کمپانی آمازون چیست و در چه زمینه ای فعالیت میکند؟

  • 18 دی 1398
  • 8 دقیقه
متفرقه
آمازون یک شرکت فن آوری چند ملیتی آمریکایی‌ در زمینه تجارت الکترونیک، رایانش ابری و هوش مصنوعی مى باشد، که توسط جف بیزوس تأسیس شده و دفتر اصلى این شرکت در شهر سیاتل واشینگتن واقع است. آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتى در جهان مى باشد و در ضمن همراه با گوگل ، اپل و فیس بوک جزء یکی از چهار شرکت فن آوری بزرگ در جهان مى باشد.

جفری پرستون بِیْزوس در ١٢ ژانویه ١٩٦٤ میلادى در شهر البوکرکی ایلات متحده امریکا متولد شد. او یک کارآفرین فناوری آمریکایی و سرمایه گذار است و رئیس و مدیر عامل شرکت آمازون مى باشد.


در سال ۱۹۸۶ میلادى، جف بزوس به عنوان دانشجوى ممتاز در رشته علوم کامپیوتر و مهندسى برق از دانشگاه پرینستون ایلات متحده امریکا فارغ ‌التحصیل شد.


در سال ١٩٩٤ میلادى، جف بیزوس در سن ٣٠ سالگى به عنوان جوانترین معاون ارشد شرکتى به نام D. E. Shaw & Co. مشغول به کار بود، که در این حوزه به موفقیت چشم گیرى رسیده بود، این شرکت در زمینه مدیریت سرمایه ‌گذاری چند ملیتى در خیابان وال استریت در شهر نیویویک ایلات متحده امریکا واقع است. ولى او قصد داشت شرکت خود را داشته باشد. سرمایه گذارى در دنیاى بزرگ اینترنت در آن زمان داراى ریسک بسیار بالایى بود زیرا تقریباً ناشناخته بود. 


ولى با این حال جف بیزوس در مدت زمان کوتاهى به سود بالایى رسید. تنها چهار سال از راه اندازه اى آمازون به عنوان کتاب فروشى آنلاین  گذشته بود، که با فروش مبلغ ٦١٠ میلیون دلارى و داشتن ١٣ میلیون کاربر (مشترى) در سراسر جهان به عنوان الگویى جهت چگونگی اجرای تجارت الکترونیکی و یک استارت آپ موفق شناخته شد.

جفری پرستون بِیْزوسبوت کمپ چیست؟

ایده سایت آمازون چگونگى به وجود آمد؟

 دهه ى ٩٠ میلادى ، در سراسر جهان شبکه جهانى وب و استارت آپ هاى اینترنتى رشد بسیار سریعى داشتند. جف بیزوس در اینترنت دنبال سرمایه گذار جدیدى براى شرکت Shaw بود، که متوجه رشد سریع اینترنت در جهان گشت و موجب شد، ایده ایجاد یک تجارت فروشگاه الکترونیکى در ذهن او شکل گرفت. 


جف بیزوس شروع به تحقیقات در این زمینه نمود و فهرستى از محصولاتی که از نظرش پتانسیل بهترى براى فروش به صورت آنلاین داشتند را تهیه کرد که شامل نرم افزار، سی دی و کتاب می شد. 

کمپانی آمازون

بیت کوین چیست؟

جف بیزوس پس از تحقیقات به این نتیجه رسید، که کتاب بهترین انتخاب جهت فروش آنلاین مى باشد و متوجه این نکته مهم شد، که حتی بزرگترین فروشگاه های کتاب قادر نیستند، بیش از چند صد هزار کتاب را به عنوان موجودى خود داشته باشند. این امر باعث مى شد تا تنها بخش کوچکی از هزاران کتابى که در جهان موجود بود در دسترس عموم قرار داشته باشد. در صورتى که یک کتابفروشی آنلاین می توانست میلیون ها عنوان کتاب را ارائه دهد.


در ابتدای وب سایت آمازون حدود یک سال جف بیزوس و کارکنانش که شامل پنج نفر مى شدند، در یک گاراژ که آنجا را به دفتر کار تبدیل کرده بودند به یادگیری نحوه تهیه کتاب و همچنین راه اندازى یک سیستم کامپیوتری که کار با این سایت را آسان تر کند پرداختند.

فروشگاه آمازون

DIY چیست؟


برای رسیدن به این هدف، او و تیمش برنامه هاى نو آورانه را ایجاد کردند، که قابلیت هاى زیادى داشت از جمله امکان جست و جوی تخصصی کتاب ها را فراهم مى کرد و بخش review که کابران در این بخش نظرات و توصیه هاى خود را در مورد کتاب به سایت اضافه مى کردند را شامل مى شود. همچنین بخش پیشنهاد مشتریان که کتاب هاى مشابه دیگرى را براى خرید به کاربران پیشنهاد مى کنند، که این پیشنهادات بر اساس خرید قبلی مشتری مى باشد.


ورژن اولیه سایت آمازون به ٢٠ طبقه بندى تقسیم مى شد، که بیش از یک میلیون کتاب را برای خرید از سایت آمازون در اختیار کاربران قرار گرفته بود و خود را به عنوان "بزرگترین فروشگاه کتاب در سراسر جهان " معرفى کرد.


