عواملی که نمیگذارند شما ثروتمند شوید

  • 27 بهمن 1398
  • 6 دقیقه
متفرقه
در بسیاری از مواقع اندوخته شدن ثروت تنها در عرض یک شب رخ نمی افتد. به همین دلیل نیز باید و نبایدهایی در این ارتباط وجود دارند که توسط افرادی که این روند را پیموده اند توصیه می شوند. در شرایط اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی و محیطی افراد با هم تفاوت های فراوانی وجود دارد با این حال نمی توان این موارد را بهانه ای برای عدم دستیابی به ثروت دانست.

این عوامل عبارتند از :

بسیار کار می کنید اما نه هوشمندانه

اگر در طول زندگی خود تنها به سختی کار می کنید بدانید که هرگز ثروتمند نخواهید شد. چرا که تنها سخت کار کردن و پس انداز کردن پول نمی تواند شما را به چنین هدفی برساند. یکی از این راهکارها این است که به خریداری سهام رو کرده یا در صندوق های بازنشستگی سرمایه گذاری کنید. این کار می تواند سبب افزایش سود پول تان شود.

افراد ثروتمند

تمرکزتان را به جای کسب درآمد بیشتر، تنها بر پس انداز کردن قرار می دهید

یکی از راهکارهای بسیار موثر کسب ثروت به دست آوردن درآمد بیشتر و نه افزایش پس انداز است. یکی از کارهایی که افراد ثروتمند انجام می دهند افزایش درآمدشان است اگرچه یکی از عادات همیشگی آنها پس انداز کردن است.


چیزهایی را خریداری می کنید که از توان مالی شما خارج است

اگر بیش از توانمندی های مالی خود خرج می کنید بدانید که هرگز ثروتمند نخواهید شد. اگر اخیرا اندکی افزایش حقوق داشته اید، آن را وسیله توجیهی برای خرج های اضافه قرار ندهید. یکی از میلیونرها به نام «گرانت کاردون» می گوید: “پیش از آنکه به کسب درآمدهای فراوان از طرق مختلف برسم، هرگز یک ساعت گران یا ماشین لوکس نخریدم. اکنون هم با وجود اینکه بسیار ثروتمند هستم، هنوز هم تویوتا کمری سوار می شوم.” وی توصیه می کند به خریدن خرده ریزه ها در زندگی توجه چندانی نداشته باشید.


ثروتپندهایی از افراد موفق

از این شاخه به آن شاخه میپرید

برای رسیدن به موفقیت وثروت اول باید بدانید در چه کاری استعداد دارید، سپس اهداف خودتان را مشخص کنید و بعد هیچ وقت از این شاخه به آن شاخه نپرید.

خرج بیشتر از اندازه 

یک فرد ثروتمند ممکن است در ماه خیلی چیز‌ها بخرد اما برای هرچیزی که می‌خرد احساس نیاز می‌کند و برای تهیه آن دلیل دارد و هیچ وقت بیش از دخلش خرج نمی‌کند.

دوستان بی‌ارزش

افراد ثروتمند شبکه دوستی بزرگ و ارزشمندی دارند که بسیار گسترده و صمیمی است اما در کنار آن‌ها افراد به درد نخور یافت نمی‌شود. دوستی باید هدفمند باشد دوستان شما معرف شخصیت شمایند پس از هم نشینی با کسانی که ارزشی ندارند پرهیز کنید.

برنامه ریزیروش زندگی افراد ناموفق چگونه است؟

زندگی بی‌ برنامه

برای برنامه ریزی لازم نیست مثل رئیس جمهور بودجه سالانه‌ تان را تنظیم و ترسیم کنید اما هر روز باید دقیقا بدانید که چه کارهایی را باید انجام بدهید و اولویت‌های شما کدام است. افراد ثروتمند کارهایی که آن‌ها را از برنامه‌هایشان دور می‌کند انجام نمی‌دهند.

به یک حقوق ثابت ماهیانه رضایت دارید

بسیاری از مردم به درآمد ماهیانه خود وابسته هستند. این در حالی است که ثروتمندان به نتیجه حاصل از درآمدشان اهمیت می دهند و در بیشتر مواقع خویش فرما هستند.


