شرکت های پیشتاز دنیا در عرصه یادگیری عمیق

  • 24 بهمن 1398
  • 7 دقیقه
متفرقه
یادگیری عمیق به عنوان زیرمجموعه ای از یادگیری ماشینی، که خودش زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی محسوب می شود، راهی است برای پیاده سازی یادگیری ماشین از طریق شبکه های عصبی مصنوعی؛ یعنی الگوریتم هایی که عملاً از ساختار و عملکرد مغز انسان تقلید می کنند. هرچند این فرآیند هنوز در حال تکامل است، اما قابلیت‌های آن پایان ناپذیر است. یادگیری عمیق از شبکه‌های عصبی مصنوعی به منظور تقلید عملکردهای مغز انسان بهره می‌گیرد. یادگیری عمیق در حوزه‌های بی‌شماری کاربرد دارد، ازجمله تشخیص گفتار، ابررایانه، رسانه‌ اجتماعی، پردازش زبان طبیعی و امنیت سایبری.

شرکت هایی که در این زمینه فعالیت میکنند به شرح زیر است

CLUSTERONE

مکان: سیاتل، واشنگتن

ClusterOne که توسط کارمندان سابق گوگل تاسیس شده، یک پلت‌فرم یادگیری عمیق برای هوش مصنوعی و توسعه‌ زبان ماشینی است که می‌تواند چند آزمایش را هم ‌زمان اجرا کرده و درعین‌حال زمان اجرا، محیط، داده‌ها و شبکه را مدیریت کند.


شرکتبینایی ماشینی چیست و چه کاربردی دارد؟

 DESCARTES LABS

مکان: سانتافه، نیو مکزیکو

Descartes Labs  بر روی ابَررایانه‌ ابرمحور، به‌ منظور کاربرد هوش ماشینی در مجموعه‌های عظیم داده، چیزی را ارائه می‌دهد که  data-refinery نام دارد. این فرآیند که شامل یادگیری عمیق می‌شود، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا آگاهی‌های داده را هم در داخل و هم در خارج به ‌شکل مؤثرتری به کار بندند. این کاربردها شامل کنترل بیماری، کاهش بلایا، امنیت غذایی و تصاویر ماهواره‌ای می‌شوند. همچنین اخیراً مدیر برنامه‌های دولتی این شرکت اظهار داشت که شرکتش قصد دارد در یک گردهمایی فن‌آوری، پلتفرم ابَررایانه‌ای را برای جامعه اطلاعاتی و ماموریت‌های آگاهی از اطلاعات دفاعی به بحث و بررسی بگذارد.


یادگیری عمیق چیست؟حتما این به این مطلب هم سربزنید: یادگیری عمیق چیست؟
یادگیری عمیق یا Deep learning که به عنوان یادگیری ساختارمند عمیق یا یادگیری سلسله وار هم شناخته میشود بخشی از خانواده بزرگتر روش های یادگیریِ مبتنی بر نمایش داده های یادگیری است و در مقابل الگوریتم های مختص کار قرار دارد. یادگیری ممکن است نظارت شده، نیمه نظارت شده یا بدون نظارت باشد.

BOXX

مکان: آستین، تگزاس

Boxx  برای انواع چارچوب‌های کاری یادگیری عمیق، پلت‌فرم‌های توسعه‌ ایستگاه کاری می‌سازد که عملکرد بالایی دارند؛ پلت‌فرم‌هایی همچون Tensorflow و PyTorch به گفته‌ بیل لِژر، نایب‌رئیس بازاریابی شرکت، مأموریت Boxx شتابدهی جریان‌های کاری، تسریع فرآیندهای تصمیم‌گیری و تسهیل موفقیت مشتری است.

TWOSENSE.AI

مکان: نیویورک، نیویورک

این شرکت تحت عنوان یک محصول امنیت SaaS موبایل، از یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق جهت رفع چالش‌های احراز هویت و جلوگیری از فعالیت کلاهبرداری استفاده می‌کند. شبکه‌های عصبی عمیق آن، جریان‌های مختلف داده، از مکان دستگاه تا بلندی قدم را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا پروفایل‌های منحصربه‌فرد کاربران را بسازد.

کارمندانتاثیر هوش مصنوعی بر کشاورزی جهان

SALESFORCE

مکان: سان‌فراسیسکو، کالیفرنیا

Saleforce، سازنده‌ نرم‌افزار ابری، پلت‌فرمی به نام Einstein ساخته تا هوش مصنوعی را ساده کرده و تجارب مشتری را با وجود سرویس هوشمندتر و سفارشی‌تر بهبود ببخشد. خصوصیات Einstein یادگیری ماشینی پیشرفته، یادگیری عمیق و تحلیل پیش‌بینی را شامل می‌شوند. این شرکت اخیراً پلتفرم Einstein را به شکل منبع باز درآورده تا شرکت‌های دیگر نیز بتوانند برای حل مسائل علوم داده به آن دسترسی داشته باشند.

CLARIFAI

مکان: نیویورک، نیویورک

Clarifai  اجازه می‌دهد که رایانه‌ها محتوای بصری را به شکلی مشابه پردازش تصاویر توسط مغز انسان، دیده و درک کنند. فن‌آوری این شرکت، ازجمله یادگیری عمیق را می‌توان در کسب و کارهای مختلف به کار برد؛ از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و پلتفرم‌های مدیریت محتوا گرفته تا شرکت‌های معاملات ملکی. گفته می‌شود Clarifai با شرکت RichRelevance شریک شده تا مجموعه‌ جامع و کاملی از راهکارهای سفارشی هوش مصنوعی ارائه دهد که امکان بهره‌گیری از یادگیری عمیق و هوش مصنوعی بصری را برای رهبران دیجیتال فراهم می‌سازند. این کار موجب می‌شود تا تجارب تازه و نوآورانه‌ای برای خرید دیجیتال ارائه شود که مفاهیم و ‌دادهای بصری را ادغام کرده و مشارکت و افزایش درآمد را به دنبال دارند.

