلیکیشن چیست و ایده‌های ساخت آن

سرویس زیرساخت تحت عنوان (IaaS) 

زمانی که سرویس ارائه‌ شده توسط ابر دربرگیرنده‌ی منابع پردازشی نظیر سخت‌افزار سرور، پهنای باند شبکه یا سیستم‌های بالانس بار باشد، در چنین حالتی گفته می‌شود که این ابر ارائه‌کننده‌ی زیرساخت است. 

سرویس پلتفرم تحت (PaaS)

 هنگامی که یک ابر، به ارائه‌ی محیطی می‌پردازد که کاربران می‌توانند از آن به منظور توسعه‌ی نرم‌افزاری بهره ببرند، آنچه ارائه‌ شده است پلتفرم می‌نامیم. چنین سرویسی برای کاربرانی که قصد دارند تنها روی توسعه‌ی حقیقی برنامه تمرکز کنند و مجبور نباشند بار سنگین مدیریت و پیکربندی مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم میزبان را بر دوش بکشند بسیار مناسب است. 

نرم‌افزار تحت عنوان (SaaS): 

در این دسته سرویس ارائه ‌شده توسط ابر، مبتنی بر اعطای دسترسی به کاربران عمومی به نرم‌افزارها و برنامه‌هایی است که روی آن ابر منزل گزیده‌اند. 

مزیت های فضای ابری

فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مزیت های فضای ابری

  • ساخت اپلیکیشن و سرویس های جدید
  • ذخیره اطلاعات و گرفتن نسخه پشتیبان از آنها
  • مدیریت وبسایت و وبلاگ ها
  • انتشار فایل صوتی و ویدیو
  • تجزیه و تحلیل داده و اطلاعات برای الگو ها

آینده‌ی پردازش ابری

با در نظر گرفتن اینکه امروزه سیستم‌های ابری از عهده‌ی چه کارهایی بر آمده‌اند، تصور اینکه تا چه میزان زندگی ما به سرویس‌هایی که از این تکنولوژی بهره می‌گیرند گره خورده است، در ذهن هر کسی نقش می‌بندد. زیرساخت‌های ابری همان چیزی هستند که توان ارائه‌ی سریع و بی‌نقص محتوا را برای سرویس‌هایی نظیر آمازون و یوتیوب فراهم می‌کنند.

آینده‌ی پردازش ابری


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

ایده هایی که شما را آدم موفقی میکند

امروزه فهم تفاوت های افراد موفق و ناموفق دغدغه‌ی بسیاری از افراد است. نابرابری‌های اجتماعی و فاصله طبقاتی بسیاری از جوانان را مجبور کرده تا با تلاش زیاد موفقیت خودشان را تثبیت کنند. علی‌رغم کتابها و دوره‌های آموزشی فراوانی که در زمینه‌ی روانشناسی وجود دارد، لازم است درباره ابعاد مختلف موفقیت به گفتگو بپردازیم. اگر دائما در حال تلاش و موفقیتی به‌دست نمی‌آورید ممکن است مشکلتان غیر از چیزی باشد که فکر می‌کنید.

5 ۰ ۹۸۴

مدیریت استرس و روشهای کاهش استرس

وضعیت اقتصادی بد، تورم، به هم خوردن برنامه‌های آینده فردی، ناپایداری اقتصاد و بازار کار باعث ایجاد استرس دائمی در زندگی و کار می‌شوند. این استرس می‌تواند جنبه‌های گوناگونی داشته باشد. اما به نتایجی منجر می‌شود که همه آن‌ها بد و منفی هستند. مقابله با استرس شاید کمی دشوار به نظر برسد اما شما باید آن را کنترل دارید. در واقع، اینکه شما باور داشته باشید که روی زندگی خود کنترل دارید؛ پایه و اساس مدیریت استرس است .

5 ۰ ۱۱۶۶

زندگینامه وارن بافت، موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم

وارن ادوارد بافت در ۳۰ آگوست سال ۱۹۳۰ متولد شد. او که دومین فرزند بزرگ خانواده بود، در سنین بسیار پایین، استعداد شگفت انگیزی را در زمینه‌ی پول و تجارت از خود نشان داد. او توانایی عجیبی در محاسبه‌ی آمار و ارقام به صورت ذهنی داشت، قابلیتی که هنوز هم همکاران وارن را شگفت‌زده می‌کند.

7 ۰ ۱۰۰۲

What Is Deep Learning?

3 things you need to know

13 ۰ ۱۱۱۴