انواع کسب‌ و کارهای اینترنتی

  • 15 بهمن 1398
  • 5 دقیقه
متفرقه
راه ‌اندازی یک کسب ‌وکار جدید بر پایهٔ دانشی که به‌ صورت علمی آن را در دانشگاه آموخته‌ایم و یا آن را بعد از صرف زمان طولانی به‌صورت تجربه فراگرفته‌ایم، علاوه بر هزینه‌های بالایی که به‌منظور تهیهٔ مکان و ابزارهای موردنیاز باید متحمل شویم دارای ریسک بسیار بالایی ازنظر بازگشت سرمایه و رسیدن به مرحلهٔ سوددهی هم هست.

امروزه به‌ واسطهٔ پذیرفته شدن اینترنت به‌عنوان یک ابزار مهم در زندگی روزمره، بستر مناسبی به جهت راه‌اندازی کسب‌ وکارهای اینترنتی به وجود آمده است که می‌توانیم با توجه به دانش و تواناهایی خود، از ظرفیت‌های دنیای مجازی به‌عنوان یکی از منابع اصلی کسب درآمد استفاده کنیم.


کسب‌ وکارهای اینترنتی را در نگاه کلی و اولیه می‌توان به ۲ قسمت تقسیم کرد:

  • کسب‌وکار اینترنتی که خودمان آن را راه‌اندازی می‌کنیم و به کمک وب‌سایت اختصاصی خودمان فعالیت‌ها در حوزه کسب درآمد انجام می‌دهیم.
  • فعالیت به‌عنوان نیروی متخصص با سایر سایت‌های مرتبط، به‌صورت حضوری یا دور کار.

کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد اینترنتی از طریق فریلنسینگ 

این مدل کسب درآمد بیشتر درآمدزایی اینترنتی است تا یک کسب و کار اینترنتی. درواقع در این مدل شما در یکسری سایت های واسط خودتان را معرفی می کنید و رزومه خود و نمونه کارهای خود را قرار می دهید تا دیگران شما را برای انجام پروژه های خود انتخاب کنند. به عبارت دیگر شما پیمانکار هستید  و فردی که به شما پول پرداخت می کند کارفرمای شماست.


 کسب و کار اینترنتی با فروش محصولات فیزیکی

مدل دوم کسب درآمد از اینترنت، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش محصولات فیزیکی است. که به سه صورت اینکار را انجام میدهند: 

  1. وب سایت شخصی
  2. شبکه های اجتماعی
  3. وب سایت های واسط

موفق ترین کسب و کارهای سفر کدامند؟


کسب و کار اینترنتی با فروش محصولات آموزشی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش محصولات آموزشی است. این کسب و کار اینترنتی برای کسانی که می خواهند از علایق و مهارت ها و تخصص خود درآمدزایی کنند بسیار عالی است. نکته مهم این است که این کسب و کار به شدت رو به رشد است. اگرعاشق یادگیری و یاد دادن هستید، این مدل بهترین مدل برای شماست. 


بازاریابی شبکه‌ای و ایده های کسب و کار آنحتما این به این مطلب هم سربزنید: بازاریابی شبکه‌ای و ایده های کسب و کار آن
بازاریابی شبکه‌ای یکی از زیرمجموعه های رشته بازاریابی است. در این شیوه، شما تعدادی از محصولات شرکت را خریداری کرده و در هر مکانی که می‌خواهید به فروش می‌رسانید و در ازای آن سود خود را دریافت می‌کنید. در واقع در این شیوه، مصرف کننده نیز می‌تواند کالاهای شرکت را بازاریابی کرده و به ازای آن سود دریافت کند. در این ساختار، بازاریاب باید افرادی را به عنوان زیرشاخه خود معرفی کند و هر چه زیر این زیرمجموعه بیشتر باشد و بیشتر فعالیت کند، سود بیشتری به شما می‌رسد. این شیوه با ساختار هرمی ای که دارد شبکه ای از نیروهای انسانی را ایجاد کرده است.

