تاثیر هوش مصنوعی بر کشاورزی جهان

  • 19 بهمن 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
کشاورزی یکی از مهمترین حرفه‌های جهان است. از آنجا که جمعیت جهان رو به رشد است و در نتیجه زمین زراعی کمیاب‌تر می‌شود، مردم نیاز به ایجاد خلاقیت بیشتر و استفاده از زمین کمتر به منظور تولید محصولات بیشتر و افزایش بهره وری زمین زراعی در کشاورزی دارند. در سطح جهان، این صنعت برای کمک به تولید محصولات زراعی سالم تر، کنترل آفات، نظارت بر خاک و شرایط رشد، سازماندهی داده ها برای کشاورزان، کمک به حجم کاری نیروی کار و بهبود طیف گسترده ای از وظایف مرتبط به کل زنجیره تامین مواد غذایی به فن آوری های هوش مصنوعی روی آورده است.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی از تکنولوژی های صنعت کشاورزی است که می تواند بهره وری مزارع را افزایش دهد. کشاورزی یکی از صنایعی است که امروزه به شدت نیازمند محاسبات در سطوح مختلف ازجمله کیفیت سنجی زمین های زراعی در فرآیندهای سه گانه کاشت، داشت و برداشت محصولات و پردازش دقیق داده های هواشناسی و تغییرات اقلیمی است.


هوش مصنوعی

7 ایده غیرممکن که ممکن شدند!

کشاورزی مدرن به کمک فناوری

هوش مصنوعی، کمپانی ها و سازمان های مختلفی را دگرگون کرده است. نوآوری که در هوش مصنوعی قرار دارد نوعی از الگوریتم است که می تواند میلیون ها دیتا و اطلاعات را آنالیزکند تا به الگوهایی مناسب دست یابد و از این الگوها برای پیش بینی های دقیق استفاده شود. وقتی از این مراحل در کشاورزی استفاده شود، بی شک می تواند به این حوزه کمک کند تا بیشترین بازده را با کمترین خسارت در مزارع هوشمند داشته باشد.


 این موضوع می تواند به کشاورزان کمک کند تا بر محصولات خود نظارت داشته باشند و بتوانند پیش بینی های درستی برای وضعیت محصولات خود انجام دهند. ازسوی دیگر تعداد دفعات آبیاری نیز با توجه به اطلاعات به دست آمده از سنسورها کاملا براساس نیاز محصول خواهد بود و به این ترتیب در مصرف آب صرفه جویی می شود.  همچنین این سنسورها نشان می دهد که یک گیاه به چه میزان نور نیاز دارد و میزان آفتابی که در منطقه وجود دارد برای این گیاه مناسب است یا خیر. هوش مصنوعی، تنها در مزرعه نیست که دراختیار کشاورزان قرار می گیرد بلکه می تواند در مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه ها نیزاستفاده شود.

کشاورزی مدرن

سواد دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

مزارع روزانه صدها هزار داده در سطح زمین تولید می‌کنند. با کمک هوش مصنوعی، کشاورزان در حال حاضر می‌توانند موارد مختلفی را مانند شرایط آب و هوایی، دما، میزان استفاده از آب یا شرایط خاک جمع آوری شده از مزرعه خود در زمان واقعی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده تا تصمیمات خود را بهتر بشناسند. 


کشاورزی دقیق از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص بیماری ها در گیاهان، آفات و تغذیه نامناسب گیاهان در مزارع استفاده می‌کند. سنسورهای AI می‌توانند علف‌های هرز را شناسایی و مورد هدف قرار داده و سپس تصمیم بگیرند که از چه علف کشی در منطقه مناسب استفاده کنند. این به جلوگیری از استفاده بیش از حد از علف کش ها و سموم که به مواد غذایی ما راه پیدا می‌کنند، کمک می‌کند. 

کشاورزی مدرن با هوش مصنوعی

موشن گرافیک چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

کشاورزان برای نظارت بر مزارع به نظارت و پردازش داده‌ها از ماهواره‌ها و پهبادها روی می‌آورند. بینایی ماشینی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق، داده های گرفته شده از هواپیماهای بدون سرنشین را که در مناطق مختلف پرواز می‌کنند، مورد پردازش قرار می‌دهد. 