یادگیری عمیقفرصت های کسب و کار در حوزه هوش مصنوعی

NEURALA

مکان: بوستون، ماساچوست

محصول این شرکت، Neurala Brain، الگوریتم‌های اختصاصی موسوم به DNN مادام‌العمر را به کار می‌برد که نحوه‌ رفتار مغز انسان در مشاهده‌ جهان و یادگیری از تجارب را تقلید می‌کنند. Neurala ادعا می‌کند که یادگیری با داشتن داده و زمان یادگیری کمتر، امکان‌پذیر است Neurala اخیراً با هدف ارتقای مهارت‌های هوش مصنوعی در سطح داخلی و جهانی، پلت‌فرم Brain Builder خود را در دسترس آموزگاران آمریکا و چین قرار داده است.

H2O.AI

مکان: ماونتین ویو، کالیفرنیا

H2O.ai، پلت‌فرم H2O Driveless AI را ساخت که ارائه‌ علم داده‌های تخصصی را تسهیل می‌کند. هدف نهایی این شرکت، مردمی کردن هوش مصنوعی است. شرکت SBD در حال حاضر از H2O Driveless AI جهت ایجاد فرآیندهای تولید مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند که زمان تولید محصول را کاهش می‌دهند.

AIERA

مکان: بوستون، ماساچوست

Aiera، یک پلت‌فرم یادگیری ماشینی انطباق‌پذیر است که مدل‌های خود یادگیرنده را در اختیار سرمایه‌گذاران سازمانی قرار می‌دهد. ازجمله مزایای این کار، می‌توان به تحلیل سهام فردی، گروه‌های صنعتی و حوزه‌های اصلی سرمایه گذاری در زمان واقعی اشاره کرد. سیستم Aiera در حال حاضر بیش از هزار سهام را پوشش داده و صدها پیشنهاد با طول مدت یک تا سه ماهه ارائه می‌کند.

VOYSIS

مکان: بوستون، ماساچوست

 Voysisدر توسعه‌ و پالایش هوش مصنوعی صوتی خود، از یادگیری عمیق و دیگر ابزارهای پیشرفته‌ فن‌آوری برای بخش‌های مصرفی و کاری استفاده می‌‌کند. یک نمونه کار آن روی سیستم ترکیب گفتار WaveNet است که صدای خام را پردازش می‌کند. این شرکت اخیراً از راه‌اندازی محصول خود با نام ViEW خبر داد، که دسترسی به فن‌آوری WaveNet را بدون نیاز به اتصال ابری، روی تمام دستگاه‌های موبایل ابری ممکن می‌سازد.

ROBBIE.AI

مکان: بوستون، ماساچوست

فناوری ابر محور Robbie.AI عکس‌ها و فیلم‌های گرفته ‌شده را بررسی می‌کند تا خدمات شناسایی چهره و تحلیل و پیش‌بینی هیجانات انسان در زمان واقعی را فراهم سازد. اطلاعات قابل تعقیب قانونی، ازطریق یک داشبورد سفارشی روی طیف وسیعی از دستگاه‌های متصل ارائه می‌شوند. اخیراً این شرکت با SureID شریک شده تا سیستم گردآوری زیست‌سنجی‌ را برای طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی در آمریکا ایجاد کند.

هوش مصنوعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن وارد نشده است

متن وارد نشده است

تا کنون نظری ثبت نشده!

شما اولین نفری باشید که به این ایده نظر می دهید.

مطالب مرتبط

تالار ایده پردازان - فرهاد آبرازه

ایده های مطرح شده : ☁ خودروهای اشتراکی ☁ منتقد غذا ☁ منو سنتی کافی شاپ

1 ۰ ۴۰

پندهایی از افراد موفق

موفقیت را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد و هیچ تعریف یکسانی برای آن وجود ندارد. موفقیت را می توان شروع یک شکست معنی کرد. موفقیت راه آسانی نیست که بتوان در چند مرحله به آن دست یافت. همه افراد موفق مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند تا به اهداف خود برسند .

7 ۰ ۱۳۹۸

عواملی که نمیگذارند شما ثروتمند شوید

در بسیاری از مواقع اندوخته شدن ثروت تنها در عرض یک شب رخ نمی افتد. به همین دلیل نیز باید و نبایدهایی در این ارتباط وجود دارند که توسط افرادی که این روند را پیموده اند توصیه می شوند. در شرایط اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی و محیطی افراد با هم تفاوت های فراوانی وجود دارد با این حال نمی توان این موارد را بهانه ای برای عدم دستیابی به ثروت دانست.

6 ۰ ۹۹۹

مراحل راه اندازی رستوران موفق

راه اندازی رستوران در قدم اول ممکن است کار بسیار دشواری باشد. از موارد اصلی که در راه اندازی رستوران باید در نظر گرفت میتوان به انتخاب محل مناسب، تامین منابع مالی،انتخاب نام و خرید تجهیزات اشاره کرد.

5 ۰ ۱۲۹۴