آمازون در مدت زمان کوتاهى به موفقیت بسیار چشم گیرى رسید، که به شرکتی با ١٠٠ کارمند تبدیل شد، که بیش از ١٥.٧ میلیون دلار فروش داشت. سه سال بعد، این میزان به بیش از ٣٠٠٠ کارمند و بیش از ٦١٠ میلیون دلار فروش افزایش یافت.

دلیل انتخاب نام آمازون براى این سایت 

در ابتدا جف بیزوس شرکت خود را با نام کادابرا ثبت نمود، ولى یک سال بعد نام آن را به آمازون تغییر داد. 


دلیل این تعییر نام به این شرح بود که، یک روز هنگامى که جف بیزوس با اولین وکیل آمازون تاد تاربرت در مورد برخی از مسائل حقوقی مکالمه تلفنى داشت، اسم شرکت را اشتباهاً کاداورا شنید. این اتفاق سبب شد، جف یبزوس متوجه شباهت بسیار زیاد این دو کلمه شود و به همین دلیل تصمیم گرفت نام شرکتش را تعییر دهد.


جف بیزوس براى انتخاب نام شرکت خود در ابتدا با رجوع به فرهنگ لغت کار خود را آغاز نمود و در نهایت نام آمازون را انتخاب کرد زیرا آمازون نامى بسیار خاص بود و در ضمن آمازون نام پرآب ترین رود و دومین رود طولانى جهان واقع در قاره امریکاى جنوبى است و جف بیزویس آرزو این را داشت که روزى شرکت اش تبدیل به بزرگترین فروشگاه آنلاین شود.

فروشگاه اینترنتیزندگینامه وارن بافت، موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم

اولین فروش سایت آمازون چه بود؟

کتابى به نام ‌Fluid Concepts and Creative Analogies ، نوشته داگلاس هوفشتاتر که در سال ١٩٩٥ میلادى منتشر شده بود اولین فروش این سایت بود. 


آمازون در ابتدا با سرمایه اندک و به عنوان یک استارت آپ شروع به کار کرد. بعد از گذشت ٢٣ سال از فعالیت این شرکت هم اکنون از نظر سرمایه و درآمد، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکى در جهان است و همچنین دومین شرکت بعد از على بابا از نظر کل فروش مى باشد.  


آمازون دارای فروشگاه های آنلاین (سایت) مختص براى خرده فروشى در ایالات متحده امریکا، انگلستان ، ایرلند، فرانسه، کانادا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، استرالیا، برزیل، ژاپن، چین، هندوستان و مکزیک دارد. در سپتامبر ٢٠١٨ میلادی اعلان شد، که سرمایه هاى شرکت آمازون بیش از هزارمیلیارد دلار رسید. 


آمازون


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

تاریخچه شب یلدا و آداب و رسوم آن

شب یَلدا یکی ازقدیمی ترین جشن‌های ایرانی است. این شب به بلندترین شب سال معروف است. نام ديگر این شب «چِلّه» ميباشد، زیرا برگزاری این جشن، یک آیین ایرانی ‌است. خانواده‌های ایرانی در این شب انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه و انار را مهیا و دور هم سرو می‌کنند. یلدا به تولد معنی شده است. واژه یلدا به طور دقیق مشخص نیست که چه زمانی به زبان فارسی وارد شده است. آخرین شب پاییز که دراز ترین شب سال به حساب می آید با نام شب یلدا جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان کسب کرده است و مردم ایران تا سپیده دم در کنار یکدیگر این شب دراز را به خوشی سپری می کنند.

5 ۰ ۱۰۱۷

ایده هایی که شما را آدم موفقی میکند

امروزه فهم تفاوت های افراد موفق و ناموفق دغدغه‌ی بسیاری از افراد است. نابرابری‌های اجتماعی و فاصله طبقاتی بسیاری از جوانان را مجبور کرده تا با تلاش زیاد موفقیت خودشان را تثبیت کنند. علی‌رغم کتابها و دوره‌های آموزشی فراوانی که در زمینه‌ی روانشناسی وجود دارد، لازم است درباره ابعاد مختلف موفقیت به گفتگو بپردازیم. اگر دائما در حال تلاش و موفقیتی به‌دست نمی‌آورید ممکن است مشکلتان غیر از چیزی باشد که فکر می‌کنید.

5 ۰ ۱۰۰۷

چگونه در صنایع کنسروسازی سرمایه‌گذاری کنیم

امروزه با پیشرفت تکنولوژی به راحتی می‌توان مواد غذایی را برای استفاده در آینده از پیش آماده کرد. در حال حاضر واحد‌های صنعتی بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت می‌باشند. یک از پرطرفدارترین شاخه‌های آماده‌سازی مواد غذایی، خط تولید کنسرو حبوبات و سبزیجات می‌باشد.

3 ۰ ۱۳۵۴

تالار ایده پردازان - شهاب شیروانی

ایده های مطرح شده : ☁ درخت پرتقال در کافی شاپ ☁ مرکز استعدادیابی کودکان ☁ لیوان قهوه با اسم مشتری

1 ۰ ۵۴