چرا جوانان از کارآفرینی می‌ترسند؟حتما این به این مطلب هم سربزنید: چرا جوانان از کارآفرینی می‌ترسند؟
جوانان معمولاً به خاطر ترس از شکست و ناکامی و نداشتن سرمایه یا فشاری که روی آن‌هاست، یک کار مستقل را شروع نمی‌کنند و محققان بر این باورند که مهمترین دلیل این ترس این است که جوانان امروز الگوی مناسبی از کارآفرینان جوان گذشته ندارند که از آن‌ها پیروی کنند‎.

از منطقه امن خود خارج نمی شوید

اگر می خواهید به ثروت دست پیدا کنید، موفق شوید و در زندگی روندی رو به جلو داشته باشید باید توانایی خارج شدن از محدوده های امن زندگی تان را داشته باشید. خصوصا افراد ثروتمند در مناطق ناامن و ریسک هایی که در زندگی شان می کنند به آرامش و امنیت دست پیدا می کنند.

هدف تان ثروتمند شدن نیست

اگر هدف تان ثروتمند شدن باشد، این روند برای تان آسان تر و لذت بخش تر خواهد بود. در واقع با داشتن یک هدف واضح و مشخص، می توانید برنامه ریزی بهتری برای رسیدن به آن داشته باشید.


حساب کردن


ریکاردو سملر کیست و شیوه مدیریتی عجیب او چگونه است؟

ابتدا خرج می کنید و سپس باقی مانده درآمد خود را پس انداز می کنید

بیشتر مردم ابتدا پول های خود را خرج می کنند و سپس به فکر پس انداز کردن می افتند. پیش از آنکه درآمد خود را هزینه کنید بخشی از آن را پس انداز کنید. 

ترس دارید

آدم‌های موفقت وثروتمند قدرت ریسک پذیری بالایی دارند و اصولا با ترس میانه خوبی ندارند به این ترتیب کمتر پیش می‌آید که نسبت به چیزی اظهار نگرانی کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

شرکت های پیشتاز دنیا در عرصه یادگیری عمیق

یادگیری عمیق به عنوان زیرمجموعه ای از یادگیری ماشینی، که خودش زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی محسوب می شود، راهی است برای پیاده سازی یادگیری ماشین از طریق شبکه های عصبی مصنوعی؛ یعنی الگوریتم هایی که عملاً از ساختار و عملکرد مغز انسان تقلید می کنند. هرچند این فرآیند هنوز در حال تکامل است، اما قابلیت‌های آن پایان ناپذیر است. یادگیری عمیق از شبکه‌های عصبی مصنوعی به منظور تقلید عملکردهای مغز انسان بهره می‌گیرد. یادگیری عمیق در حوزه‌های بی‌شماری کاربرد دارد، ازجمله تشخیص گفتار، ابررایانه، رسانه‌ اجتماعی، پردازش زبان طبیعی و امنیت سایبری.

7 ۰ ۱۲۲۲

پردازش ابری چیست؟ هر آنچه باید در مورد پردازش ابری بدانید.

در محاسبات رایانه ای روند جدیدی آغاز شده است و آن توسعه مبتنی بر اینترنت و استفاده از فناوری رایانه است. پهنای باند شبکه ها افزایش یافته و اتصالات شبکه قابل اعتماد تر از گذشته شده و در عین حال انعطاف پذیری هم بیشتر شده و حتی امکان استفاده کاربران از از داده ها و نرم افزار هایی که در مراکز داده دوردست مستقر هستند، فراهم شده است. انتقال داده ها به فضای ابری باعث راحتی زیادی برای کاربران شده، زیرا آنها مجبور به مراقبت از پیچیدگی های مدیریت سخت افزاری مستقیم نیستند.

6 ۰ ۷۹۴

بهترین مشاغل گردشگری و جهانگردی در میان کسب و کار های مرتبط کدامند؟

برترین ایده های شغلی و کسب و کارهای حوزه گردشگری برای افرادی که عاشق مسافرت و گردش هستند.

6 ۰ ۱۲۴۰

مشاوره شغلی چیست و چه زمان میتوان اقدام به مشاوره شغلی نمود؟

در گذشته انتخاب مشاغل توسط افراد بسیار متفاوت‌تر از شرایط کنونی بوده است. جوانان خانواده معمولا مشاغل خود را به صورت موروثی از پدران خود دریافت می‌کردند و در نتیجه مشاوره شغلی چندان مفهوم و اهمیتی برای آنان نداشت.

6 ۰ ۱۳۱۱