از هواپیماهای بدون سرنشین، دوربین‌های دارای قابلیت هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر مربوط به کل مزرعه را ضبط کرده و تصاویر را در زمان مناسب برای شناسایی مناطق مشکل و پیشرفت‌های بالقوه تجزیه و تحلیل کند. هواپیماهای بدون سرنشین قادرند زمین بسیار بیشتری را در زمان بسیار کمتری از انسان تحت پوشش قرار دهند و این موضوع این امکان را به وجود می‌آورد که مزارع بزرگ به طور مکرر مورد نظارت قرار گیرند.


کشاورزی

با ورود افراد کمتر به حرفه کشاورزی، اکثر مزارع با چالش کمبود نیروی کار روبرو هستند و مزارع به کارگران برای برداشت محصولات زراعی و تولیدی مزارع خود نیاز دارند. 


یک راه حل برای کمک به این کمبود کارگر، ربات‌های کشاورز است. این ربات‌ها نیروی کار انسانی را حمایت می‌کنند و در اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ربات‌ها می‌توانند محصولات زراعی را با حجم بالاتر و سرعت بیشتری نسبت به کارگران انسانی برداشت کنند، بطور دقیق تر علف‌های هرز را شناسایی و از بین ببرند و با داشتن نیروی کار شبانه روزی هزینه‌های مزارع را کاهش دهند.


طراحی منوی آنلاین کافی شاپحتما این به این مطلب هم سربزنید: طراحی منوی آنلاین کافی شاپ
ایده طراحی منوی آنلاین کافی شاپ، به اینگونه عمل میکند که کاربران با اسکن بارکد موجود در منوی کافه، به وسیله تلفن همراه، وارد سایت شده و با انتخاب سفارش مورد نظر خود، جزئیاتی که دوست دارند اعمال شود از جمله میزان شکر، نوع قهوه، رست قهوه، سیروپ هایی که میتوان به آن اضافه کرد و دیگر تغییرات را ثبت کرده و پس از چند دقیقه سفارش خود را میل کنند.

با استفاده از هوش مصنوعی مزارع در سرتاسر جهان قادرند اثربخشی بیشتری داشته باشند در حالی که هنوز کارگران کمتری نسبت به گذشته دارند اما در عین حال نیازهای غذایی جهان را برآورده می‌کنند. نیازی اساسی تر از نیاز به غذا وجود ندارد و این نیاز هرگز از بین نمی‌رود.

کشاورزی با هوش مصنوعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

مراحل راه اندازی رستوران موفق

راه اندازی رستوران در قدم اول ممکن است کار بسیار دشواری باشد. از موارد اصلی که در راه اندازی رستوران باید در نظر گرفت میتوان به انتخاب محل مناسب، تامین منابع مالی،انتخاب نام و خرید تجهیزات اشاره کرد.

5 ۰ ۱۲۹۸

اپلیکیشن چیست و ایده‌های ساخت آن

یک برنامه است که طراحی شده است تا روی تلفن هوشمند، تبلت و دیگر دستگاه‌های همراه اجرا شود. اپ‌ها از سال ۲۰۰۸ رایج شدند و کاربران زیادی را جذب کرده‌اند مانند اپ استور، گوگل پلی، فروشگاه ویندوز فون و دیگر فروشگاه ها .

7 ۰ ۱۱۷۲

استعدادیابی چیست؟

استعدادیابی موضوعی است که اهمیت ویژه ای دارد . شناسایی عوامل موفقیت راه را برای رسیدن به هدف هموار می کند . این که مشخص شود چه ویژگی هایی ورزشکاران معمولی را از ورزشکاران نخبه متمایز می سازد کاری بس دشوار است که موضوع پرداختن به استعدادیابی را دشوارتر ساخته است . بیشتر والدین علاقمندند تا کودکانشان موفقیت در یک رشته ورزشی را تجربه کنند . برخی والدین حتی ممکن است تمایل داشته باشند کودک خود را در سطح نخبگان ورزشی و قهرمانان ملی و بین المللی ببینند. این فرآیند نیازمند شناسایی و انتخاب افراد با استعدادی است که شرایط لازم جسمانی ، مهارتی و رفتاری برای موفقیت در یک رشته خاص را داشته باشند .

5 ۰ ۹۷۰

دانستنی‌هایی درباره قهوه

قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب ‌شده درخت قهوه به دست می‌آید. این گیاه از آفریقا سر در آورده و سپس در سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجه اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست که دانه‌های قهوه را برداشت و فرآوری می‌کنند.

7 ۰ ۸۹۳