Pinterest چیست و چگونه از پینترست استفاده کنیم؟

  • 19 دی 1398
  • 7 دقیقه
متفرقه
پینترست شامل ایده‌ها و راه‌حل‌های گوناگون و خلاقانه درباره هرچیزی که به دنبالش می‌گردید است. ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جستجو، به جای فهرستی از جمله‌ها و لینک‌های پشت سر هم، مجموعه‌ای از تصاویر که مرتب و جذاب کنار هم چیده شده‌اند را جلوی خود خواهید دید که هر یک شما را به یک مطلب مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کنند.

پینترست چیست؟

نام شبکه اجتماعی پینترست از ترکیب دو کلمه انگلیسی  Pinبه معنی پونز و Interest به معنی علاقه‌مندی شکل گرفته است. دلیل اصلی این نامگذاری این است که فرم کلی پینترست شبیه به مجموعه‌ای از تخته‌ها (Board) با موضوعات گوناگون است که تصاویر، مطالب و لینک‌های فراوانی روی این بوردها چسبانده (Pin) شده‌اند. در پینترست به دنبال هر موضوعی بگردید، دست خالی نخواهید ماند.

پینترست چیست؟پردازش ابری چیست؟ هر آنچه باید در مورد پردازش ابری بدانید

تاریخچه

ساخت و برنامه نویسی شبکه اجتماعی پینترست در سال 2009 توسط مدیرعامل فعلی آن (Ben Silberman)  و تیم او آغاز شد و نسخه بتای آن روی وب در سال 2010 در دسترس عموم قرار گرفت. در تابستان 2011 که مجله تایم، پینترست را در مقاله‌ای در فهرست "50 وبسایت برتر سال 2011" قرار داد. در زمستان 2011، پینترست با بیش از 11 میلیون بازدید در هفته، در زمره 10 شبکه اجتماعی برتر در جهان قرار گرفته بود.


 پینترست هم اکنون خدمات خود را روی وب برای استفاده در کامپیوتر، تبلت و موبایل ارائه کرده و اپلیکیشن‌های آن برای کاربران اندروید و آی او اس نیز مدت هاست که در دسترس هستند

پینترست چطور کار می‌کند؟

برای استفاده از پینترست، نیاز به حساب کاربری مخصوص خودتان دارید. برای ثبت نام به یک آدرس ایمیل معتبر و یک کلمه عبور نیاز دارید. برای راحتی بیشتر، امکان ورود مستقیم به سایت با حساب کاربری گوگل یا فیسبوک نیز وجود دارد.


 بعد از ورود، پینترست از شما می‌خواهد که تعدادی از موضوعات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. این موضوعات ممکن است آشپزی، نجاری، طراحی وب، انیمیشن، اتومبیل‌های اسپرت، سینما یا هر موضوع دیگری باشند. بعد از ثبت نام در سایت، با انتخاب گزینه Edit Settings می‌توانید مشخصات خود را ویرایش کنید، عکس پروفایلتان را تغییر دهید و در نهایت بسیاری از تنظیمات دیگر مثل نوتیفیکیشن‌ها، ارسال ایمیل و موارد دیگر را تنظیم کنید.

پینترست چطور کار می‌کند؟فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به اشتراک‌گذاری محتوا

پینترست ذاتا شبکه‌ای تصویر محور است و همان طور که در اینستاگرام عکس‌ها و تصاویرتان را با دوستانتان به اشتراک می‌گذارید، اینجا هم می‌توانید همان کار را بکنید. هم در فضای وب و هم در اپلیکیشن‌های پینترست، می‌توانید عکس یا عکس‌های موردنظرتان را روی بوردهای خود قرار دهید.

دنبال کردن (follow) کاربران

درست همانند هر شبکه اجتماعی دیگر، در اینجا نیز امکان ارتباط با دیگر کاربران، دنبال کردن و استفاده از محتوای آنها وجود دارد. زیر هر پین می‌توانید ببینید که توسط کدام کاربر به اشتراک گذاشته شده و می‌توانید وارد پروفایل او شده و دنبالش کنید.

ارسال و دریافت پیام

در گوشه بالا سمت راست دکمه‌ای وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید با دوستان خود چت کنید یا پین‌ها و بوردهای خود را برایشان بفرستید. اگر شخص مد نظر شما در فهرست پیام‌ها نیست، کافی است شناسه کاربری یا آدرس ایمیل او را بدانید تا پیام برایش ارسال شود. همچنین امکان فرستادن پین‌ها برای دوستانتان نیز در اینجا وجود دارد!

کمپانی آمازون چیست و در چه زمینه ای فعالیت میکند؟حتما این به این مطلب هم سربزنید: کمپانی آمازون چیست و در چه زمینه ای فعالیت میکند؟
آمازون یک شرکت فن آوری چند ملیتی آمریکایی‌ در زمینه تجارت الکترونیک، رایانش ابری و هوش مصنوعی مى باشد، که توسط جف بیزوس تأسیس شده و دفتر اصلى این شرکت در شهر سیاتل واشینگتن واقع است. آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتى در جهان مى باشد و در ضمن همراه با گوگل ، اپل و فیس بوک جزء یکی از چهار شرکت فن آوری بزرگ در جهان مى باشد.