کسب و کار اینترنتی با فروش محصولات دیگران

مدل سوم کسب درآمد از اینترنت، درآمدزایی اینترنتی از طریق فروش محصولات دیگران یا بازاریابی واسطه ای است. به نظر من  این کسب و کار برای کسانی که خوشان محصولی ندارند و تازه می خواهند شروع کنند بسیار عالی است. نکته مهم اینکه این مدل کسب و کار به شدت رو به رشد بوده و با اضافه شدن سیستم همکاری در فروش دی جی کالا رونق چشمگیری هم خواهد گرفت.

رزومه نویسی و ایده های چگونگی نوشتن آن


کسب و کار اینترنتی با فروش خدمات و مشاوره

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش خدمات و مشاوره است. این کسب و کار برای کسانی که تخصص و تجربه ای دارند و می خواهند با فروش خدمات و مشاوره از آن تخصص خود درآمدزایی کنند بسیار عالی است. باز هم تکرار می کنم، قرن 21 قرن متخصص هاست. اگر در حوزه ای متخصص هستید و تجربه دارید می توانید به کمک اینترنت به درآمدهای خیلی خوبی برسید و برند آنلاین خود را بسازید و از هر جای ایران یا حتی دنیا مشتری داشته باشید. 

کارآفرینی چیست و کارآفرین چه میکند؟


کسب و کار اینترنتی با فروش تبلیغات

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش تبلیغات است که یکی از شناخته شده ترین و متداول ترین مدل هاست. یعنی شما با تولید محتوای جذاب مخاطب هدفی را جذب سایت یا پیج اینستاگرام خود می کنید و سپس با فروش فضای تبلیغات درآمدزایی می کنید. صاحبان کسب و کاری که مخاطب هدفشان با مخاطب هدف سایت یا اینستاگرام شما همخوانی دارد، حاضرند به شما پول پرداخت کنند تا شما آن ها را تبلیغ کنید و به مخاطبان هدف خود معرفی کنید.

فروش وسایل دست دوم

در این نوع سایت‌ها امکانی وجود دارد که کاربران می‌توانند محصول خود را به صورت آگهی و با قیمتی که مد نظر دارند به کاربران دیگر بفروشند.

استارتاپ های برتر 2019 کدامند و چه نیروهایی را استخدام کرده اند؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

چرا جوانان از کارآفرینی می‌ترسند؟

جوانان معمولاً به خاطر ترس از شکست و ناکامی و نداشتن سرمایه یا فشاری که روی آن‌هاست، یک کار مستقل را شروع نمی‌کنند و محققان بر این باورند که مهمترین دلیل این ترس این است که جوانان امروز الگوی مناسبی از کارآفرینان جوان گذشته ندارند که از آن‌ها پیروی کنند‎.

6 ۰ ۸۴۲

Cyrus the Great

Cyrus II (d. 530 BCE), also known as Cyrus the Great, was the fourth king of Anshan and the first king of the Achaemenid Empire. Cyrus led several military cam​paigns against the most powerful kingdoms of the time, including Media, Lydia, and Babylonia. Through these campaigns, he united much of the Middle East under Persian hegemony while keeping the local administration mostly intact. By guaranteeing some continuity and thus winning the loyalty of the elite, he laid the foundations for the Achaemenid Empire.

20 ۰ ۱۰۲۸

What Is Deep Learning?

3 things you need to know

13 ۰ ۱۱۴۱

لجستیک چیست و وظایف مدیر لجستیک

لجستیک در ابتدا یک اصطلاح نظامی بود که برای ارجاع به چگونگی گرفتن پرسنل نظامی، انتقال تجهیزات، انبار کردن تجهیزات و تدارکات، استفاده می شد. این واژه در حال حاضر از واژه های کسب و کار است. از لجستیک در زبان فارسی به عنوان تدارکات و یا مدیریت حمل و نقل نیز یاد می‌شود.

6 ۰ ۵۶۹۴