ابزارهای پینترست برای معرفی و گسترش کسب و کار شما

دو راه کلی برای ساخت پروفایل کسب و کاری در پینترست وجود دارد:

راه حل اولهنگام ثبت نام گزینه Create a Business Account را انتخاب کنید که در این صورت نام کسب و کار شما و زمینه فعالیتتان از شما خواسته می‌شود.

راه حل دوماگر پروفایل معمولی ساخته‌اید، می‌توانید پروفایل خود را به پروفایل Business تبدیل کنید. برای اینکار کافی است از گزینه Free Upgrade to Business Account استفاده کنید.

پس از تبدیل پروفایل شما به حالت تجاری، امکانات متنوع‌تری در اختیار شما قرار می‌گیرد. دو ابزار اصلی که پینترست در این زمان در اختیار شما قرار می‌دهد، Rich Pins  و Pinterest Analytics  هستند.

پینترست

ویژگی‌ها و تفاوت‌های پینترست با شبکه‌های تصویری دیگر

استفاده از پینترست برای به اشتراک‌گذاری محتوا، مزیت‌های فراوانی نسبت به دیگر شبکه‌‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام دارد. در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:


پینترست از نظر اندازه، فرم و کیفیت تصویر محدودیتی ندارد. در اینجا شما مجبور نیستید حتما تصاویر مربعی شکل و با ابعادی مشخص را پین کنید. برای مثال در پینترست برای پین کردن یک اینفوگرافیک طولانی 20000 در 500 پیکسلی مشکلی وجود ندارد.


محتوای مورد نظرتان را می‌توانید به آسانی هم از کامپیوتر و هم از طریق اپلیکیشن موبایل در پینترست به اشتراک بگذارید و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.


پین‌ها به آسانی به هر وبسایت یا وبلاگی که بخواهید لینک می‌شوند.


در بسیاری از نقاط جهان از پینترست همانند یک سایت آگهی درست همانند دیوار و شیپور استفاده می‌شود. شما هم اگر کالایی برای فروش دارید، می‌توانید لینک آگهی خود را به راحتی در صفحه خودتان پین کرده و کاربران را به سمت وبسایت آگهی هدایت کنید. ویژگی فوق‌العاده پینترست این است که کاربران ایرانی هم می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هیچ مبلغی، از آن به عنوان محلی برای قرار دادن آگهی‌های خود استفاده کنند.


پینترست اقیانوسی بی انتها از ایده‌ها است. تنها تا سال 2014، کاربران بیش از 30 میلیارد پین را به اشتراک گذاشته بودند. از آنجا که هر پین شما را به پین‌های دیگری هدایت می‌کند، می‌توانید مطمئن باشید که در نهایت آنچه را به دنبالش هستید خواهید یافت.

ویژگی‌ها و تفاوت‌های پینترست با شبکه‌های تصویری دیگر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

مدیتیشن ایده جذاب زندگی سالم

تمرکز بر روی یک صدا، عبارت یا دعا، شئ، تصویر، آگاهی از خویشتن و نحوه تنفس را مدیتیشن گویند. هدف از این کار آگاهی از لحظه حال، رسیدن به آرامش، و کاهش استرس است. مدیتیشن موجب ارتقای شخصیت و رشد روحانی و معنوی می شود.

6 ۰ ۱۷۲۴

تفکر استراتژیک چیست؟

با افزایش مشکلات سازمان ها، نیاز به ارائه راه حل های بهتر و استفاده از ابزارهای قدرتمند تر از برنامه ¬ریزی استراتژیک ، لازم است چرا که مدیران با تفکر استراتژیک با فهم و درک بهتر از برنامه استراتژیک، عملکرد مؤثرتری خواهند داشت. می -توان گفت تفکر استراتژیک به عنوان مکملی برای برنامه ¬ریزی استراتژیک، رویکرد مناسب “راهبری” سازمان شمرده می¬ شود و می ¬تواند در جهت مقابله سیستماتیک با معضلات، درک فرصت ها، تخصیص بهینه منابع کمیاب و دستیابی به نتایج مورد نظر کمک نماید.

6 ۰ ۱۰۳۹

مدیریت استرس و روشهای کاهش استرس

وضعیت اقتصادی بد، تورم، به هم خوردن برنامه‌های آینده فردی، ناپایداری اقتصاد و بازار کار باعث ایجاد استرس دائمی در زندگی و کار می‌شوند. این استرس می‌تواند جنبه‌های گوناگونی داشته باشد. اما به نتایجی منجر می‌شود که همه آن‌ها بد و منفی هستند. مقابله با استرس شاید کمی دشوار به نظر برسد اما شما باید آن را کنترل دارید. در واقع، اینکه شما باور داشته باشید که روی زندگی خود کنترل دارید؛ پایه و اساس مدیریت استرس است .

5 ۰ ۱۱۹۷

What Is Deep Learning?

3 things you need to know

13 ۰ ۱۱۳۴